آیا ویتامین E به درمان جای زخم آکنه یاری می نماید؟

به گزارش بهترین مقاله، آیا می خواهید از جای زخم آکنه رهایی یابید؟ شما باید تمامی راه ها و روش ها را برای رهایی از این شرایط به کار گیرید اما همگی بی فایده بودند؟ نگران نباشید، در این مقاله خواهید فهمید که آیا ویتامین E به بهبود جای زخم آکنه یاری می نماید یا خیر.

آیا ویتامین E به درمان جای زخم آکنه یاری می نماید؟

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

آیا می خواهید از جای زخم آکنه رهایی یابید؟ شما باید تمامی راه ها و روش ها را برای رهایی از این شرایط به کار گیرید اما همگی بی فایده بودند؟ نگران نباشید، در این مقاله خواهید فهمید که آیا ویتامین E به بهبود جای زخم آکنه یاری می نماید یا خیر.

نوجوانی یکی از هیجان انگیزترین و شادترین مراحل در زندگی همه ما است. اولین عشق، اولین بوسه، اولین شب نشینی، گذراندن زمان با دوستان، صدای بلند موزیک و .. در این دوران هستند. تنها نقص در این روزهای زیبا آکنه است. این لکه های زشت نه تنها دخترها را هدف قرار می دهند بلکه پسرها را هم شامل می شوند. هرکسی می خواهد که با پوست روشن و بی عیب و نقص از خواب بیدار گردد. اما به وجود آمدن جوش ها روی صورت این خواسته را از شما می گیرد.

آکنه یکی از شایع ترین و آزاردهنده ترین بیماری های پوستی در انسان است این مشکل به طور معمول به علت افزایش هورمون تستوسترون در دوران بلوغ رخ می دهد. به غیر از تغییرات هورمونی، آکنه می تواند با توجه به بعضی از عوامل ژنتیکی و حتی روانی ایجاد گردد. گاهی اوقات، رژیم غذایی یا بعضی از مسائل عفونی هم ممکن است به شیوع آکنه یاری نمایند. اگر مطمئنا پس از مدتی فروکش خواهند کرد اما هیچ کس نمی تواند پیشبینی کند که این شرایط چقدر طول خواهد کشید. و هنگامی که آکنه ها از بین رفتند، لکه های تیره ای به نام جای زخم روی صورتتان ایجاد خواهند کرد.

آیا ویتامین E به بهبود جای زخم آکنه یاری می نماید؟

اینکه ویتامین E فایده ای برای جای زخم دارد یا نه به شدت زخم بستگی دارد. آیا می دانید جای زخم آکنه دارای انواع مختلفی است؟ جای زخم آکنه به چهار نوع اصلی طبقه بندی می گردد:

جای زخم یخ شکن - چاله های عمیقی که آکنه ایجاد می نماید.

جای زخم جعبه ماشین - زخم های گوشه دار که شبیه زخم آبله مرغان است.

جای زخم غلتکی - جای زخم هایی که باعث ناهموار شدن بافت پوست می گردد.

جای زخم ضخیم

تعیین شده است که ویتامین E و مراقبت از پوست دست در دست هم دارند. به مدت سال ها، ویتامین E به منظور بهبود و التیام بافت پوست به کار می رود. تقریبا در تمامی پمادها، ژل ها و روغن های پوستی ویتامین E به اسم یکی از مواد اصلی یافت شده است که از آسیب به سلول های پوستی جلوگیری می نماید. اگرچه گفته شده است که جای زخم را درمان می نماید اما مخالف هایی هم با این ادعا وجود دارد. تحقیقات نشانه هایی از بهبود در درمان جای زخم در تعدادی از بیماران با استفاده از روغن ویتامین E و مکمل های آن نشان داده اند. اما تحقیقات دیگری دقیقا نتیجه ای متناقض نشان می دهد. در این تحقیقات ویتامین E شرایط بیماران را وخیم کرد و ظاهر جای زخم را تشدید کرد. بنابراین استفاده از ویتامین E ممکن است برای بعضی مفید باشد و جای زخم را مداوا کند ولی برای بعضی فایده ای نداشته باشد.

روغن خالص ویتامین E به صاف کردن بافت پوست یاری می نماید، پوست را صاف می نماید و سرعت بازسازی سلول را بالا می برد. بافت جای زخم فاقد کلاژن (پروتئینی طبیعی در پوست) و کشش است. ویتامین E به عوامل بالا یاری می نماید تا ظاهر جای زخم روشن گردد و در نهایت از بین برود. علاوه بر آن، با شبیه سازی فعالیت آنتی اکسیدانی، بافت پوست را بهبود می بخشد. بنابراین، ویتامین E به بهبود جای زخم یاری می نماید اما این یاری به این بستگی دارد که پوست شما به این درمان چه واکنشی نشان دهد. گنجاندن مواد غذایی غنی از ویتامین E مانند بادام، روغن آفتاب گردان و فندق هم به روشن شدن ظاهر جای زخم آکنه یاری می نماید.

گزینه های درمانی دیگر برای آکنه

روغن ویتامین E در ترکیب با روغن زیتون یک درمان معجزه آسا برای ناپدید کردن جای زخم آکنه و داشتن پوست روشن است. چون استفاده از روغن ویتامین E پوست شما را چسبناک می نماید، بهتر است در هنگام خواب مالیده گردد تا برترین نتایج حاصل گردد. یکی دیگر از راه های موثر برای بهبود و درمان جای زخم به طور کامل، استفاده از روغن آلوئه ورا است. استفاده از محصولات طبیعی مانند خمیر پاپایا یا خمیر زردچوبه هم بدون هیچگونه عوارض جانبی به درمان جای زخم آکنه به صورت گسترده ای یاری می نماید. گزینه دیگر نوشیدن آب و هیدراته نگه داشتن بدن است. به یاد داشته باشید که صورت و دست خود را هم تمیز نگه دارید (حداقل سه بار در روز بشویید تا از تجمع چرک جلوگیری گردد) و از یک مرطوب نماینده خوب به همراه ضدآفتاب همه روزه بهره ببرید.

با مراقبت و درمان مناسب، شخص می تواند به راحتی از شر این لکه های زشت در امان باشد و پوست بی عیب و نقص و روشنی داشته باشد.

منبع: راسخون
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1846

به "آیا ویتامین E به درمان جای زخم آکنه یاری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ویتامین E به درمان جای زخم آکنه یاری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید