2 اختراع بدون نمونه خارجی در دانشگاه آزاد شاهرود به ثبت رسید

به گزارش بهترین مقاله، معاون علمی دانشگاه آزاد شاهرود از ثبت دو اختراع توسط عضو هیأت علمی و دانش آموخته این دانشگاه اطلاع داد.

2 اختراع بدون نمونه خارجی در دانشگاه آزاد شاهرود به ثبت رسید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا 2019 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، مجتبی واحدی، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از ثبت دو اختراع در زمینه تصفیه انواع آب و تهیه ویتامین D. توسط عضو هیأت علمی و یکی از فارغ التحصیلان این دانشگاه اطلاع داد و گفت: دو اختراع با عناوین دستگاه اسکیمراکتور با قابلیت استفاده داخل و بیرون آبی و دستگاه فراوری نور فرابنفش فیلتر شده توسط ازون جهت سنتز ویتامین D. در بدن ثبت شده اند و حاصل این دو اختراع دستگاه هایی است که نمونه خارجی ندارند.

واحدی با بیان اینکه این دو اختراع در زمینه تصفیه انواع آب و تهیه ویتامین D. در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به ثبت رسیده اند، ابراز داشت: هر دو دستگاه ساخت فریبرز فروهنده عضو هیأت علمی و امیرحسین توزنده جانی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی این دانشگاه است.

وی در شرح عملکرد دستگاه تصفیه آب اختراع شده با عنوان دستگاه اسکیمراکتور با قابلیت استفاده داخل و بیرون آبی ابراز کرد: این دستگاه شامل یک اسکیمر است که با جریان حباب هوای معکوس کار می نماید و برای تصفیه همه جور آب اعم از کشاورزی و غیر شرب و حتی آب شور قابلیت به کارگیری دارد.

معاون علمی دانشگاه آزاد شاهرود با بیان اینکه 50 درصد مالکیت این اختراع در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود است در مورد تشریح عملکرد این دستگاه اینگونه گفت: در این دستگاه ذرات زاید، چربی و پروتئین اضافی آب به این حباب ها چسبیده و روی آن قرار می گیرد و سپس در محفظه ای جمع و بعد وارد مرحله استریل کننده و گندزدایی می گردد و یک لامپ UV این آب را استریل و سپس آب پاک وارد راکتور مدور خواهد شد.

رئیس شورای پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با بیان اینکه قیمت تمام شده هر دستگاه حدوداً 400 هزار تومان تمام می گردد، ابراز داشت: نمونه خارجی و داخلی دستگاهی که توأماً بتواند این کار ها را انجام دهد وجود ندارد و این اختراع مجهز به راکتور بایوپلت مدور است.

عضو شورای اقتصاد دانش بنیان استان سمنان در مورد اختراع ثبت شده دوم نیز گفت: دستگاه فراوری نور فرابنفش فیلترشده توسط ازون برای سنتز ویتامین D. در بدن نیز در این دانشگاه به ثبت رسیده است.

عضو هیأت علمی گروه برق دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در مورد علت های اختراع و ساخت این دستگاه گفت: در زمینه مهندسی پزشکی عدم وجود نور ماورای بنفش طیف مناسب برای فراوری ویتامین دی و کمبود این ویتامین در بدن در بسیاری از نقاط جهان و کارآیی بسیار پایین قرص ها و کپسول های موجود و عوارض جانبی موجود سبب شد تا این دستگاه طراحی و ساخته گردد.

وی با بیان اینکه این دستگاه شامل لامپ فراوری UVB مجهز به اصلاح طول موج به وسیله مولد ازن است تأکید کرد: عملکرد دستگاه به گونه ای است که خروجی دستگاه دارای حداقل اثرات سوء برای فرد استفاده کننده خواهد بود.

دبیر شورای آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در مورد نوآوری خاص این دستگاه اینگونه گفت: تا به امروز روش های فراوری ویتامین دی در بدن شامل استفاده از قرص و کپسول ویتامین دی و قرارگیری در معرض نور خورشید بود که این دستگاه با روشی کاملا جدید این مشکل را رفع نموده است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با بیان اینکه تست های بالینی روی موش با موفقیت اجرا شده است، تأکید کرد: پس از ده روز استفاده و هر روز نیم ساعت روی موش ها میزان ویتامین D. بدن آن ها به طور معنی داری زیاد شد که نشانی از موفقیت این اختراع می باشد.

گفتنی است این اختراع ها طبق گزارش مراجع مالکیت فکری کشور دارای ویژگی نوآوری، گام ابتکاری و کاربرد صنعتی می باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 721

به "2 اختراع بدون نمونه خارجی در دانشگاه آزاد شاهرود به ثبت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 اختراع بدون نمونه خارجی در دانشگاه آزاد شاهرود به ثبت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید