نگاه نزدیک به ام وی ام X33 کراس در چین؛ محصول نو مدیران خودرو برای بازار ایران

به گزارش بهترین مقاله، نسل نو MVM X33 با نام ام و ی ام X33 کراس درحال آماده سازی برای ورود به بازار ایران است.

نگاه نزدیک به ام وی ام X33 کراس در چین؛ محصول نو مدیران خودرو برای بازار ایران

به گزارش دیجیاتو، ام وی ام X33 یکی از خودرو های چینی محبوب، پرفروش و شناخته شده در ایران است. این خودرو در سرزمین اصلی به عنوان یکی از محصولات خانواده کراس اوور های چری شناخته می شود و با نام تیگو 3 به دست مشتریان چینی می رسد. بااین حال در ایران، آن را با برند مدیران خودرو و نام ام وی ام X33 می شناسیم. تا به امروز سه نسل و چهار نسخه از این خودرو به بازار ایران عرضه شده اند. درحال حاضر نسل نو این خودرو با نام ام وی ام X33 کراس برای ورود به بازار ایران آماده می شود. ام وی ام ایکس 33 کراس در مقایسه با سه نسل قبلی خود، تفاوت های شگرفی را تجربه کرده است.

تجربه پَسا شانگ های ام وی ام X33 کراس

در حاشیه نمایشگاه خودروی شانگ های 2023، فرصتی برای خبرنگاران ایرانی مهیا شد تا به خط تولید اصلی شرکت چری مراجعه کنند و با محصولات نو این شرکت برای بازار ایران آشنا شوند. یکی از این محصولات ام وی ام X33 کراس است. این کراس اوور یک خودروی میان رده در سبد محصولات مدیران خودرو خواهد بود. مدتی است که تولید و عرضه نسخه فیس لیفت نسل سوم ام وی ام ایکس 33 که با نام ام وی ام X33 AT شناخته می شود، متوقف شده است. ام وی ام ایکس 33 کراس جایگزین این خودرو خواهد شد و یک پله بالاتر از ام وی ام X22 پرو قرار خواهد گرفت.

با نگاه اولیه به تصاویر ام وی ام ایکس 33 کراس، به راحتی می توان شباهت های میان این خودرو و ام وی ام X22 پرو را متوجه شد. این خودرو درواقع نسخه فیس لیفت تیگو 3x یا تیگو 2 است که در سال 2023 معرفی شد؛ بنابراین هر دو خودرو از نظر پلتفرم و ابعاد مشابه هستند و تنها تفاوت آن ها به نمای ظاهری ختم می شود. بااین حال مدیران خودرو قصد دارد هر دو نسخه قبل و بعد از فیس لیفت را به طور هم زمان در بازار ما عرضه کند.

برخلاف نمای خارجی که الگو های طراحی مشترکی دارند، در نمای داخلی ام وی ام X33 کراس شاهد یک کابین کاملاً نو نسبت به ام وی ام x22 پرو هستیم. این کابین از تریم دو رنگ بهره می برد و کلاستر های به هم چسبیده در میانه آن مشاهده می شوند. از آنجایی که ام وی ام ایکس 33 کراس نسخه فیس لیفت ام وی ام X22 پرو به شمار میرود، انتظار داریم تا سطح امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو ارتقا یافته باشد.

پیشرانه های مشترک

علاوه بر مشابهت های ظاهری ام وی ام ایکس 33 کراس و ام وی ام X22 پرو، این دو خودرو تعیینات فنی مشابهی نیز دارند. زیر کاپوت ام وی ام X33 کراس همان پیشرانه یک لیتری توربوشارژ با سه سیلندر قرار گرفته است که حداکثر 102 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گیربکس اتوماتیک CVT با نه دنده مصنوعی نیز وظیفه انتقال قدرت به محور جلو را بر عهده دارد. البته احتمال عرضه نسخه دنده ای ایکس 33 کراس با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی دور از انتظار نیست.

استفاده از این پیشرانه زمینه ساز تفاوت اصلی ام وی ام X33 کراس با سه نسل قبلی آن خواهد شد. نسل های پیشین این خودرو به پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی مجهز بودند. اما نسل نو این کراس اوور با کاهش یک لیتری حجم موتور و افزودن توربوشارژر همراه است. قدرت و گشتاور خروجی این پیشرانه قابل قیاس با موتور دو لیتری تنفس طبیعی نیست. همچنین با توجه به مسائل دسترسی به سوخت باکیفیت در ایران، پیرامون دوام این پیشرانه ابهام وجود دارد.

قیمت آن چقدر خواهد بود؟

تا زمان معرفی رسمی ام وی ام X33 کراس و ارائه کاتالوگ این محصول ازسوی مدیران خودرو، قیمت نسل چهارم ایکس 33 تعیین نخواهد شد. بااین حال برآورد ها از محدوده قیمت یک میلیارد تومان برای این کراس اوور حکایت دارند.

درحال حاضر نسخه اصلی این کراس اوور، یعنی ام وی ام X22 پرو، با قیمت 870 میلیون تومان از طریق مدیران خودرو به فروش می رسد؛ بنابراین مشتریان برای خرید نسخه فیس لیفت بایستی حدود 150 میلیون تومان بیشتر هزینه کنند. انتظار می رود ام وی ام X33 کراس از نظر امکانات رفاهی و ایمنی ارتقای قابل قبولی را تجربه کرده باشد؛ بنابراین پرداخت این اختلاف قیمت برای گروهی از مشتریان توجیه پذیر خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2244

به "نگاه نزدیک به ام وی ام X33 کراس در چین؛ محصول نو مدیران خودرو برای بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه نزدیک به ام وی ام X33 کراس در چین؛ محصول نو مدیران خودرو برای بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید