تور بمبئی: گل های دره مونار هند که 12 سال به خواب می فرایند

به گزارش بهترین مقاله، دره ای در هند وجود دارد که گل های آن فقط هر 12 سال یک بار شکوفا می شوند. این بیشتر شبیه به یک افسانه است، اما کاملا واقعیت دارد.

تور بمبئی: گل های دره مونار هند که 12 سال به خواب می فرایند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

دره ای با نام مونار (Munnar) وجود دارد که هر 12 سال یک بار با واقعیتی عجیب و خارق العاده روبرو می گردد. مونار، دهکده ای کوهستانی است که در استان کرالا یعنی جنوب هند واقع شده است. تپه ای که 3000 هکتار وسعت دارد و هر 12 سال یک بار در ماه آگوست با گل های زیبا به رنگ آبی به طور کامل پوشانده می گردد و این زیبایی منحصر به فرد تا ماه اکتبر هم ادامه دارد.

گل های که این همه سال به خواب می فرایند، نیلا کورونجی (neelakurinji) نام دارند که درختچه ای گرجهتی است. نیلا اشاره به رنگ آبی گل و کورونجی نشان دهنده نوع گل است. هنوز علت این خواب طولانی مدت تعیین نیست، اما با شکوفا شدن گل های نیلا کورونجی چشم انداز ای شگفت انگیز خلق می گردد.

طبق وب سایت رسمی گردشگری مونار، این گل ها در طول زندگی خود فقط یک بار شکوفا می شوند. پس از آن 12 سال طول می کشد تا جوانه این گل فراوری و به رشد کافی برای شکوفا شدن برسد و دوباره این فرآیند تکرار می گردد.

در این دره در حال حاضر دو چرخه فعال است، گل ها در سال 2014 شکوفا شدند و دیگر تا سال 2026 از خواب عمیق خود بیدار نخواهند شد. اما نکته جالب و قابل توجه این است که این گل ها در دره مونار در سال 2006 هم شکوفا شده بودند و زیبایی های خود را به رخ طبیعت کشیده اند.

اگر می خواهید برای بازدید از این گل ها سفری را به هند برنامه ریزی کنید، باید بدانید که دست زدن یا نزدیک شدن به این گل ها ممنوع است. اولین علت این است که به زیست بوم ظریف این گل و اطراف آن آسیب وارد می گردد و علت دوم اینکه، دسترسی به نیلا کورونجی سخت است، زیرا در ارتفاعات بسیار بالا رشد می نمایند.

کوشش برای رشد و پرورش این گل در خانه کاملا بی فایده است، زیرا همانطور که گفتیم مکان مناسب برای رشد و باز پروری آنان، ارتفاع حداقل 1500 متر بالا تر از سطح دریا است. شما فقط می توانید یاد و خاطره باور نکردنی این گل ها را با خود به خانه بیاورید.

تپه هایی که خانه گل های خواب آلود 12 ساله هستند، بخشی از پارک ملی اراویکولام (Eravikulam National Park) به شمار می آیند. بعلاوه برای رسیدن به بلند ترین قله در جنوب هند، یعنی Anamudi چندین جهت پیاده روی در دسترس است.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1948

به "تور بمبئی: گل های دره مونار هند که 12 سال به خواب می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: گل های دره مونار هند که 12 سال به خواب می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید