AFC و سازمان لیگ دو نقطه مقابل هم، نشست خبری پاشنه آشیل فوتبال

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران، سازمان لیگ فوتبال ایران از چند سال پیش و همزمان با اجرای طرح های حرفه ای در لیگ برتر، برگزاری نشست های خبری یک روز پیش از شروع مسابقات را الزامی کرد. این طرح هرچند از سوی بعضی از مربیان به دلایل نامشخص نادیده گرفته می شد، اما در دو فصل اخیر شدت بیشتری پیدا کرد؛ تا جایی که در کمتر نشست خبری بخصوص نشست های پیش از بازی می توان سرمربیان را جوابگوی رسانه ها دید. در اغلب این جلسات، دستیاران سرمربی حضور می یابند.

AFC و سازمان لیگ دو نقطه مقابل هم، نشست خبری پاشنه آشیل فوتبال

این مسئله به دفعات زیاد مورد انتقاد رسانه ها و خبرنگاران قرار گرفته است. بارها اتفاق افتاده که خبرنگاران یک نشست را به دلیل بی توجهی و بی خیالی سرمربی تحریم کنند اما سازمان لیگ اقدام موثر و عملی برای حل مشکل و الزام سرمربیان انجام نداده است.

سرمربیان گاهی بدون بهانه و گاهی به بهانه همزمانی تمرین تیم با نشست، زمان پرواز تیم به شهر محل برگزاری مسابقه و مواردی از این دست از نشستن مقابل اصحاب رسانه (اخیراً نشست های اینترنتی) خودداری می کنند.

دستیاران سرمربی در نشست ها در پاسخ به این سئوال که چرا نفر اول نیمکت حاضر به پاسخگویی نیستند، از نزدیک بودن افکار و برنامه های سرمربی و دستیارانش سخن می گویند اما آیا به راستی این رویه غیر حرفه ای در کنفدراسیون فوتبال آسیا هم پذیرفتنی است؟ آیا AFC به ذهن مشترک کادر فنی به چشم یک توجیه خوب برای بر هم زدن نظم نشست های خبری نگاه می کند؟

پاسخ این سئوال منفی است و کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز با انتشار جریمه های انضباطی خود یک بار دیگر نشان داد که تا چه اندازه نسبت به رسانه ها و تعهد سرمربیان برای پاسخگویی مقابل افکار عمومی حساسیت دارد.

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال به دلیل عدم حضور در نشست خبری پیش از بازی با الدحیل 10 هزار دلار جریمه شد و رای مشابهی برای باشگاه استقلال هم به دلیل این کوتاهی، در نظر گرفته شده است. در آن مقطع زمانی، فراز کمالوند دستیار مجیدی در نشست حاضر شد. این اتفاق بارها در لیگ برتر ایران رخ داد اما سازمان لیگ واکنشی به آن نداشت.

مهدی ترابی هافبک پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی با الوحده 15 دقیقه تاخیر داشت و AFC این بازیکن را هم 2 هزار دلار جریمه کرد؛ هرچند 1500 دلار را به حالت تعلیق درآورده است.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس هم در دو نشست خبری خود در لیگ قهرمانان آسیا حضور نیافت اما ظاهراً باشگاه پرسپولیس توضیحات قانع کننده ای را برای AFC ارسال کرده و توانسته از جریمه احتمالی فرار کند.

از مسابقات این فصل از لیگ برتر ایران تنها هفت هفته دیگر باقی مانده است و اصلاح رویه موجود کار سختی به نظر می رسد اما به نظر می رسد الزام به حضور سرمربیان در نشست های خبری از فصل آینده باید در اولویت سازمان لیگ ایران قرار بگیرد و جریمه های سنگین با الگوبرداری از کمیته انضباطی AFC می تواند ضمانت خوبی برای اجرای این طرح باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1687

به "AFC و سازمان لیگ دو نقطه مقابل هم، نشست خبری پاشنه آشیل فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "AFC و سازمان لیگ دو نقطه مقابل هم، نشست خبری پاشنه آشیل فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید