آخرین شرایط مالیات خانه های خالی و لوکس نشین ها

به گزارش بهترین مقاله، رئیس کل سازمان امور مالیاتی درباره آخرین شرایط اخذ مالیات از خانه های خالی و خانه و خودرو های لوکس توضیحاتی ارائه کرد.

آخرین شرایط مالیات خانه های خالی و لوکس نشین ها

به گزارش ایسنا، داوود منظور اظهار کرد: افزایش عایدی های مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده با شناسایی واسطه گری و دلالی در بخش های مختلف به وسیله اطلاعاتی که از مراکز مختلف، چون سامانه های گمرکی، بانکی، ثبت اسناد، سامانه های حمل ونقل و ... اخذ می کنیم، صورت می گیرد تا بدین ترتیب فرار های مالیاتی نیز شناسایی و از آن ها مالیات اخذ گردد.

رئیس کل سازمان امور مالیات گفت: مالیات خانه های خالی طبق قانون باید براساس اطلاعات دریافتی از سامانه املاک و اسکان باشد و براساس آیین نامه دولت تا انتها آذر ماه سال جاری وزارت راه و شهرسازی مهلت دارد تا اطلاعات مربوط به خانه های خالی را تکمیل کند که به محض تکمیل شدن این اطلاعات، وزارت راه و شهرسازی نسبت به ارسال اطلاعات واحد های خالی از سکنه اقدام می نماید.

وی اضافه نمود: تا زمانی که مهلت قانونی درنظر گرفته شده برای وزارت راه و شهرسازی به منظور تکمیل اطلاعات مربوط به خانه های خالی تمام نشده است، اطلاعاتی که در این زمینه در اختیار وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی قرار می گیرد، نمی توان به عنوان اطلاعات نهایی تلقی کرد.

رئیس سازمان امور مالیاتی درباره مالیات خانه و خودرو های لوکس نیز گفت: مالیات خودرو ها به تصویب آیین نامه به وسیله دولت احتیاج دارد که پیش نویس این آیین نامه را سازمان امور مالیاتی به دولت قبل داده بودند و در دولت فعلی این پیش نویس در کمیسیون های دولت در حال آنالیز است که به محض ابلاغ آیین نامه مربوطه نسبت به اخذ مالیات اقدام می گردد.

وی اضافه نمود: در مورد اجرای کامل قانون انتهاه های فروشگاهی و سامانه مودیان طراحی و فراوری این سامانه تا جا هایی پیش رفته، اما قسمت هایی از آن هنوز تکمیل نیست. اولویت سازمان این است که سامانه را هر چه زودتر زیر بار ببرد. عوامل اجرایی و ناظر پروژه تقویت شده و کار تیمی فشرده ای برای تکمیل سامانه در حال اجرا است. کوشش می کنیم تا انتها سال این سامانه راه اندازی گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2095

به "آخرین شرایط مالیات خانه های خالی و لوکس نشین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط مالیات خانه های خالی و لوکس نشین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید