گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو در این ویژگی آیفون 15 پرو را شکست دادند

به گزارش بهترین مقاله، دیروز، گوگل در رویداد Made by Google خود از گوشی های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو پرده برداری کرد و اینک مشخصات دقیق جدیدترین اسمارت فون های رده بالای دنیای اندروید را می دانیم.

گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو در این ویژگی آیفون 15 پرو را شکست دادند

در حالی که غول جست وجوی جهان در گوشی های تازه خود از تراشه نو Tensor G3 استفاده نموده است و دارای ویژگی های برجسته ای مانند بهبود دوربین، افزوده شدن دستیار بارد و چندین ویژگی هوش مصنوعی دیگر هستند؛ یک ارتقای بزرگ دیگر هم دیده می گردد که کمتر به چشم می آید: پشتیبانی از .

در این مطلب خواهید خواند:

Toggle
  • وای فای 7 در پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو
  • روتر WiFi 7 برای گوشی های پیکسل 8
    • روتر وای فای 7 برای گوشی های پیکسل 8
    • گوشی وای فای 7 غیر از پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو

وای فای 7 در پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو

بله درست است. هر دو گوشی پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو با نوترین استاندارد وای فای جهان وارد بازار می شوند.

این ها اولین گوشی های وای فای 7 جهان نیستند و شما می توانستید OnePlus 11 را با همین ویژگی بخرید ولی اهمیت رفتن گوگل به سوی استاندارد وای فای 7 بسیار بیشتر است.

برای درک اهمیت این ارتفا، کافی است بدانید نوترین گوشی های آیفون ها که حدود یک ماه پیش معرفی شدند؛ یعنی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس، تازه به استاندارد WiFi 6E ارتقا پیدا کردند و آیفون های 15 و 15 پلاس، هنوز مجهز به وای فای 6 هستند.

به این ترتیب، گوشی های پیکسل 8 گوگل می توانند از سرعت انتقال اطلاعات بیشتر، سه باند رادیویی، پهنای باند وسیع تر 320 مگاهرتز، فناوری Multi-Link و دیگر ویژگی های WiFi 7 بهره ببرند و آیفون های 15 فقط نظاره گر این بهبودها باشند.

تنها مسئله ای که در این زمینه وجود دارد؛ شما باید یک روتر وای فای 7 بخرید تا این ویژگی ها را روی گوشی پیکسل 8 داشته باشید.

در حالی که وای فای 7 دارد به جریان اصلی بازار تبدیل می گردد و احتمالا در آینده، شاهد سرازیر شدن تعداد زیادی مودم و روتر با این استاندارد باشیم؛ اما فعلا روترهای WiFi 7 موجود در بازار، انگشت شمار بوده و حتی خود گوگل نیز روتر Nest را به وای فای 7 ارتقا نداده است.

روتر WiFi 7 برای گوشی های پیکسل 8

بزرگ ترین علت عدم مانور دادن گوگل روی موضوع ارتقا گوشی های پیکسل 8 به وای فای 7، عدم داشتن یک روتر با این استاندارد است.

سال گذشته، را عرضه کرد که از استانداردهای خانه های هوشمند Thread و Matter به همراه استاندارد Wi-Fi 6E پشتیبانی می کرد.

روتر Nest Wifi Pro دارای طراحی جمع جور، قیمت مناسب و مشخصات خوبی بود؛ اگرچه برترین روتر مش وای فای Wi-Fi 6E جهان نیست.

از آن جایی که سه سال فاصله بین عرضه هر روتر گوگل شاهد بودیم (ابتدا Google Wifi و بعد Nest Wifi و اخیرا Nest Wifi Pro)؛ بنابراین انتظار می رود روتر بعدی گوگل در سال 2025 عرضه گردد.

پس، فعلا نمی توانید تجربه اتصال اسمارت فون پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو به یک روتر گوگل را تا دو سال بعد داشته باشید و باید سراغ روترهای Wi-Fi 7 ارزان ای بروید که اواخر سال جاری عرضه می شوند.

روتر وای فای 7 برای گوشی های پیکسل 8

روترهای وای فای 7 فعلی بازار، گران قیمت هستند و شاید به مقدار یک گوشی، باید برای خریدشان هزینه کنید.

مثلا، روتر تی پی لینک Archer BE800 که محسوب می گردد؛ قیمتی 600 دلاری دارد. این روتر، علاوه بر داشتن سرعت بالا، از ویژگی های جذابی مانند صفحه نمایش 2.4 اینچی برای مشاهده اطلاعات آب و هوایی، شرایط شبکه های وای فای، تاریخ و غیره سود می برد.

برای خانه های بزرگ تر، می تواند روتر مش وای فای تی پی لینک Deco BE85 را خرید که باز هم یک روتر Wi-Fi 7 با پورت های چند گیگابیتی و ویژگی های پیشرفته برای گیمینگ است.

با روتر مش وای فای BE85 از فاصله 15 فوتی، می توانید سرعت هایی نزدیک به 2 گیگابیت بر ثانیه را تجربه کنید.

نتگیر هم به تازگی، اولین روتر مش وای فای 7 خود به نام Orbi RBE973 را عرضه نموده که در تست ها، سرعتی بالاتر از روتر تی پی لینک Deco BE85 دارد.

هر دوی این روترهای مش وای فای، ارزان قیمت نیستند. روتر BE85 در بسته دو تایی، 1000 دلار قیمت دارد و بسته سه تایی آن 1500 دلار است.

روتر نت گیر Orbi RBE973 گران تر بوده و بسته دو تایی آن 1700 دلار و بسته سه تایی 2300 دلار است.

یک روتر مش وای فای 7 دیگر نیز به زودی وارد بازار می گردد که eero Max 7 نام دارد و قیمت بسته دو تایی آن 1149 دلار و قیمت بسته سه تایی به 1699 دلار می رسد.

اگر خواستید برای گوشی های پیکسل 8 یا پیکسل 8 پرو خود یک روتر WiFi 7 ارزان قیمت بخرید؛ تی پی لینک به زودی، روتر Archer BE550 را با قیمت 299 دلار وارد بازار می نماید.

گوشی وای فای 7 غیر از پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو

در حالی که همه ما در خانه وای فای داریم؛ ولی روترها نادیده ترین دستگاه های دیجیتالی هستند و تا مسئله ای برای شان اتفاق نیفتد؛ غالبا سراغ شان نمی رویم.

در حالی که ارتقای گوشی خود به پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو، می تواند تجربه کاربری بهتری برای شما در بیرون از خانه داشته باشد؛ چون بالاخره گوشی 5G هستند؛ ولی در خانه و برای استفاده از وای فای، حتما باید روتر وای فای 7 داشته باشید تا از مزایای کامل تراشه های WiFi 7 سود ببرید.

  • وای فای 7 چیست و چه مزایایی نسبت به وای فای 6 دارد؟

اگر ترجیح می دهید یکی از برترین گوشی های سامسونگ را به جای گوشی های پیکسل 8 بگیرید؛ به احتمال زیاد، اسمارت فون سامسونگ گلکسی اس 24 که در آینده نزدیک معرفی می گردد؛ باز هم دارای استاندارد وای فای 7 باشد.

هر تصمیمی می گیرید؛ فعلا منتظر عرضه روتر گوگل با وای فای 7 نباشید. بعید است گوگل اقدام به عرضه یک نسخه ارتقا یافته روتر Nest Wifi Pro با WiFi 7 برای سازگاری با گوشی های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو کند.

اگر واقعا می خواهید برای این گوشی ها یک روتر نو بگیرید؛ باید یکی از روترهای وای فای 7 موجود در بازار را انتخاب کنید.

منبع: شبکه چی
انتشار: 13 مهر 1402 بروزرسانی: 13 مهر 1402 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2304

به "گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو در این ویژگی آیفون 15 پرو را شکست دادند" امتیاز دهید

1 کاربر به "گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو در این ویژگی آیفون 15 پرو را شکست دادند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو در این ویژگی آیفون 15 پرو را شکست دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید