اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در معرض دید عموم قرار می گیرد

به گزارش بهترین مقاله، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: هم زمان با هفته پاسداشت استان اردبیل، اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به نمایش درخواهد آمد.

اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در معرض دید عموم قرار می گیرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی در جلسه هماهنگی برنامه های هفته پاسداشت استان اردبیل اظهار کرد: این اسناد در قالب موزه اسناد بقعه در مسجد جنت سرای مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی به نمایش درخواهد آمد.

او اضافه نمود: این اسناد مربوط به دوره صفویه است و اطلاعات قابل توجهی از یک بازه تاریخی حساس و کلیدی کشور در اختیار پژوهشگران و علاقه مندان قرار می دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به غنای تاریخی اردبیل گفت: 20 درصد از اشیای بخش اسلامی موزه ملی ایران مربوط به استان اردبیل است و این مهم گویای قدمت تاریخی و تکثر آثار میراثی در این استان است.

فلاحی اضافه نمود: هفته استان اردبیل با موضوع معرفی خاندان صفوی و نقش تاثیرگذار آن در انسجام ملی و تاریخ ایران برگزار می گردد و در این دوره نقش اسناد، کتب، پژوهش های منسجم دانشگاهی و مطالعات کارشناسی به صورت برجسته تر دیده شده است.

او با تاکید به اینکه در این هفته برنامه های فرهنگی متنوعی از 4 لغایت 10 مرداد ماه تدارک دیده شده است، توضیح داد: تبیین صندلی صفویه به ویژه شاه اسماعیل صفوی در انتخاب شیعه به عنوان مذهب رسمی کشور از اهداف برنامه ها است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: علاوه بر این بناهای تاریخی شاخص مرتبط با دوره صفوی به ویژه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و بقعه شیخ کلخوران جهت میزبانی رویدادها آماده سازی شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 275

به "اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در معرض دید عموم قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در معرض دید عموم قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید