7 راه برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی

به گزارش بهترین مقاله، هیچ آشپزخانه ای بدون ماشین ظرفشویی کامل نیست. ماشین ظرفشویی به راحتی می تواند تمام ظرف ها و قابلمه ها را بشورد و برق بیندازد. با استفاده مداوم از ماشین ظرفشویی حتی عملکرد برترین ماشین های ظرفشویی نیز ممکن است کاهش یابد و بقایای غذا یا رد آب روی ظروف شیشه ای ظاهر گردد. اما نگران نباشید، در این مقاله 7 راه برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی را شرح می دهیم.

7 راه برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی

1. به طور مرتب آن را تمیز کنید

باید برای تمیز کردن ظرفشویی وقت بگذارید. بسیاری از افراد این کار را فراموش می نمایند. خیلی ها فکر می نمایند این دستگاه برای تمیز کردن طراحی شده است، پس به تمیز شدن احتیاج ندارد. اما بهتر است بدانید تمیز کردن ماشین ظرفشویی یک بخش ضروری از نگهداری آن است. با هر بار استفاده بقایای مواد غذایی می توانند در فیلتر جمع شوند و کف صابون و چربی می توانند میکروب ها را انباشته نمایند. حتی ممکن است به مرور زمان رسوب آهکی در لوله ها ایجاد گردد و کارایی ماشین را مختل می نماید. با رعایت نکردن این موارد عملکرد کلی ماشین ظرفشویی شما ضعیف می گردد.

برای تمیز کردن ظرفشویی باید فیلتر را بین هر چرخه شستشو آنالیز و تمیز کنید. با این کار مطمئن می شوید ظروف برای بار بعدی بهتر تمیز خواهند شد. یک بار در هفته یا هر دو هفته یکبار باید شستشوی فیلتر و پاک کردن درب داخلی را انجام دهید. سپس ماهی یکبار تمیزکاری عمیق را انجام دهید. تمیزکار عمیق شامل شستن لوازم جانبی و استفاده از موادی مانند سرکه سفید است. بنابراین برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی حتماً به طور مرتب آن را تمیز کنید.

2. ظروف را به درستی در ظرفشویی قرار بدهید

آیا تا به حال به این فکر نموده اید که عملکرد ضعیف ظرفشویی ممکن است به علت قرار نگرفتن ظروف در جای مناسب باشد؟ ظروف اگر به درستی در ظرفشویی قرار نگیرند تمیز نخواهند شد. به عنوان مثال جایی که بشقاب ها بهم چسبیده باشند، آب نمی تواند از آن بخش عبور کند. اگر بازوی اسپری نماینده مسدود شده باشد، آب را به درستی پخش نمی نماید. همواره به دفترچه راهنمای ظرفشویی مراجعه کنید تا برترین روش برای قرار دادن ظروف را مشاهده کنید. بعلاوه بیش از حد ماشین را پر نکنید. همواره قبل از روشن کردن ماشین بازوی اسپری نماینده را آنالیز کنید که آزادانه زیر سبد بالایی بتواند بچرخد.

3. مخزن نمک و جلادهنده را پر کنید

چراغ های نشانگر ماشین ظرفشویی را نادیده نگیرید. اگر نمک یا جلادهنده کم باشد روی صفحه کنترل ظرفشویی نشان داده می گردد. برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی این دو مورد را حتماً در نظر بگیرید. نمک ماشین ظرفشویی به نرم شدن آب شستشو یاری می نماید و در نهایت باعث تمیزتر شدن ظروف می گردد. بعلاوه باعث کاهش رسوب آهک در دستگاه نیز می گردد. برای پر کردن نمک باید به مخزنی دسترسی داشته باشید که معمولاً در کف ماشین ظرفشویی واقع شده است (در بعضی مدل های پیشرفته مخزن در در ها تعبیه شده است). با استفاده از قیف نمک را به آرامی اضافه کنید تا مخزن پر گردد. اگر آب بیرون رفت نگران نباشید. برای هدایت به دفترچه راهنما مراجعه کنید. اگر نمک در کف ماشین ریخت، ماشین ظرفشویی را در یک چرخه کوتاه روشن کنید تا نمک ها شسته گردد. جلادهنده ساختار آب را می شکند و باعث جریان یکنواخت آب روی ظروف می گردد. در واقع مایع جلادهنده موجب تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی می گردد تا جای قطرات آب پس از خشک شدن ظروف روی آن ها باقی نماند. مخزن جلادهنده را حتماً پر کنید.

4. بگذارید تا خشک گردد

هنگامی که ماشین ظرفشویی کار خود را به خاتمه رساند، در آن را باز کنید و بگذارید حداقل 30 دقیقه به طور طبیعی تهویه و خشک گردد. بعضی از ماشین های ظرفشویی دارای عملکرد باز شدن اتوماتیک هستند. فقط مطمئن شوید که قبل از تخلیه زمان قابل توجهی برای هواگیری دارد. هوا دادن به ماشین ظرفشویی نیز می تواند به جلوگیری از ایجاد کپک در داخل آن یاری کند. بعضی از ماشین های ظرفشویی نیز دارای برنامه های خشک کردن هستند. فقط به خاطر داشته باشید که این می تواند انرژی و هزینه بیشتری را صرف کند. برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی حتماً بعد از استفاده در آن را باز نگه دارید.

5. از تنظیمات درست بهره ببرید

اگر ماشین ظرفشویی شما لکه ها را از بین نمی برد ممکن است تنظیم درست را انتخاب ننموده باشید. گزینه شستشوی مالی بسیار محبوب است و چرخه شستشو طولانی تر ولی انرژی و آب کمتری را مصرف می نماید. اما مشکل اینجا است که گزینه مالی در مقایسه با تنظیمات استاندارد قوی نیست. در نتیجه بشقاب ها و ظروف ممکن است همچنان دارای لک باشند. اگر قابلمه ها و تابه ها لکه های خشک شده دارند، از گزینه heavy یا intense بهره ببرید. شستشو در دمای بالاتر این لکه ها را بهتر از بین می برد. اما اگر ظروف لکه های کمی دارند با گزینه شستشوی مالی نیز ظروف تمیز می شوند. گزینه اتوماتیک می تواند بسته به سطح لکه خود را تنظیم کند. اگر زمان کافی ندارید، می توانید از گزینه شستشوی سریع بهره ببرید.

6. به جامانده های غذا را تمیز کنید

برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی قبل از این که ظروف را درون دستگاه قرار دهید، بقایای مواد غذایی را از بشقاب ها تمیز کنید. اضافه های مواد غذایی معمولاً درون فیلتر گیر می نمایند و در کل بهداشتی نیست. در بعضی ماشین ها یک مخزن مواد غذایی تعبیه شده است که می تواند به تجزیه ذرات بزرگ غذا یاری کند. بعلاوه احتیاجی نیست ظروف خود را قبل از قرار دادن در ماشین بشویید. ماشین ظرفشویی می تواند این سطح از به جامانده ها را تحمل کند. شستشوی پیشگیرانه فقط باعث هدر رفتن زمان و آب می گردد. بین هر بار چرخه شستشو فیلتر را آنالیز و تمیز کنید تا انسدادی پیش نیاید.

7. آب گرم را باز کنید

این نکته در خصوص ظرفشویی هایی که به طور مستقیم به دریچه های آب گرم متصل می شوند صدق می نماید. به طور کلی هرچه آب گرمتر باشد، عملکرد تمیز کردن ماشین ظرفشویی شما بهتر می گردد. اگر می خواهید عملکرد ظرفشویی را بهتر کنید، باز کردن شیر آب گرم در آشپزخانه برای چند ثانیه می تواند یاری کند. این کار باعث می گردد قبل از این که ظرفشویی را روشن کنید آب بتواند زودتر گرم گردد. توجه داشته باشید که دمای آب قبل از ورود به ماشین ظرفشویی باید حداقل به 49 درج سانتی گراد برسد.

کلام آخر

یکی از وسایل کاربردی خانه ماشین ظرفشویی است. این دستگاه نسبتاً گران است و برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی می توانید چند کار انجام دهید. زیرا اگر مراقب این دستگاه نباشید ممکن است باعث هزینه های زیادی برای شما گردد. برای مثال همواره فیلتر دستگاه را آنالیز کنید، مخزن نمک و جلادهنده را آنالیز کنید، از تنظیمات درست بهره ببرید و بعد از هر بار استفاده در ماشین را چند دقیقه باز بگذارید.

منبع: TomsGuide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 آبان 1402 بروزرسانی: 10 آبان 1402 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2306

به "7 راه برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 راه برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید