یاغی سریالی از محمد کارت

به گزارش بهترین مقاله، نخستین بازیگرانی که برای ایفای نقش در یاغی انتخاب شده اند پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی هستند. این دو بازیگر مدت هاست بازی در سریالی را نپذیرفته اند و برای نخستین بار در شبکه نمایش خانگی جلوی دوربین محمد کارت می فرایند.

یاغی سریالی از محمد کارت

خبرنگاران| سریال یاغی (Yaghi Series) ساخته محمد کارت جدیدترین سریالی است که او میخواهد برای شبکه نمایش خانگی مقابل دوربین ببرد. تهیه نماینده این سریال سید مازیار هاشمی است و پس از دریافت مجوز ساخت، کلید پیش فراوری سریال یاغی زده می گردد.

به گزارش خبرنگاران، یکسال از نگارش فیلمنامه ای که پدرام پورامیری، حسین دوماری و محمد کارت مسئولیت نگارش آن را برعهده داشتند، می گذرد. حال پس از به سرانجام رسیدن فیلمنامه سریال یاغی توسط تیم نگارش فیلم شنای پروانه، نوبت به اخذ مجوز برای ساخت این سریال رسیده است.

نخستین بازیگرانی که برای ایفای نقش در یاغی انتخاب شده اند، پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی هستند. این دو بازیگر مدت هاست بازی در سریالی را نپذیرفته اند و برای نخستین بار در شبکه نمایش خانگی دیده می شوند.

باتوجه به ترکیبی که محمد کارت از همین ابتدای کار برای سریالش چیده است، به نظر می رسد که سریالی جالب توجه در انتظار بینندگان است. البته بعضی از منابع غیر رسمی از حضور پژمان جمشیدی در جمع این دو بازگیر خبر داده اند که تا به امروز این خبر تایید یا تکذیب نشده است.

داستان سریال یاغی اقتباس شده از رمانی به نام سالتو نوشته مهدی افروزمنش است. سالتو رمانی اجتماعی با درون مایه های جنایی و معمایی است؛ اما تا به امروز اطلاعاتی درباره موضوع کلی داستان سریال یاغی منتشر نشده و خبری در دست نیست.

قهرمان کتاب و رمان سالتو پسری 16 ساله به نام سیاوش از جنوب شهر تهران است که بدون داشتن مربی و باشگاه حرفه ای، یک کشتی گیر نابغه است.

او در رقابت های محلی آن قدر خوب بازی می نماید که روزی دو مرد غریبه به نام های سیا و نادر سر راهش سبز می شوند تا از او یک قهرمان دنیای بسازند. سیاوش که می خواهد سلطان دنیای کشتی و فرمانروای دنیا کوچک خودش باشد، به این دو نفر اعتماد می نماید. سیا و نادر، دنیای کوچک و ساده سیاوش را از او می گیرند و با دسیسه و فرصت طلبی او را وارد دنیای عظیم تر و سیاه تری می نمایند.

محد کارت پس از ساخت فیلم شنای پروانه با موفقیت عظیمی روبرو شد. اما پس از ساخت این فیلم سینمایی، معضلاتی برای اکران شنای پروانه متحمل شد و این روز ها با بحران قاچاق فیلمش هم روبرو شده است. بااین وجود او طی ماه های سرانجامی سال پیش پروژه ساخت سریال جدیدش را کلید زد.

بازیگران سریال یاغی

پارسا پیروزفر زاده 22 شهریور 1351 در تهران است. او دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنر های زیبای دانشگاه تهران و دانش آموخته رشته بازیگری از آموزشگاه هنر های نمایشی حمید سمندریان است. پیروزفر که از بازیگران اصلی سریال یاغی به حساب می آید، علاقه مندی اش به نقاشی سبب شد تا در طی سال های 1363 تا 1369، هنگامی که او در مقطع تحصیلی دبیرستان و در رشته ریاضی و فیزیک مشغول به تحصیل بود، به خلق داستان های مصور بپردازد.

این بازیگر مطرح سینمای کشورمان بعد از اتمام مقطع تحصیلی دبیرستان در رشته ریاضی و فیزیک در سال 1369، تحصیلاتش را در رشته نقاشی در دانشکده هنر های زیبای دانشگاه تهران می دهد. علاوه بر بازیگری، این بازیگر دغدغه صدا نیز داشته و زمانی را نیز از سال 1371 تا 1375 به صداپیشگی پرداخته است.

بااین حال اولین حضور پارسا پیروزفر در سینما در سال 1373 صورت گرفت. او در نقشی کوتاه (شیخ سالک) در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی به ایفای نقش پرداخت. همان سال، همزمان به تحصیل در رشته نقاشی، متد استانیسلاوسکی را نزد مهین اسکویی، کارگردان و مدرس تئاتر و مترجم آثار نمایشی آموخت؛ و در سال 1374 مشغول به آموختن بازیگری در آموزشگاه هنر های نمایشی سمندریان نزد حمید سمندریان شد.

اولین حضور رسمی پارسا پیروزفر در تئاتر بعنوان بازیگر در سال 1374، در نقش ماریوس در نمایش بینوایان اثر ویکتور هوگو به کارگردانی بهروز غریب پور بوده است. از دیگر فعالیت های هنری این بازیگر پس از اتمام مقطع تحصیلی دبیرستان که در مقاطع زمانی متفاوتی به آن ها پرداخته، طراحی گرافیک، ساختن تیزر و مجسمه سازی است.

پیروزفر در مقام بازیگر و کارگردان، نمایش های گلن گری گلن راس اثر دیوید ممت به ترجمه امید روشن ضمیر را در سال 1390، نمایش نامه خوانی خدای کشتار اثر یاسمینا رضا را در سال 1391، نمایش سنگ ها در جیب هایش اثر مری جونز به ترجمه خود را در سال 1392، نمایش بر پهنه دریا اثر اسلاومیر مروژک را در سال 1393، نمایش ماتریوشکا به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری خود را در سال های 1395 و 1396، نمایش یک روز تابستانی اثر اسلاومیر مروژک به ترجمه خود و سپیده خسروجاه را در سال 1397 و نمایش دیدار به ترجمه و کارگردانی خود را زمستان 1397 و بهار 1398 به روی صحنه برده است.

طناز طباطبایی متولد 20 اردیبهشت 1362، در تهران و از بازیگران اصلی سریال یاغی است. طباطبایی فارغ التحصیل کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد تهران مرکز بوده و از سال 1379 وارد عرصه بازیگری شده، او در کلاس های آزاد بازیگری هیوا فیلم توانست دوره بازیگری خود را بگذراند.

بازیگر فیلم نارنجی پوش، پس از یک ماه برای بازی در مجموعه ذبیح انتخاب شده بود. اما اولین فیلم سینمایی او دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدرعاملی بوده است که در این فیلم به اسم خودش اولین حضورش را در فیلم های سینمایی رقم زده بود. او علاوه بر فعالیت در زمینه بازیگری در عرصه های دیگری همچون موسیقی و نقاشی هم فعالیت دارد

طباطبایی با بازی در مجموعه تلویزیونی میوه ممنوعه که جز نقش های اصلی سریال بود مطرح شد. این بازیگر در سال 1387 برای نخستین بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین از بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم صدا ها شد.

طناز طباطبایی در سال 1389 در فیلم گزارش یک جشن به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا بازی نموده بود، اما این فیلم توقیف شد. طباطبایی در سال 1396 برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یازدهمین دوره جشن منتقدان سینمای ایران برای بازی در فیلم ویلایی ها شد.

همچنین او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را در سی و هشتمین جشنواره فجر برای ایفای نقش در فیلم شنای پروانه دریافت نموده است.

منبع: فرادید
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1673

به "یاغی سریالی از محمد کارت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاغی سریالی از محمد کارت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید