آنالیز وضعیت مرمت بناهای تاریخی تربت حیدریه

به گزارش بهترین مقاله، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه از آنالیز وضعیت، مسائل مرمتی و اعتباری بناهای تاریخی در بافت تاریخی این شهر اطلاع داد.

آنالیز وضعیت مرمت بناهای تاریخی تربت حیدریه

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علی محمدی با اعلام این خبر اضافه کرد: بافت تاریخی تربت حیدریه با 17 اثر تاریخی ثبتی و 25 اثر غیرثبتی یکی از بافت های مهم تاریخی استان است که به دلیل اهمیت موضوع، مرمت، احیاء و ساماندهی آثار شاخص در بافت در اولویت کاری اداره کل میراث فرهنگی استان واقع شده است.

او ادامه داد: بعضی از بناها از جمله رباط لاری، حمام حاج رئیس و بازارهای سنتی در حال مرمت است و امور مرمتی پس از بازدید کارشناسان معاونت میراث فرهنگی کشور تسریع خواهد شد.

محمدی توضیح داد: بافت تاریخی تربت حیدریه شامل آثار تاریخی متعددی از جمله کاروانسرا، سرا، حمام، آب انبار، مسجد، بازارهای سنتی، مقبره و خانه های تاریخی است که به دلیل قرار دریافت در مرکز تجاری شهر هنوز پویایی قدیمی خود را دارد.

شهرستان تربت حیدریه در فاصله حدود 140 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است و دارای 320 جاذبه گردشگری است و 52 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 519

به "آنالیز وضعیت مرمت بناهای تاریخی تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز وضعیت مرمت بناهای تاریخی تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید