گردشگری با حمایت و توجه می تواند به اقتصاد اول کشور تبدیل گردد

به گزارش بهترین مقاله، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه و حمایت، گردشگری می تواند به اقتصاد اول کشور تبدیل گردد.

گردشگری با حمایت و توجه می تواند به اقتصاد اول کشور تبدیل گردد

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی اصغر مونسان امروز سه شنبه 9 مهر 98 در دیدار با احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و فعالان سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: سه چالش و موضوع اساسی در حوزه گردشگری وجود دارد که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

او توضیح داد: لزوم تغییر نگرش به بخش گردشگری اولین چالش در این حوزه است، گردشگری مزیت کشور است و در صورت حمایت و توجه ویژه می تواند به اقتصاد اول کشور تبدیل گردد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: پراکندگی اختیارات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سایر بخش ها، یکی دیگر از چالش های این حوزه است که باید موردتوجه قرار گیرد، ساماندهی امور در حوزه گردشگری و رعایت استانداردها، مستلزم همکاری همه دستگاه هاست.

او کمبود بودجه را آخرین چالش در این حوزه دانست و ادامه داد: امیدواریم با ارتقای ساختار و صندلی سازمان به وزارتخانه، شاهد اتفاقات مثبت و سازنده ای در این حوزه باشیم.

در ادامه این دیدار احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی به ذکر مواردی از حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان پرداخت و اضافه نمود: توجه به بافت تاریخی قم یکی از موضوعاتی است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، باید موردتوجه قرار دهد.

او توضیح داد: قم پتانسیل و ظرفیت بسیار زیادی در حوزه گردشگری سلامت دارد و این استان با استفاده از این ظرفیت می تواند در ارزآوری و درآمدزایی در کشور نقش مؤثری ایفا نماید.

در ادامه این دیدار فعالان سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم موضوعات و مسائل خود را مطرح کردند.

افزایش تخت های اقامتی در قم، ساماندهی خانه مسافرها، توجه به زیرساخت های مناطق نمونه گردشگری قم، افزایش سقف تسهیلات حوزه صنایع دستی، بیمه هنرمندان، ساماندهی و توجه به گردشگری مذهبی، مسائل مربوط به مجتمع های بین راهی، موارد مرتبط با دفاتر خدمات گردشگری، بیمه راهنمایان گردشگری و توجه به بافت تاریخی قم و ساماندهی این منطقه ازجمله موضوعاتی بود که فعالان حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم در این نشست مطرح کردند.

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی و حسین اربابی معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی، امور حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این نشست حضور داشتند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 400

به "گردشگری با حمایت و توجه می تواند به اقتصاد اول کشور تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری با حمایت و توجه می تواند به اقتصاد اول کشور تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید