بزرگخو: جنبش دانشجویی نباید از بستر رسانه تصویری جا بماند، گودرزی: دیده نشدن مردم در نظام موجب عدم توفیق آن خواهد شد

به گزارش بهترین مقاله، نشست خبری تلویزیون اینترنتی مردمان در دفتر تحکیم وحدت همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزار گشت.

بزرگخو: جنبش دانشجویی نباید از بستر رسانه تصویری جا بماند، گودرزی: دیده نشدن مردم در نظام موجب عدم توفیق آن خواهد شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، نشست خبری تلویزیون اینترنتی مردمان در دفتر تحکیم وحدت همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزار گشت. در ابتدا گودرزی، دبیر دفتر تحکیم وحدت ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تلاش کردیم تا برنامه ای تحت عنوان کنکاشی در حکمرانی نظام مردم سالاری دینی به همت دفاتر اتحادیه تحکیم وحدت دانشجویی برگزار شود.

دبیر تحکیم وحدت اضافه نمود: به پشتوانه امام(ره)، تا به امروز با گذشت چهل و دو سال از سالروز پیروزی انقلاب، مردم نقش پویایی در نظام و انقلاب ایفا کرده اند، گرچه در تمام این مدت برخی ساختار های ما متناسب با شعارهای ابتدای انقلاب نبوده است. در واقع مردم سالاری دینی یکی از شعارهایی بود که با آغاز انقلاب اسلامی جامه عمل به تن پوشاند؛ اما در ادامه راه شباهتی به آنچه که در آرمانها و اهداف به دنبال آن بودیم، نداشت. تمام تلاش جنبش های دانشجویی و مسئولین دغدغه مند طی این سالها بر این بود تا بتوانند فاصله بین آرمانها و اهداف را با آنچه که هست کم و کمتر کنند و در این راه توفیقاتی نیز به دست آوردند.

وی ادامه داد: به عنوان جنبش دانشجویی، حدود چهار سال است که به مقوله مردم سالاری دینی پرداخته ایم و از ابتدا عقیده ما بر این بود که اگر مردم در نظام دیده نشوند این انقلاب توفیقی نخواهد داشت. همه مردم درباره کشور، شیوه حکومت و اعمال وابسته به آن نقد و نظرات فراوانی دارند که وظیفه ما گوش سپردن به این دغدغه ها و نقد و نظرات و استفاده از آنهاست. در واقع این مردم هستند که تصمیم می گیرند، چه کسی و با چه شیوه ای بر آنها حکومت کند. باید به این مسئله واقف باشیم که شیوه حکومتی مد نظر آن ها شیوه حکومتی غربی نیست، اینها همان ملت همیشه در صحنه ای هستند که سال 57 علیه حکومت طاغوت قیام کرده و خواهان براندازی آن شدند.

گودرزی شرح داد: یکی دیگر از دغدغه های ما این است که برخی شعار ها در جمهوری اسلامی از ابتدای آغاز تا کنون الکن باقی مانده است و یا اصلا اجرایی نشده؛ به همین جهت ما می خواهیم ببینیم که تکلیف این شعار ها بعد از 42 سال چیست؟

دبیر تحکیم وحدت با اشاره به نقش تلوزیون اینترنتی مردمان، گفت: امسال برای اینکه به بررسی مبنایی حکمرانی دینی بپردازیم تصمیم گرفتیم تا مسئولین را به چالش کشیده و خواهان جوابگویی آنها به مردم از طریق تلویزیون اینترنتی مردمان باشیم. از این طریق می توانیم به سهم خودمان جوابگوی چالش های ذهنی و سوالات بی جواب مردم به طور مستقیم باشیم.

بزرگخو دبیر سیایی دفتر تحکیم وحدت و سردبیر برنامه تلویزیونی مردمان در ادامه گفت: در راه اندازی و تولید محتوا برای این تلویزیون اینترنتی تلاش کردیم تا با توجه به آرمان های انقلاب و آنچه که از اصل مردم سالاری دینی مد نظر بوده را گردآوری و اهداف مورد نظر را تامین کنیم. واقعیت این است که ما هنوز بعد از چهل و دو سال در کلیت مردمسالاری دینی باقی مانده ایم و برای اینکه بتوان نظام مردم سالاری دینی را تحقق بخشید نیازمند توسعه گفتمانی آن هستیم.

سردبیر تلویزیون اینترنتی مردمان، اضافه نمود: یکی از شاخه های مردمسالاری که کلید واژه اصلی آن محسوب می شود، مقوله مشارکت است. مبانی ای که امروز کف جامعه با آن مواجهیم و متناسب با آن باید به تولید نظریه بپردازیم. مردمان نوعی از کرسی های آزاد اندیشی است که در قالب ان تلاش می شود با استفاده از اساتید مختلف به مدل گفتمانی برای تحقق این مردمسالاری رسید.

بزرگخو گفت: هدف و ارمان ما به عنوان یک تشکل دانشجویی، این است که یک گفتگو مردمی در قالب تلویزیون اینترنتی شکل دهیم تا طی آن توسعه گفتمانی و موردی ایجاد شود و با توجه به اینکه محتوای تصویری امروز در جامعه اهمیت زیادی دارد، تصمیم گرفتیم به همین ابزار رسانه ای تمسک جسته و به دغدغه های مردم بپردازیم. برای مثال اگر به بحث شفافیت به عنوان یکی از مولفه های اصلی گفتمان مردم سالاری دینی بتوان توجه کرد استارت خوبی برای آغاز گفتمان سازی مردمسالاری دینی خواهد بود.

وی در پایان شرح داد: لزوم پرداخت جنبش دانشجویی به مسئله رسانه تصویری این است که این بستر امروز درحال گسترش درجامعه است و اگر جنبش دانشجویی از آن جا بماند از جامعه عقب می ماند. این برنامه مخاطب محور است و با کمک مردم و مخاطبین شکل خواهد گرفت و ما سعی می کنیم یک ارتباط دوطرفه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1504

به "بزرگخو: جنبش دانشجویی نباید از بستر رسانه تصویری جا بماند، گودرزی: دیده نشدن مردم در نظام موجب عدم توفیق آن خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگخو: جنبش دانشجویی نباید از بستر رسانه تصویری جا بماند، گودرزی: دیده نشدن مردم در نظام موجب عدم توفیق آن خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید