197 محله تهران فقیر هستند

به گزارش بهترین مقاله، رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه در تهران 197 محله کم برخوردار وجود دارد، گفت: در این زمینه، فقط بحث کالبد نیست و بعضاً مباحث اجتماعی، درمانی و سایر موضوعات مورد نظر است.

197 محله تهران فقیر هستند

به گزارش خبرنگاران، مهدی راهنمایی در حاشیه اولین همایش تخصصی مدیران عامل سازمان های نوسازی کلانشهرهای کشور که در کارخانه سیمان ری برگزار گردید، با بیان این مطلب اضافه نمود: حدود 20 میلیون نفر از جمعیت کشور در محدوده هدف بازآفرینی نوسازی و بهسازی شهری است و گروه هدف ما یک چهارم جمعیت کشور را شامل می گردد.

او اضافه نمود: موانع نوسازی و بازآفرینی شناسایی شده است و امروز دستگاه هایی که در این زمینه می توانند یاری نمایند، را دعوت کردیم و این موانع به روزرسانی شد و در نهایت به یک بیانیه رسیدیم تا کار را به صورت مشترک پیش ببریم.

راهنمایی با تاکید براینکه موضوع تسهیلات یکی از موضوعات مهم است که باید سقف آن افزایش پیدا کند، شرح داد: بعلاوه این تسهیلات باید کم بهره و اقساط آن نیز بلندمدت در نظر گرفته گردد. درباره یاری به بازسازی خانه های واجد شرایط درخواست کردیم که به حدود 30 هزار واحد در کل کشور یاری گردد تا در چارچوب قانون مدیریت بحران کشور بازسازی و احیا شوند.

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه گفت: بعلاوه مقرر شد اراضی متعلق به نهادها و وزارت راه و شهرسازی در محدوده بافت فرسوده به شرکت های نوسازی و بهسازی واگذار گردد که بتوان در آنجا پروژه های مسکونی ایجاد کرد و خدمات را بیشتر کرد.

او بیان اینکه در حال حاضر انتقال طرح توسعه در بافت تاریخی از حقوق طبیعی شهروندان است، سلب شده، گفت: می خواهیم یاری کنیم که هم بافت احیا گردد و مشوق سرمایه گذاران گردد. بعلاوه یکی از اصلی ترین موانع نوسازی در کل کشور اسناد مالکیت است که در این جلسه تاکید شد تا این موضوع تسریع گردد.

راهنمایی در ادامه به املاک فرسوده اوقافی اشاره نمود و گفت: دغدغه ها در این حوزه بر اساس سیاست های تازه سازمان اوقاف کشور تبیین شد و خواسته شد تا بر اساس آن ها نوسازی و بهسازی صورت گیرد.

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به ضرورت اصلاح حرائم گفت: حرائمی در داخل شهرها داریم که راه آهن عبور نموده و بر همین اساس از دولت خواستیم این حرائم اصلاح گردد؛ در محدوده منطقه ها 17 و 18 این مشکل را داریم و از کمیسیون ماده 5 استان ها و شهر تهران خواستیم به نوسازی یاری نمایند..

او با بیان اینکه در تهران 197 محله کم برخوردار وجود دارد، گفت: در این زمینه، فقط بحث کالبد نیست و بعضاً مباحث اجتماعی، درمانی و سایر موضوعات مورد نظر است. تمامی مسائلی که در این محلات داریم شناسایی و منابع آن و برنامه اقدام تعیین شده است.

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه اعلام کرد: در شهر تهران 20 هزار واحد را هدف گذاری کردیم تا نوسازی کنیم و تا امروز حدود 10 هزار واحد پروانه صادر شده و معتقدیم با توجه به ابلاغ مشوق های بافت فرسوده به این عدد خواهیم رسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 آذر 1401 بروزرسانی: 25 آذر 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2185

به "197 محله تهران فقیر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "197 محله تهران فقیر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید