ایوانکا و شوهرش سوژه شدند

به گزارش بهترین مقاله، ایرنا نوشت: رابرت مولر مسئول تحقیقات دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، نقش ایوانکا ترامپ دختر و دونالد ترامپ جونیور پسر ارشد رئیس جمهوری آمریکا را در پروژه ساخت آسمانخراش ترامپ در مسکو آنالیز می نماید.

ایوانکا و شوهرش سوژه شدند

به گزارش روز شنبه روزنامه ایندیپندنت، ساخت این برج بعد از این که وکیل شخصی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تایید کرد که درباره معاملات تجاری با روسیه به کنگره دروغ گفته است، موضوع تحقیقات جدید نهاده شد.

گفته می شود مولر سوالاتی را درباره نقش احتمالی ایوانکا و برادرش در این توافق پیشنهادی املاک مطرح نموده است.مایکل کوهن وکیل سابق ترامپ، روز پنجشنبه در دادگاه تایید کرد که با بیان این که مذاکرات بر سر ساخت این برج ماه ها قبل از نامزدی ترامپ در ژوئن 2016 میلادی به خاتمه رسیده بود، سعی در گمراه کردن کنگره داشته است.

اسناد دادگاه که تیم تحقیقات مولر تهیه نموده است نشان می دهد که کوهن نزدیک به کارزار انتخاباتی ترامپ درباره طرح هایی برای ساخت این برج مذاکراتی داشته است.چند منبع ناشناس به یاهو احتیاج گفته اند که این دو فرزند ترامپ به طور مستقل از کوهن همکاری می کردند تا ساخت این برج تحقق یابد.

ایوانکا در زمان پیگیری های ساخت این پروژه، مدیر اجرایی سازمان ترامپ بود و برادرش همچنان مدیر ارشد اجرایی این سازمان است.یکی از منابع سازمان ترامپ به یاهونیوز گفته است که این برادر و خواهر سالها قبل از کوهن برای ساخت برج ترامپ در مسکو کوشش می کردند و در سال 2013 به چنین کوششی خاتمه دادند.

این منبع اضافه کرد: آنها دیگر بعد از آن در هیچ معامله دیگری شرکت نداشته اند هر چند که تایید نموده اند که از کوشش های کوهن برای اجرای چنین پروژه ای مطلع بوده اند.ایندیپندنت نوشت: طرح ترامپ برای ساخت این برج در مسکو به سال 1996 همزمان با دیدار او از پایتخت روسیه باز می شود. ترامپ در سفر به مسکو در سال 2013 یک بار دیگر این ایده را مطرح نمود و ظاهرا به آنالیز اماکن مختلفی برای احداث این برج پرداخت هر چند که این پروژه دوباره بازنده شد.

ایده ساخت این پروژه بار دیگر در اکتبر سال 2015 مطرح شد. کوهن در این سال در نامه ای از یک دلال مسکن در روسیه خواست به ساخت این برج یاری کند.این پروژه در صورت اجرا، توافق سودآوری برای شرکت ترامپ محسوب می شد. اما بار دیگر مسکوت ماند. کوهن در سال 2017 شهادت داد که مذاکره با گروه روسی متوقف و او مجبور شد برای پیشبرد این پروژه به وکلای ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه متوسل شود.

کوهن سال گذشته به تیم تحقیقات کنگره گفت که ایمیلی را در ژانویه سال 2016 به دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ارسال نموده است. وی گفت هرگز پاسخی از طرف روسیه دریافت نکرد و تا خاتمه همان سال توافق درباره ساخت برج بی نتیجه ماند.

کوهن به تازگی به دادستان ها از امکان پذیری اجرای این پروژه تا ژوئن سال 2016 سخن گفت. این دوران مصادف بود با رقابت های ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری خواستار که باعث شد رقبای جمهوری خواه خود راکنار بزند و کارزار انتخاباتی اش علیه هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها را در انتخابات سال 2016 گسترش دهد.کوهن گفت در ژانویه سال 2016، تلفنی با مشاور پسکوف گفت وگو نموده و با تشریح خطوط کلی این پروژه برای پیشبرد آن درخواست یاری نموده است.

براساس گزارش تارنمای آمریکایی بازفید، شرکت ترامپ قصد داشته آپارتمان پنت هاوس این برج را به پوتین بدهد. فلیکس ساتر شریک تجاری کوهن به این تارنما گفته است: ایده من اعطای پنت هاوس 50 میلیون دلاری به پوتین بود.

کوهن و ساتر تا ژوئن 2016 به ارتباط ایمیلی خود درباره ساخت این برج ادامه دادند. این دوران کمی بعد از نشست جنجال برانگیز در برج ترامپ در نیویورک با حضور پسر و جردکوشنر داماد ترامپ و پل مانافورت رئیس ستاد انتخاباتی بود. در این نشست مقامات روس نیز شرکت داشتند و گفته می شود هدف از آن تخریب هیلاری کلینتون بوده است.ترامپ بعد از ادعاهای کوهن در روز پنجشنبه وی را به دروغگویی متهم کرد و گفت او کوشش می نماید دروغ بگوید تا حکم خود را برای اتهاماتی که ربطی به من ندارد، کاهش دهد.

تارنمای هیل با اشاره به تحقیقات جدید درباره دختر و پسر ترامپ درباره هر گونه نقشی در این پروژه که یکی دیگر از ابعاد تبانی احتمالی نزدیکان ترامپ با روسیه را نشان می دهد نوشت: آنها از اظهارنظر در این زمینه خودداری نموده است.مراودات تجاری ترامپ با روس ها نقش کلیدی در تحقیقات مولر درباره تبانی احتمالی بین روسیه و کمپین ترامپ دارد. ترامپ سالها قبل از ورود به کاخ سفید تاجر و مالک بزرگ املاک و مستغلات محسوب می شود و در آن موقع ارتباطاتی با تجار روسی داشت.

49310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 68

به "ایوانکا و شوهرش سوژه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایوانکا و شوهرش سوژه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید