10 حقیقت جالب درباره کوش آداسی ترکیه

به گزارش بهترین مقاله، می دانیم که کوش آداسی از مقاصد پرطرفدار گردشگری در ترکیه است. اما آیا می دانستید که جمعیت این شهر زیبا فقط 100 هزار نفر است؟ یا اینکه در کو ش آداسی اصلا فرودگاه وجود ندارد؟ دانستن این حقایق باورنکردنی و آشنایی با فرهنگ و رسوم مردم این شهر، سفر را دلچسب و مجذوب کننده تر خواهد کرد، پس مطالعه این مطلب مجذوب کننده را از دست ندهید.

10 حقیقت جالب درباره کوش آداسی ترکیه

هر شهر هر چند کوچک حقایق و شگفتی های خود را دارد که دانستن درباره آن می تواند سفر را هیجان انگیزتر کند. قرار گرفتن نام تور کوش آداسی در میان پرطرفدارترین تورهای جهانگردی تابستانه بهانه ای شد بر اینکه به سراغ تاریخچه و حقایق جالب این شهر جهانگردی برویم. قطعا این مطلب برای طرفداران مقاصد مجذوب کننده و خواندنی خواهد بود.

1- کوش آداسی به شهر آفتابی در ترکیه معروف است

کوش آداسی در غرب کشور ترکیه قرار گرفته و بیش از هر چیز به داشتن سواحل بسیار زیبا و البته آبو هوای آفتابی معروف است. نکته جالب اینکه این شهر بیش از 300 روز در سال تابش آفتاب را بر روی خود دارد و این بدین معنی ست که در هر زمان از سال که به کو ش آداسی سفر کنید می توانید از تفریحات ساحلی و اقامت در هتل های لوکس لذت ببرید.

2- شهری پر جهانگرد اما کم جمعیت

جمعیت شهر کو ش آداسی بیش از 100 هزار نفر تخمین زده شده است اما این شهر در فصل های جهانگردی میزبان بیش از یک میلیون جهانگرد به صورت همزمان می باشد. از این رو می توان تعداد جهانگردان را کو ش آداسی بیشتر از تعداد افراد بومی منطقه دانست. البته با برنامه ریزی های دقیق حضور جهانگردان نه تنها زندگی افراد بومی را مختل نمی کند بلکه به نام منبع درآمدی عالی هم برای این افراد شناخته می گردد.

3- کو ش آداسی فرودگاه ندارد

کوش آداسی بعد از استانبول و آنتالیا از پرجهانگردترین شهرهای جهانگردی ترکیه شناخته می گردد. اما این شهر پرطرفدار فرودگاه ندارد! جهانگردان تور کو ش آداسی برای رسیدن به این شهر از فرودگاه ازمیر استفاده می کنند. بدین صورت که پس از رسیدن به ازمیر یک ترانسفر زمینی از ازمیر تا کو ش آداسی را پیش رو خواهند داشت. البته جاذبه های جهانگردی این شهر ارزش طی کردن جهت حدود یک ساعته را دارند.

4- داستان نام کو ش آداسی

نام کوش آداسی معنایی بسیار زیبا داشته و انصافا نامی مناسب برای این شهر ساحلی مجذوب کننده می باشد. کوش به معنی کبوتر و آدا به معنای جزیره است بنابراین به این منطقه جزیره کبوتر هم می توان گفت. ترکیبی به جا که زیبایی های جزیره را توصیف می کند.

5- شهری متعلق به اقوام گوناگون

کو ش آداسی تاریخی دور و دراز و البته شنیدنی دارد. این شهر در طول قرن ها دست به دست گشته تا در نهایت نامش به نام منطقه ای از خاک ترکیه به ثبت رسیده است. به گفته تاریخ شناسان کوش آداسی زمانی جز قلمرو ایران به تعداد رفته و زمانی هم فرمانروایان رومی بر آن حکومت می کردند، در نهایت هم عثمانی ها آن را به خاک کشور ترکیه برگرداندند.

6- محلی برای تجمع منطقه ها باستانی در ترکیه

کو ش آداسی به لطف پشتوانه تاریخی که دارد بناهای قدیمی بسیاری را در خود جای داده استو به بیان دیگر جاذبه های این شهر تنها در ساحل و تفریحات آبی خلاصه نمی گردد. بلکه بازمانده های شهرهای تاریخی هم جهانگردان علاقه مند به مکان های باستانی را سورپرایز می کند. شهر تاریخی افسوس و پرینه از منطقه های هستند که آثاری به جا مانده از دوران حکومت رومیان را در خود دارند.

7- یکی از قدیمی ترین شهرهای ترکیه

در کوش آداسی که قدم بزنید بناهای باستانی بسیار زیادی چهره شهر را زیبا و توجه جهانگردان را به سوی خود جلب می کند. تمام این ها مدرکی ست بر پشتوانه تاریخی شهر، طبق تحقیقاتی که باستان شناسان انجام داده اند قدمت کو ش آداسی به 3000 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. پس در سفر به این شهر تا جایی که می توانید علاوه بر تفریحات ساحلی از دیدن جاذبه های تاریخی هم لذت ببرید.

8- این شهر در خلیجی به نام کو ش آداسی قرار گرفته است

نکته جالب دیگر اینکه کوش آداسی در میان خلیجی به همین نام قرار گرفته و وجود دریای اژه سرسبزی ویژه ای را به فضای شهر بخشیده است. بنابراین مسافران کو ش آداسی در طول مدت اقامت خود می توانند از وجود جنگل ها، دریا، فضای سبز، آب و هوای عالی، تابش ملایم خورشید در تمام ساعات روز و … استفاده کنند.

9-یکی از بزرگترین بندرگاه های ترکیه در این شهر قرار گرفته است

به بندرگاه کوش آداسی می رسیم. محلی که در آن عبور و مرور کشتی های مسافری و تجاری صحنه ای جالب و دیدنیی را بوجود آورده است. این بندرگاه یکی از بندرگاه های بزرگ در ترکیه است که محلی برای داد و ستد بازرگانان بین المللی هم به تعداد می رود.

10- تفریحات متنوع و مهیج در کو ش آداسی وجود دارد

کوش آداسی مملو است از تفریحات و جاذبه های متنوع که مقصد سفر را برای مسافران مهیج می کند. نکته مهم اینکه در این شهر هیچ زمانی برای اتلاف وقت وجود ندارد.

سواحل لوکس با انواع تفریحات مهیج، لانژهای عمومی و خصوصی، جزیره زیبا و سرسبز کبوتر که نامش را از کوش آداسی گرفته است، پارک های آبی آدالند و آکوا فانتاسی با انواع وسایل بازی که آماده اند تا مسافران را به چالش کشند و مجموعه های تاریخی همه و همه از جاذبه های جهانگردی این شهر مجذوب کننده به تعداد می فرایند.

بیشتر بخوانید …

سفر به 5 شهر ساحلی رویایی در ترکیه

با روی کمتر شناخته شده ترکیه؛ آشنا شوید

معرفی مراکز خرید آنتالیا

آشنایی با جاذبه های جهانگردی کوش آداسی

بهترین مراکز خرید استانبول را می شناسید؟

بهترین رستوران های محلی و بین المللی استانبول

آغاز پروازهای ایران به ترکیه در دوره پساکرونا

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1762

به "10 حقیقت جالب درباره کوش آداسی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 حقیقت جالب درباره کوش آداسی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید