شنیدن قطعات شش آهنگساز معاصر ایرانی

به گزارش بهترین مقاله، مهرداد غلامی از نوازندگان و وآهنگسازان شناخته شده حوزه موسیقی کلاسیک به تازگی آلبومی شامل اجرای قطعاتی از شش آهنگساز معاصر ایرانی را منتشر نموده است.

شنیدن قطعات شش آهنگساز معاصر ایرانی

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، آلبوم قطعاتی برای فلوت اسم یکی از تازه ترین آثار منتشرشده در بازار موسیقی است که طی روز های گذشته با هنرمندی مهرداد غلامی پیش روی مخاطبان نهاده شد.

آلبوم قطعاتی برای فلوت اثری است شامل قطعاتی از شش آهنگساز معاصر ایرانی با نوازندگی فلوت مهرداد غلامی است که وی در این آلبوم، آثار آهنگسازانی، چون مهرداد پاکباز، نسترن یزدانی، سامان صمدی، نگین زمردی، هوشیار خیام و آیدین صمیمی مفخم را برای ساز فلوت پیاده سازی نموده است.

وی درباره این اثر نوشته است:

آلبوم قبلی من در روز های آخر اقامتم در ایران و در شرایطی ضبط شد که آماده می شدم برای ادامه تحصیل از ایران مهاجرت کنم؛ آلبومی که جایزه ای بود از طرف انجمن فلوت ایران برای ضبط اولین مجموعه آثار ایرانی برای فلوت. از آن روز ها تا این مجموعه نه سال می گذرد؛ نه سالی که مدام ضبط آلبوم بعدی را در کوششی برای بهتر شدن به تعویق انداختم. برای یک هنرمند، زمان و تصور بهتر شدن همواره به صورت همزمان فلج کننده و انگیزه دهنده است.

این آلبوم از بستر مطالعات دوره دکترای من به ثمر رسید، وقتی که نوشتن درباره هویت ایرانی و تاریخ موسیقی غربی در ایران و کوشش برای حل (!) این مسئله بیشتر من را به عمق ناتوانی در جواب دادن یک سوال ساده فرو برد: موسیقی و هویت ایرانی چیست؟

هر کدام از قطعات این آلبوم به نحوی از هویت ایرانی بهره می برند. از سکوت ها و تغییرات رنگ تا گام ها و ریتم ها و ترکیبات پیچیده تر هارمونی و یا حتی دعایی اوستایی. در طول این راستا، مثل همواره خوشبختی این را داشتم که با دوستان عزیزی که بزرگوارانه برای من نوشتند همکاری کنم.

این آلبوم نه اولین است و نه آخرین، بلکه تصویری از زمانه ای است که در این سال ها زندگی نموده ایم.

ترکیب بندی شماره 5 برای فلوت آلتو از مهرداد غلامی، از ابرها به آهنگسازی نسترن غلامی، سایه های رقصان برای فلوت آلتو از نگین زمردی، نامه هایی از قرنطینه 2 به آهنگسازی هوشیار خیام، ترکیب بندی برای فلوت آلتو به آهنگسازی مهرداد پاکباز، اشا به آهنگسازی سامان صمدی، نامه هایی از قرنطینه 1 به آهنگسازی هوشیار خیام، شیون به آهنگسازی آیدین صمیمی مفخم قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1820

به "شنیدن قطعات شش آهنگساز معاصر ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شنیدن قطعات شش آهنگساز معاصر ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید