پیکسل 6 پرو در تست DxOMark آیفون 13 را پشت سر گذاشت

به گزارش بهترین مقاله، پیکسل 6 پرو که گوگل آن را با تمرکز بر کیفیت عکاسی و فیلم برداری راهی بازار کرد، توانست عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش بگذارد و در تست DxOMark در جمع 10 گوشی برتر قرار بگیرد.

پیکسل 6 پرو در تست DxOMark آیفون 13 را پشت سر گذاشت

اگر مطالب مربوط به تست دوربین گوشی های مختلف را دیده باشید قطعا با DxOMark آشنایی دارید. این وب سایت به صورت تخصصی به آنالیز دوربین گوشی های هوشمند، از میان رده های قدرتمند تا پرچم دارها و گوشی های بالارده می پردازد و نتیجه را در بخش های مختلف به نمایش می گذارد. البته تست های این شرکت فقط به دوربین محدود نمی گردد چرا که مدت هاست سیستم صوتی گوشی ها هم به وسیله متخصصین آن آنالیز می گردد.

آنچه در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم، تست دوربین گوگل پیکسل 6 پرو به وسیله DxOMark است؛ محصولی که گوگل آن را با تمرکز بر دوربین و قابلیت های مربوط به آن راهی بازار کرد و به نظر می رسد این گوشی هم اصلا گوگل را ناامید ننموده است. همان طور که احتمالا می دانید، پردازنده تنسور به کار رفته در گوشی های سری پیکسل 6 از لحاظ توان پردازشی شاید بتواند گوشی های نو این شرکت را در انجام تمام کارهای سنگین کمک کند اما در مقایسه با پردازنده های قدرتمند بازار نظیر اسنپدراگون 888، اگزینوس 2100 و صد البته A15 اپل حرفی برای گفتن ندارد. هرچند در ابتدا هم به این نکته اشاره کردیم که پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو قبل از اینکه یک پرچم دار با قدرت سخت افزاری بالا باشند، در واقع گوشی هایی با کیفیت عکاسی و فیلم برداری بالا هستند و قرار است از این حیث با برترین های بازار رقابت نمایند.

این طور هم که آنالیز ها نشان می دهد، به نظر می رسد پیکسل 6 پرو توانسته به عنوان پرچم دار قدرتمند گوگل، در زمینه عکاسی و فیلم برداری پیروز عمل کند. البته این گوشی هنوز هم نتوانسته گوشی هایی نظیر آیفون 13 پرو و پرو مکس یا حتی پرچم دار قدرتمند هواوی و شیائومی را پشت سر بگذارد و طبق آنچه در تصویر مشاهده می کنید، پشت سر آن ها و یک سری پرچم دارهای دیگر قرار گرفته است اما اختلاف بین آن ها بسیار کم است. در واقع هر گوشی که بتواند جزء 10 گوشی برتر از لحاظ عکاسی و فیلم برداری از نگاه DxOMark باشد، عملکرد آن خوب ارزیابی می گردد و پیکسل 6 پرو هم از این قاعده مستثنی نیست.

نماینده قدرتمند گوگل توانست در این آنالیز ها به صورت کلی امتیاز بسیار عالی 135 را به خود اختصاص دهد که این امتیاز آن را بالاتر از گوشی های قدرتمندی چون آیفون 13، آیفون 12 پرو مکس، هواوی P40 پرو و می 10 اولترا قرار می دهد. بعلاوه اختلاف این گوشی با برترین های بازار نظیر میت 40 پرو و آیفون 13 پرو مکس هم به ترتیب 1 و 2 امتیاز است که کاملا می توان از آن چشم پوشی کرد. این امتیازات نشان می دهد نماینده گوگل کاملا توانسته به هدفی که به خاطر دستیابی به آن راهی بازار شد دست پیدا کند و این خبر خوبی برای گوگل است؛ شرکتی که می خواهد مانند سامسونگ و اپل، هر سال گوشی های بیشتری را به نسبت قبل راهی بازار کند تا رسما وارد رقابت با شرکت های فعال در این زمینه گردد.

امتیازی که پیکسل 6 پرو به تفکیک عملکرد به دست آورد را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید. اما ضروری است به یک سری نکات هم اشاره کنیم. پیکسل 6 پرو در زمینه عکاسی امتیاز خوب 143 را کسب نموده است. در بزرگ نمایی و فیلم برداری هم امتیاز این گوشی به ترتیب به 71 و 115 می رسد که خوب ارزیابی می گردد. برای مقایسه باید بگوییم مثلا آیفون 13 پرو مکس در این بخش ها به ترتیب به امتیاز 144، 76 و 119 دست پیدا کرد و P50 پرو هم به عنوان برترین گوشی در این زمینه به ترتیب به امتیازهای 149، 107 و 116 را کسب کرد. بنابراین می توان عملکرد پیکسل 6 پرو را در این زمینه تحسین برانگیز دانست.

در توضیحات مربوط به آنالیز پیکسل 6 پرو آمده است که این گوشی توانسته در تمام شرایط نوری، جزئیات را به خوبی حفظ کند، تصاویر را با گستره دینامیکی خوبی ثبت کند و در نمایش بافت ها هم عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد و حتی از سوژه ها در فواصل دورتر هم تصاویر خوبی ثبت کند. عملکرد پیکسل 6 پرو در این زمینه آن قدر خوب بوده که این گوشی حتی در نمایش جزئیات توانست از آیفون 13 پرو مکس و هواوی P50 پرو هم عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد.

تمام این قابلیت های خوب به قیمت از دست رفتن یک سری جزئیات دیگر به دست آمد. از جمله چیزهایی که می توان از آن ها به عنوان نقاط ضعف پیکسل 6 پرو یاد کرد عمق میدان کم به خصوص در نور کم، (که البته برای دوربین هایی با این مقدار سنسور چیزی کاملا طبیعی است)، اندکی هم نویز به خصوص در شرایطی نوری ضعیف (هم در دوربین اصلی و هم دوربین فوق عریض) را شامل می گردد.

به زودی مقایسه دوربین پیکسل 6 پرو، آیفون 13 پرو مکس و گلکسی S21 اولترا را هم منتشر خواهیم کرد تا شما بتوانید ایده بهتری از عملکرد دوربین نماینده گوگل در مقایسه با برترین های بازار داشته باشید. البته از نگاه DxOMark، گلکسی S21 اولترا (در مقایسه با برترین های بازار) خیلی گوشی قدرتمندی در امر عکاسی و فیلم برداری به شمار نمی آید.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1887

به "پیکسل 6 پرو در تست DxOMark آیفون 13 را پشت سر گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکسل 6 پرو در تست DxOMark آیفون 13 را پشت سر گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید