15 استان کشور بارانی می شوند

به گزارش بهترین مقاله، تهران (پانا) - مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش شدید باران در 15 استان کشور طی امروز و فردا (30 آبان و 1 آذرماه) اطلاع داد.

15 استان کشور بارانی می شوند

صادق ضیاییان در گفت و گو با پانا، با اشاره به اینکه امروز (30 آبان) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می گردد، اظهار کرد: این سامانه بارشی شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز، بخش هایی از جنوب غرب و مرکز را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: در پی ورود این سامانه بارشی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در مناطق ذکر شده پیش بینی می گردد همچنین در ارتفاعات زاگرس مرکزی، البرز مرکزی، ارتفاعات غرب و شمال غرب کشور بارش برف رخ خواهد داد و در مناطق مستعد غرب و جنوب غرب کشور ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

ضیاییان در ادامه با بیان اینکه امروز (30 آبانماه) شدت بارش در استان های لرستان، غرب چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال خوزستان و کرمانشاه است، گفت: فردا (1 آذرماه) علاوه بر تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور گستره فعالیت آن شمال شرق را نیز دربرمی گیرد.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی شدت بارش فردا در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، غرب اصفهان، زنجان، قزوین، تهران، قم و البرز خواهد بود.

ضیاییان در ادامه توضیح داد: طی روز یکشنبه (2 آذرماه) در سواحل شمالی، شمال شرق، شرق، جنوب غرب، مرکز، جنوب و در بخش هایی از جنوب شرق، شمال غرب و غرب کشور بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می گردد.

وی با بیان اینکه طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (3 و 4 آذرماه) در سواحل دریای خزر، بخش هایی از جنوب شرق و هرمزگان بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت، گفت: طی سه روز آینده غرب دریای خزر مواج است. همچنین از عصر امروز (30 آبانماه) به تدریج شمال خلیج فارس و طی روزهای شنبه و یکشنبه (1 و 2 آذرماه) خلیج فارس مواج است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در سرانجام درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (1 آذرماه) ابری و مه آلود همراه با بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 10 درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (2 آذرماه) نیز ابری همراه با مه صبحگاهی، گاهی بارش پراکنده همراه با وزش باد و به تدریج کاهش ابر با حداقل دمای 8 و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1344

به "15 استان کشور بارانی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 استان کشور بارانی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید