چالش اسپیس ایکس برای ارسال ماهواره اینترنتی به فضا

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، کسب وکار اینترنت ماهواره ای نوپای اسپیس ایکس با یک چالش قانونی روبرو است.

چالش اسپیس ایکس برای ارسال ماهواره اینترنتی به فضا

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) در اواخر ماه آوریل اصلاحات اسپیس ایکس در طراحی ابر خوشه استارلینک را تأیید کرد. این ابر خوشه با استفاده از انبوهی از ماهواره ها در مدار زمین، سرویس اینترنت پر سرعت برای شهروندان فراهم می نماید.

اصلاحات مذکور در آوریل 2020 ارائه شده و مجوز مربوط به آنها قبلاً از کمیسیون فدرال ارتباطات دریافت شده بود. طبق این اصلاحات قرار بود ارتفاع 2800 ماهواره استارلینک از 1100 و 1300 به حدود 550 کیلومتر برسد.

اسپیس ایکس تا به امروز بیش از 1700 ماهواره اینترنتی به فضا ارسال نموده که بیشتر آنها در ارتفاع 550 کیلومتری زمین قرار دارند.

اما به نظر می رسد تأیید این تغییرات به مذاق دو شرکت دیگر که در حوزه اینترنت ماهواره ای فعالیت می نمایند، خوش نیامده است. هفته گذشته شرکت های دیش نتورک کورپ و ویاست درخواستی در دادگاه تجدیدنظر منطقه کلمبیا ثبت نموده و می خواهند تاییدیه اصلاحات اسپیس ایکس غیرقانونی اعلام و کنار گذاشته گردد.

شرکت دیش نتورک کورپ ادعا می نماید تاییدیه کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا خودسرانه ، دمدمی مزاج و غیر معقول است. همچنین این تاییدیه هم با قوانین FCC و هم با قانون اساسی ایالات متحده مغایرت دارد.

در در خواست تجدیدنظر ویاست نیز ذکر شده تاییدیه کمیسیون فدرال ارتباطات ناقض قانون است. به عنوان مثال این دستور قانون محیط زیست را نقض می نماید و برخلاف قوانین FCC نیز است.

این درحالی است که استارلینک هم اکنون سرویس اینترنت خود را به طور آزمایشی برای بخش هایی از دنیا فراهم نموده است. قرار است این شرکت 12 هزار ماهواره استارلینک را به مدار زمین بفرستد.

شرکت های دیگر نیز مشغول توسعه ابر خوشه ماهواره های اینترنتی در مدار زمین هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1699

به "چالش اسپیس ایکس برای ارسال ماهواره اینترنتی به فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش اسپیس ایکس برای ارسال ماهواره اینترنتی به فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید