افزایش اعتراضات ضد واکسن ها در کانادا

به گزارش بهترین مقاله، اعتراضات ضد واکسن ها در کانادا در پی آخرین اظهارات جاستین ترودو نخست وزیر افزایش یافت.

افزایش اعتراضات ضد واکسن ها در کانادا

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، با افزایش اعتراضات مردمی بر علیه قوانین واکسیناسیون کرونا جاستین ترودو و خانواده اش از اتاوا، مرکز کانادا فرار می کنند، در حالی که بیش از 50000 کامیون دار ضد واکسن کاروان آزادی رابه دفتر او می رسانند.

چند روز قبل ترودو مخالفان واکسیناسیون را یک اقلیت کوچک حاشیه ای خوانده بود و همین موضوع سبب شد تا معترضان به شکل گسترده تری پا به عرضه میدان گذاشته و خودی نشان بدهند.

چند روز قبل، او کامیون دارانی را که به سمت شهر حرکت می کردند، اقلیت کوچک حاشیه ای خوانده بود، قبل از اینکه کاروان صدها معترض وسیله نقلیه تا رسیدن به مرکز به طول 45 مایل برسد.

در این اعتراض تظاهرکنندگان شعارهایی از منشور حقوق و آزادی را حمل می کردند، در حالی که دیگران تابلوهایی با مضمون خدایا سرزمین ما را با شکوه و آزادی حفظ کن، کانادا را دوباره بزرگ کن و ما برای آزادی خود اینجا هستیم حمل می کردند.

این کاروان روز یکشنبه از بریتیش کلمبیا حرکت کرد و در حالی که سفر 2000 مایلی خود را برای اعتراض به دستورات واکسن انجام داد، مورد تشویق صدها کانادایی قرار گرفت.

این در حالی است که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و خانواده اش خانه خود را در اتاوا مرکز این کشور به مقصد یک مکان مخفی ترک کرده اند، زیرا بیش از 50000 کامیون دار برای اعتراض به دستورات واکسن و قرنطینه های کووید در این کشور تجمع کرده اند.

این جنبش روز پنجشنبه تاییدی را از ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس دریافت کرد که در توییتی نوشت: کامیون داران کانادایی حکمرانی می کنند و این جنبش برای بسیاری از افراد راست گرای سیاسی در ایالات متحده به یک هدف مشهور تبدیل شده است.

با برافراشتن پرچم کانادا، تکان دادن بنرهایی که خواستار آزادی بودند و شعارهایی علیه نخست وزیر جاستین ترودو سر می دادند، هزاران معترض دیگر که نه تنها از محدودیت های کووید-19 خشمگین شده بودند، بلکه از نارضایتی گسترده تر از دولت نیز به کامیون داران پیوستند.

یکی از تظاهرکنندگان، تاجر 31 ساله، فیلیپ کاستونگوای، در خارج از ساختمان مجلس گفت: من می خواهم همه چیز متوقف شود - این اقدامات غیرقابل توجیه است.

او هفت ساعت از استان شمالی کبک رانندگی کرده بود تا احساسات خود را نشان دهد: شرایط واکسیناسیون ما را به جامعه جدیدی می برد که هرگز به آن رای نداده بودیم.

ترودو روز جمعه گفت که نظرات کامیون داران - که او آن را ضد علم، ضد دولتی و ضد جامعه توصیف کرد - نه تنها برای آنها بلکه برای سایر کانادایی ها نیز خطرآفرین است.

تا به امروز، 82 درصد از کانادایی های پنج ساله یا بیشتر در برابر کووید-19 واکسینه شده اند. در میان بزرگسالان این رقم 90 درصد است.

اتحادیه کامیون های کانادا، یک گروه صنعتی بزرگ، گفت که اکثریت قریب به اتفاق رانندگان کامیون این کشور واکسینه شده اند.

انتهای پیام،

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2011

به "افزایش اعتراضات ضد واکسن ها در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اعتراضات ضد واکسن ها در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید