پنج تُن زعفران در تایباد خریداری شد

به گزارش بهترین مقاله، پنج هزار کیلوگرم زعفران خشک با شروع طرح خرید تضمینی زعفران از 12 آبان ماه تا کنون از کشاورزان تایباد در شرق خراسان رضوی خریداری شده است.

پنج تُن زعفران در تایباد خریداری شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره تعاون روستایی تایباد روز دوشنبه 4 آذر با بیان این مطلب گفت: در اجرای این طرح هر کیلوگرم زعفران نگین به قیمت 105 میلیون ریال، شبه نگین 95 میلیون ریال، پوشال درجه یک 90 میلیون ریال و پوشال معمولی 82 میلیون ریال خریداری می گردد.

باقر خدادادی اضافه کرد: طرح خرید تضمینی زعفران که برای دومین سال در این شهرستان اجرا می گردد تا انتها آذر ماه ادامه دارد.

او ادامه داد: روزانه افزون بر 500 کیلوگرم زعفران خشک در این شهرستان خریداری می گردد و 30 درصد مبلغ کارشناسی شده زعفران به کشاورزان بعد از تایید محصول پرداخت شده و 70 درصد دیگر آن طی عقد قرارداد در مدت کوتاهی پرداخت خواهد شد.

رئیس اداره تعاون روستایی تایباد گفت: با توجه به قیمت های مصوب شده دولتی در امسال استقبال کشاورزان از خرید تضمینی محصول زعفران در این شهرستان 30 درصد افزایش پیدا نموده است.

خدادادی اضافه کرد: پارسال هفت تن زعفران از کشاورزان تایبادی خریداری شد و پیش بینی می گردد امسال بیش از 10 تن زعفران خشک از کشاورزان این شهرستان خریداری گردد.

تایباد 6 هزار و 850 هکتار سطح زیرکشت زعفران دارد و سالانه بیش از 20 تن زعفران در این شهرستان فراوری می گردد.

تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 567

به "پنج تُن زعفران در تایباد خریداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج تُن زعفران در تایباد خریداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید