ده جهت پیاده گردی مجذوب کننده در آمریکای شمالی

به گزارش بهترین مقاله، آمریکای شمالی میزبان زیباترین و شگفت انگیزترین چشم اندازهای طبیعی در جهان است. این منظره ها زیبا، فرصت های بی نظیری برای انجام انواع ورزش ها و تفریحات را در دل طبیعت فراهم می نماید. در ادامه با ده مقصد گردشگری برتر برای پیاده گردی در دل طبیعت آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

ده جهت پیاده گردی مجذوب کننده در آمریکای شمالی

اگر از علاقه مندان به طبیعت باشید، یکی از برترین تفریحات شما بدون شک گشت و گذار و پیاده روی در دل طبیعت و اقامت در آن است. اگر برای سفر به آمریکای شمالی برنامه ریزی می کنید و دوست دارید چند روزی را در دل طبیعت منحصربه فرد این قاره بگذرانید، این لیست به شما یاری می نماید تا با برترین جهتهای پیاده گردی در آمریکای شمالی آشنا شوید.

1. جهت چیلکوت (Chilkoot)، آلاسکا

این جهت فقط 53 کیلومتر طول دارد و از شهر Dyea در آلاسکا آغاز شده تا شهر Bennett در بریتیش کلمبیا، کانادا ادامه می یابد. این جهت دیدنی، گردشگران را به تماشای جنگل های بارانی ساحلی و جنگل های آلپی و زیباترین منظره ها طبیعی جهان می برد. این جهت یکی از مهم ترین مکان های تاریخی و طبیعی هم برای آمریکا و هم برای کانادا است. در این جهت، مکان های تاریخی متعددی وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید.

2. موآب (Moab)، استان یوتا

موآب در یوتای شرقی، بهشتی برای کوله پشتی گردها و علاقه مندان به پیاده گردی در طبیعت است. پارک ملی کنیون لندز (Canyonlands) و پارک ملی Arches در نزدیکی این منطقه قرار دارند. این پارک ها به خاطر صخره های فراوان معروفیت دارند که مکانی عالی برای انجام انواع تفریحات ورزشی از جمله صخره نوردی و کوهنوردی و پیاده گردی هستند. به علت زیبایی شگفت انگیز منظره ها طبیعی در موآب، این منطقه یک مقصد گردشگری محبوب برای بسیاری از گردشگران و ورزشکاران است. قایق رانی با کایاک و کانو، رودگردی، دره نوردی، صخره نوردی، دوچرخه سواری و... تفریحات و ورزش هایی هستند که گردشگران زیادی را به موآب می کشانند.

3. جهت ساحل شرقی (East Coast)، نیوفاندلند (Newfoundland)

این جهت یکی از مجذوب نماینده ترین جهتهای کوه پیمایی در کانادا است که چشم اندازهای زیبای طبیعت آن را در هیچ جای دیگر جهان نخواهید دید. این جهت ساحلی زیبا که 570 کیلومتر طول دارد، گردشگران را به تماشای صخره های بلند، پرتگاه هایی با چشم اندازهای شگفت انگیز، آب دره های عمیق و آبفشان های متعدد می برد.

4. کوه های اسموکی (Smoky Mountain)، کارولینای شمالی

پارک ملی کوه های اسموکی که در مرز کارولینای شمالی و تنسی واقع شده است، پربازدیدترین پارک ملی ایالات متحده آمریکا است. جنگل، کوه، آبشار و پوشش گیاهی و جانوری متنوع باعث شده که این منطقه مکانی فوق العاده برای علاقه مندان به گشت و گذار در طبیعت باشد. جهتهای مختلفی برای پیاده روی گردشگران در نظر گرفته شده است که طی کردن بعضی از آنها چندین روز طول می کشد و احتیاج به چند شب اقامت در دل طبیعت دارد.

5. پارک Tombstone، یوکان (Yukon)

کوه های Tombstone که در پارکی به همین نام قرار دارند، مجموعه ای از برترین جهتهای پیاده گردی در کانادا را در اختیار گردشگران می گذارند. علاوه بر چشم اندازهای زیبای کوهستانی، حیات وحش این منطقه هم دیدنی و منحصربه فرد است. خرس سیاه، خرس گریزلی، گوزن کانادایی و گوزن شمالی از گونه های جانوری این منطقه هستند. صخره های یکپارچه، توندارهای رنگارنگ، دره های پنهان و دریاچه های کریستالی، زیبایی این منطقه را دوچندان نموده اند.

6. جهت تیتون کرست (Teton Crest)، استان وایومینگ

این جهت 64 کیلومتری که در یکی از شگفت انگیزترین رشته کوه های جهان، رشته کوه تیتون، واقع شده است، مقصد گردشگری مجذوب نمایندهی برای علاقه مندان به گشت وگذار در طبیعت است. این جهت که طی کردن آن معمولا سه الی 4 روز طول می کشد، زیباترین چشم اندازها از پارک ملی گرند تیتون، مراتع کوهستانی، یخچال های طبیعی و دریاچه های زیبا را به نمایش می گذارد.

پارک ملی گرند تیتون، 1300 کیلومترمربع وسعت دارد و فقط 16 کیلومتر با پارک ملی یلواستون فاصله دارد. این پارک ملی، یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای ورزش ها و تفریحاتی چون پیاده روی، ماهی گیری و... است. بیش از 320 کیلومتر جهت پیاده گردی در این پارک وجود دارد.

7. صعود از کوه آتشفشان، مکزیک

اگر دوست دارید کوه نوردی در یک کوه آتشفشان را تجربه کنید، باید به مرکز مکزیک سفر کنید. دو مورد از بلندترین قله های آمریکای شمالی که آتشفشان هایی قدیمی هستند در این منطقه قرار دارند. قله اوریزابا (El Pico de Orizaba) با 5636 متر ارتفاع با چشم اندازی رو به خلیج مکزیک، سومین قله و قله Iztaccihuatl با 5230 متر ارتفاع، هفتمین قله بلند آمریکای شمالی هستند. هر دوی این کوه ها، مقاصد گردشگری محبوب و مشهوری برای علاقه مندان به کوه نوردی و پیاده گردی هستند.

8. جهت واندرلند (Wonderland)، واشینگتون

این جهت 150 کیلومتری زیبا که کوه رینیر (Mount Rainier) را دور می زند، در استان واشینگتون واقع شده است. این کوه در یک پارک ملی به همین نام قرار گرفته است. این پارک در سال 1899 به عنوان پنجمین پارک ملی ایالات متحده آمریکا، پایه گذاری شد. کوه رینیر با 4392 متر ارتفاع، یک آتشفشان چینه ای فعال است که به عنوان یکی از خطرناک ترین آتشفشان های جهان شناخته می گردد. در اطراف این کوه، دره ها، آبشارها، مراتع کوهستانی، جنگل های قدیمی متعدد و بیش از 25 یخچال طبیعی وجود دارد. سالانه 200 تا 250 نفر این جهت را به طور کامل طی می نمایند که این سفر 10 تا 14 روز طول می کشد. تعداد زیادی از گردشگران هم، فقط قسمتی از آن را برای گشت و گذار انتخاب می نمایند.

9. جهت ساحل غربی (West Coast)، جزیره ونکوور

این جهت 75 کیلومتری یکی از برترین جهتهای جهان برای پیاده گردی و اقامت در دل طبیعت است. البته این جهت به عنوان یکی از سخت ترین جهتهای آمریکای شمالی هم شناخته می گردد. گردشگران برای طی کردن آن باید از منطقه ها مختلفی چون رودخانه ها و دامنه های شیب دار بگذرند. در مقابل این سختی ها، ورزشکاران، زیباترین منظره ها طبیعی جهان را مشاهده خواهند کرد؛ جنگل های انبوه، صخره های شگفت انگیز و سواحل زیبا. این جهت، بخشی از پارک ملی Pacific Rim است. از اول ماه مه تا آخر سپتامبر این جهت به روی گردشگران گگردده می گردد. البته در روزهایی غیر از این زمان هم امکان دسترسی به این جهت وجود دارد ولی بعضی از امکانات آن مانند عملیات امداد و نجات وجود ندارد.

10. گرند کنیون (Grand Canyon)، آریزونا

دره گرند کنیون در آریزونا، 446 کیلومتر طول و 29 کیلومتر عرض دارد. رود کلرادو از میان این دره می گذرد. این دره یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در آمریکای شمالی و بهشتی برای علاقه مندان به گشت و گذار و اقامت در دل طبیعت است. از میان جهتهای محبوب پیاده روی در این منطقه، جهت South Kaibab و جهت برایت آنجل (Bright Angel) را می توان نام برد که هر دوی آنها، زیباترین چشم اندازها از گرند کنیون را به نمایش می گذارند.

منبع: کجارو / adventuretravelmagazine.co.uk
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1953

به "ده جهت پیاده گردی مجذوب کننده در آمریکای شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده جهت پیاده گردی مجذوب کننده در آمریکای شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید