پلمب حدود 500 مغازه فروش مرغ زنده در یک استان

به گزارش بهترین مقاله، مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا در استان تا به امروز 476 باب مغازه عرضه کننده مرغ زنده در استان پلمب شده است

پلمب حدود 500 مغازه فروش مرغ زنده در یک استان

به گزارش خبرنگاران به نقل از باشگاه خبرنگاران، امید حاجی محمدی در مورد اقدامات دامپزشکی در حوزه روستایی و شهری، اظهار کرد: واکسیناسیون دام برای پیشگیری از بیماری ها واگیردار و غیرواگیردار و همچنین در راستای تضمین امنیت مالی دامداران را برعهده داریم.

او ادامه داد: با توجه به بحث شیوع کرونا و تأکید شخص استاندار این اکیپ ها به صورت جدی وارد شده اند و با 183 مورد کشتار غیرمجاز دام برخورد نموده و متخلفها در این زمینهبه مراجع قضایی معرفی شده اند و همچنین 5 هزار کیلو گوشت و مرغ آلوده ضبط شده است.

حاجی محمدی گفت: در این مدت بیش از 3 هزار بازدید صورت گرفته، در سال 98، 12 نوبت سر واکسیناسیون برای 3 هزار و 500 رأس دام سبک در کنار 170 هزار رأس دام سنگین انجام شده است.

او سال 98 را سال خوبی به لحاظ بیماری در بحث دام دانست و اضافه نمود: ولی در حوزه طیور هرچند طیور صنعتی شرایط خوبی داشتند، ولی 9 کانون آنفولانزا فوق حاد پرندگان (7 مورد در روستاهای کنگاور، یک مورد در روستاهای صحنه و یک مورد دیگر در روستاهای شهرستان کرمانشاه) داشتیم که حدود یک هزار و 700 قطعه پرنده معدوم و غرامت آن ها پرداخت شد.

حاجی محمدی اضافه نمود: از سال 84 تا به امروز موردی از بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان در واحدهای صنعتی طیور استان کرمانشاه مشاهده نشده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 944

به "پلمب حدود 500 مغازه فروش مرغ زنده در یک استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلمب حدود 500 مغازه فروش مرغ زنده در یک استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید