اعتماد به شرکت های دانش بنیان در صنعت کشتی سازی تحول ایجاد می نماید

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنعت کشتی سازی همچون صنعت خودروسازی جزء صنایع مادر محسوب می گردد که می تواند عامل توسعه صنعتی و مالی هر کشور و زمینه ای برای رشد صنایع مختلف باشد.

اعتماد به شرکت های دانش بنیان در صنعت کشتی سازی تحول ایجاد می نماید

در حال حاضر کشورهایی از قبیل ژاپن و کره جنوبی جزو پیشرفته ترین کشورهای دنیا محسوب می شوند که بر اساس اصول و مفاهیم تجارت صنعتی در دنیا، در طول سالیان مختلف حوزه فعالیت خود را در حوزه های صنایع نساجی، الکترونیک و ماشین سازی تغییر داده اند اما هیچ گاه صنعت کشتی سازی را ترک ننموده و به این صنعت توجه داشته اند.

در ایران نیز به علت بهره مندی از بازار گسترده داخلی در بخش های مختلف صنایع دریایی از قبیل کشتی سازی و فراساحل، در سال های اخیر اندازه حمایت ها از این بخش تا حدودی افزایش یافته است. به گونه ای که انتظار می رود در آینده نزدیک ایران بتواند به عنوان یکی از کشورهای صاحب نام در صنعت کشتی سازی شناخته گردد.

همگام سازی صنعت با یاری دانش بنیان ها

همگام سازی صنعت با یاری دانش بنیان ها این فرصت را به صنعت کشتی سازی می دهد که در راه توسعه تجارت، به نقاط دوردست دنیا نگریست تا بتوان چرخ این صنعت در ایران را همچنان به حرکت درآورد.

درواقع هنگامی یک تحقیق و خلاقیت علمی، کاربردی می گردد که به تسهیل توسعه صنایع مختلف کشور و ایجاد مسیرهای جدیدی برای دستیابی به رضایت اجتماعی منجر گردد. اگر از این دیدگاه وظیفه شرکت های دانش بنیان را آنالیز کنیم می توان گفت رفع کردن نیازهای جامعه صنعتی بر اساس نیازهای کشور و شناسایی بازار جزو وظایف این شرکت ها محسوب می گردد.

هوشمندسازی و استفاده از فناوری های روز دنیا

صنعتی مانند دریانوردی به شدت جزء صنایع بین المللی محسوب می گردد و حوزه های مختلفی از جمله کشتی سازی را در بر می گیرد، جایگاه شرکت های دانش بنیان در این مرحله تعیین می گردد و درواقع این شرکت ها باید با فناوری های روز دنیا خلأ موجود در این صنعت را از بین ببرند.

فاصله ای که بین فناوری و صنعت دریایی وجود دارد به علت قدیمی بودن فناوری نیست، بلکه به واسطه ورود با تأخیر کاربرد فناوری به این صنعت است. شرکت هایی که در حوزه کشتی سازی فعالیت می نمایند نیز باید به شرکت های دانش بنیان اعتماد نموده تا نیازهای این صنعت به موقع تأمین گردد.

در حال حاضر صنعت کشتی سازی در حوزه هوشمندسازی با مشکل روبرو است و بندرهای کنونی کشور جزو نسل های یک و دو هستند درصورتی که دنیا به سوی هوشمندسازی پیش می رود و در حال بهره گیری از نسل سه و چهار بندرها است.

نقش شرکت های دانش بنیان در این شرایط می توان بسیار پررنگ باشد و در این راستا کشتی سازی ها باید به شرکت های دانش بنیان اعتماد نمایند.

صنعت کشتی سازی به طور میانگین با 40 صنعت به طور مستقیم و با 60 صنعت به طور غیرمستقیم و در مجموع با 100 صنعت جانبی مرتبط است، بر همین اساس می تواند به اشتغال زایی در کشور نیز یاری شایانی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1401 بروزرسانی: 3 آبان 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2166

به "اعتماد به شرکت های دانش بنیان در صنعت کشتی سازی تحول ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتماد به شرکت های دانش بنیان در صنعت کشتی سازی تحول ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید