اولین کامیونت برقی وارداتی ایران رونمایی شد

به گزارش بهترین مقاله، شایان دیزل به عنوان اولین کامیونت برقی وارداتی که محصولی چینی است را در نمایشگاه خودرو اصفهان رونمایی کرد.

اولین کامیونت برقی وارداتی ایران رونمایی شد

خبرنگاران - الهام زهره وند: در نمایشگاه خودرو اصفهان در غرفه شایان دیزل این شرکت از اولین کامیونت برقی وارداتی به ایران رونمایی کرد.

بنابراعلام مسئولان این شرکت در سال 1403 تعداد 1000 دستگاه از این خودرو فراوری خواهد شد. شایان دیزل می گوید این کامیونت برقی 6 تن، که به وسیله بزرگ ترین خودروساز چین فراوری شده سه تن ظرفیت بار دارد و سه تن وزن خود این کامیونت است.

این کامیونت با یک بار شارژ و با بار کامل 250 کیلومتر پیمایش خواهد داشت. خیلی از قطعاتی که به طور معمول در کامیون و کامیونت ها استفاده می گردد همانند موتور گیربکس و گاردان در این خودرو استفاده نشده و مکانیسم عملکرد آن بسیار فرق دارد.

زمان شارژ صد در صد این خودرو یک ساعت و نیم است و 90درصد آن در 45 دقیقه شارژ می گردد. باتری های لیتیومی این خودرو سال گارانتی شده و قابلیت تعویض دارند. سایر قطعات مصرفی این کامیونت تماما 10 سال وارانتی دارند.

زیباترین کامیون ماک در ایران - قیمت این کامیون چقدر است؟ ویدیو کامل را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:
مشخصات فنی کامیونت برقی وارداتی شایان دیزل

اسلامی مهندس فنی شرکت شایان دیزل در گفت وگو با خبرنگاران درباره این خودرو گفت: این خودرو هنوز مونتاژ نشده و نمونه اولیه است. در سال 1403 مونتاژ شروع می گردد و در ابتدای کار با 20 درصد داخلی سازی کار مونتاژ این کامیونت برقی شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کامیونت از دو باتری صد کیلووات و در مجموع 200 کیلو وات ساعت بهره می برد گفت: موتور این محصول دانگ فنگ دانا چین است که از پیش روهای این صنعت است.

وی اضافه کرد: این یک موتور 540 ولت براش لس و مغناطیس دائم است با 115 کیلو وات قدرت. که معادل حدودا 155 اسب بخار است و 350 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید.

لوکس ترین کامیون بنز را در کانال خبرنگاران پلاس دیدن کنید:

وی در پاسخ به این پرسش که این قدرت با این وزن و باری که کامیونت جمل می نماید، همخوانی دارد یا خیر؟ گفت: بله به شدت! زیرا موتورهای اللکتریکی صد در صدِ گشتاور را از لحظه صفر در اختیار راننده می گذارند و دیگر راننده درگیر گیربکس و دور موتور و نمودارهای آن نیست.

این مسئول مهندسی شرکت شیان دیزل اضافه کرد: بنابراین این کامیونت با این موتور به راحتی می تواند بار و وزن آن را تحمل کند. بعلاوه برد 250 کیلیومتری که باتری ها ایجاد می نماید، کاملا برای مصارف شهری و بین شهری در استان کفایت می نماید.

مسئولان شایان دیزل هیچ قیمتی برای این محصول عنوان نکردند.

اکستریم وی ایکس / اکستریم VX مدیران خودرو معرفی گردید؛ آنالیز تخصصی چینی تازه

قیمت هونگچی H5 بهمن موتور و شرایط فروش آن رسماً اعلام شد

هونگچی E-QM5 بهمن موتور در یک قدمی ورود به ایران / آنالیز تخصصی

شرایط فروش بستیون T77 بهمن موتور اعلام شد

جک جی4 نیوفیس معرفی گردید / اولین خودرو با نشان کرمان موتور

پژو 207 اتوماتیک تازه تحت فشار آنالیز شد/ خودرو با شتاب عالی اما…

منبع: بیت ران
انتشار: 18 آبان 1402 بروزرسانی: 18 آبان 1402 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2307

به "اولین کامیونت برقی وارداتی ایران رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین کامیونت برقی وارداتی ایران رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید