چگونه گیاه پول بکارید؟

به گزارش بهترین مقاله، این گیاه زیبا که به نام گیاه پول چینی یا پپرومیا پیله آ شناخته می شود، گیاهی کم یاب است اما با کمی جستجو می توانید آن را تهیه کنید. پس اگر دوست دارید به مجموعه گیاهان خانگی تان گیاهی نو اضافه کنید، از پپرومیا پیله آ غافل نشوید.

چگونه گیاه پول بکارید؟

این گیاه بومی سرزمین چین است. گاهی بهترین روش برای داشتن یک گلدان پپرومیا پیا آ، گرفتن یک قلمه از آن از دوستان و آشنایان است. اما شاید بتوان دانه آن را هم تهیه کرد و آن را پرورش داد.

برگ های گیاه پهن و به شکل پنکیک هستند و در گلدانی سفید به راستی که می درخشند. پرورش این گیاه آسان است اما اگر تا به حال برای خرید آن به گلفروشی ها سری زده باشید، احتمالا دست خالی بازگشته اید! چرا که همانطور که گفتیم پپرومیا پیله آ گیاهی کم یاب است و به سختی می توان آن را پیدا کرد.

بهتر است قبل از تهیه این گیاه با شرایط نگهداری آن آشنا شوید تا اگر بالاخره توانستید آن را تهیه کنید، به خاطر فراهم نبودن شرایط مناسبش آن را از دست ندهید.

شرایط نگهداری

- نور

بهترین مکان برای نگهداری پپرومیا پیله آ مکانی روشن با نور زیاد است. البته این گیاه تابش مستقیم نور خورشید را تحمل نمی کند و نباید آن را در آفتاب مستقیم قرار داد. آفتاب زیاد برگ های گیاه را می سوزاند و اگر گیاه را در مکانی با اندکی سایه قرار دهید، سایز برگ ها بزرگ تر خواهد شد.

برای اینکه شکل گیاه به هم نریزد، گیاه تان را هر هفته بچرخانید تا همه جای آن به یک میزان رشد کند و خم نشود.

- آبیاری

اجازه دهید خاک گیاه در بین دو آبیاری به میزان زیادی خشک شود و سپس آبیاری بعدی را انجام دهید. پپرومیا پیله آ در هوای گرم و آفتابی به آبیاری بیشتری نیاز دارد. همچنین اگر برگ های گیاه شروع به شل شدن کردند، به آن معنی است که گیاه به آبیاری مجدد نیاز دارد.

- دما

این گیاه به دماهای پایین مقاوم است و گاهی می تواند دماهای نزدیک به یخبندان را هم تحمل کند. اگر اجازه دهید پپرومیا پیله آ دوره ای سرما ببیند، ممکن است بعد از آن گل هایی سفید و کوچک برای تان تولید کند و یا رنگ ساقه ها صورتی شود.

- خاک

پپرومیا پیله آ خاک گلدانی بازهکشی خوب را دوست دارد و گلدانی که گیاه در آن کاشته می شود حتما باید دارای سوراخ های زهکش باز و به میزان کافی باشد.

- کود دهی

گیاه را در طول فصل رشد، بهار و تابستان، با کودهای مایعی که حاوی تمامی عناصر مورد نیاز گیاه هستند، به صورت ماهانه کود دهی کنید.

تکثیر

یکی از دلایلی که این گیاه به طور گسترده دست به دست می شود و خیلی آن را در مغازه ها نمی بینید، این است که تکثیر پپرومیا پیله آ بسیار آسان است.

گیاهی که خوب نگهداری شود و سالم و سرحال باشد، در آخر شما را با گیاهچه هایی که از درون خاک بیرون می فرستد، شگفت زده می کند!

برای تکثیر گیاه از طریق کاشت گیاهچه ها ابتدا اجازه دهید گیاهچه های تولیدی گیاه به خوبی رشد کنند و اندکی بزرگ شوند. سپس با استفاده از تیغ یا چاقویی تیز و استریل گیاهچه ها را با احتیاط از گیاه مادری جدا کنید. برای جدا کردن گیاهچه ها ، برش ها را تا جایی که می توانید از نزدیک پایه گیاه مادر بزنید تا بیشترین میزان ریشه را برای هر گیاهچه ببرید. برای افزایش شانس موفقیت گیاهچه ها، میزانی هورمون رشد به آنها بزنید. سپس گیاهچه ها را در گلدان کوچکی که از قبل با خاک تازه پر کرده بودید، بکارید و در مکانی گرم قرار دهید. خاک گیاهچه ها را همواره مرطوب نگه دارید تا زمانی که گیاه در گلدان نویش مستقر شود و برگ های نو تولید کند.

گاهی گیاهچه های نو از روی ساقه پدیدار می شوند که در این حالت می توانید آنها را بچینید و در آب بگذارید تا ریشه دهند.

تعویض گلدان

می توایند گلدان گیاه را هر سال (یا هر زمانی که به نظرتان آمد گلدان برای رشد بیشتر گیاه فضا ندارد) تعویض کنید. در این هنگام ابتدا اجازه دهید خاک گلدان گیاه اندکی خشک شود. سپس به کف و دیواره های گلدان چند ضربه آهسته وارد کنید و گیاه را از آن خارج کنید. میزانی از خاک قدیمی اطراف ریشه گیاه را به آرامی با دست جدا کنید و مواظب باشید که در این مرحله به ریشه های گیاه آسیبی نرسانید. گلدانی تنها یک سایز بزرگ تر از گلدان قبلی گیاه تهیه کنید و گیاه را در آن قرار دهید و سپس گلدان را با خاک تازه پر کنید.

  • برگ های گیاه بزرگ و پهن هستند، به همین علت گرد و خاک زیاد روی آنها خواهد نشست و لازم است به طور مرتب برگ ها را تمیز کنید.
  • در روزهایی که هوای بیرون از خان گرم و مطبوع است می توایند گیاه را بیرون قرار دهید اما حتما مواظب باشید تا آفتاب مستقیم به آن نخورد.
منبع: فوت و فن / apartmenttherapy.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2124

به "چگونه گیاه پول بکارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه گیاه پول بکارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید