پاناسه راهکاری برای کاربردی شدن سرانجام نامه های دانشجویی ، 5 اثر خلاقانه حمایت ویژه می شوند

به گزارش بهترین مقاله، پاناسه با بیان نتایج علمی و تخصصی خاتمه نامه ها با زبانی روان راه را برای نفوذ در زندگی ها هموار می نماید و عموم از نتایج کوشش های علمی و آنچه در دانشگاه های کشور اتفاق می افتد، آگاه می شوند.

پاناسه راهکاری برای کاربردی شدن سرانجام نامه های دانشجویی ، 5 اثر خلاقانه حمایت ویژه می شوند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور، هر سال تعداد زیادی انتها نامه در کشور توسط دانشجویان به رشته تحریر در می آید، اما چه تعداد از آن ها تجاری سازی شده و به جامعه رسوخ می نماید و راه حلی برای یکی از مسائل جامعه می گردد. تعداد زیادی از این کوشش های علمی تنها در همان سطور انتها نامه باقی می ماند و افراد کمی از نتیجه و دستاورد آن آگاهی می یابند. اما این موضوع در جشنواره و مسابقه ای ملی پاناسه، دیده شد تا راهکاری برای کاربردی شدن این انتها نامه ها باشد.

به همین دلیل نخستین دوره از مسابقات ملی انتها نامه های سه دقیقه ای با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می گردد.

از انتها نامه به آغازنامه

پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان درباره اهداف برگزاری این رویداد ملی، شرحاتی ارائه داد و گفت: بیش از 4 میلیون دانشجو در مقاطع گوناگون مشغول تحصیل هستند، تعداد زیادی هم در سال های گذشته فارغ التحصیل شده اند. همه این افراد در انتهای راستا تحصیل خود با موضوعی به نام انتها نامه روبرو می شوند. حال با برگزاری پانا سه در نظر داریم انتها نامه را به آغازنامه و امید نامه تبدیل کنیم. تا مردم و سازمان ها از فعالیت های علمی و فناوری دانشجویان و آنچه در دانشگاه ها می گذرد آگاه شوند. آن هم با زبانی شیرین، جذاب و قابل فهم برای عموم و در کوتاه ترین زمان ممکن.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی ادامه داد: پس در این رویداد به دنبال آن هستیم تا دستاورد تحقیقات دانشجویان و فارغ التحصیلان به میان مردم برود. در این صورت این پژوهش ها که قطعا بسیاری از آن ها فایده و تازگی دارد به جامعه ورود پیدا می نماید و نتیجه بخش می گردد. اما در این میان نباید غافل شد که یکی از دستاورد های مهم این رویداد فرهنگسازی و ترویج علم است. پاناسه با بیان نتایج علمی و تخصصی انتها نامه ها با زبانی روان راه را برای نفوذ در زندگی ها هموار می نماید و عموم از نتایج کوشش های علمی و آنچه در دانشگاه های کشور اتفاق می افتد، آگاه می شوند. در این صورت راهکاری نیز برای افزایش علاقه به موضوعات علمی در جامعه ارائه شده است.

به سوی برطرف احتیاج های جامعه

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه این رویداد می تواند گامی برای حرکت به سوی برطرف احتیاج های فناورانه جامعه با انتها نامه های دانشجویی باشد، اضافه نمود: با برگزاری این رویداد موضوعات پژوهشی در انتها نامه ها رصد می گردد و می توان آن ها را به سوی تجاری سازی و برطرف احتیاج های جامعه سوق داد و از نوآوری و خلاقیت نیروی جوان و تازه نفس کشور در این زمینه بهره برد.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان نمود: در نهایت نیز از 5 انتها نامه برتر حاضر در این رویداد برای تجاریسازی حمایت های ویژه می گردد. البته دانشجویان و فارغ التحصیلان شرکت کننده در پانا سه پس از گذراندن مرحله منطقه ای وارد مسابقه ملی می شوند.

سه دقیقه خلاقانه

کرمی با بیان اینکه علاقمندان برای شرکت در این رویداد در فیلمی به مدت سه دقیقه خلاقانه و به دور از پیچیدگی های تخصصی انتها نامه خود را شرح می دهند، گفت: پس از آن این فیلم در سامانه جشنواره به آدرس panase.ir بارگذاری می گردد و در مرحله مجازی 150 نفر انتخاب می شوند و به مرحله منطقه ای راه می یابند در این مرحله نیز 30 نفر برگزیده به مرحله کشوری می فرایند و در نهایت 5 نفر برگزیده می شوند.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی با اشاره به اینکه از زمان انتشار فراخوان تا کنون بیش از 150 انتها نامه و طرح پژوهشی به جشنواره ارسال شده است، اضافه نمود: دانشجویان و فارغ التحصیلان از سراسر کشور برای شرکت در این رویداد تا 15 تیرماه سالجاری مهلت دارند. البته با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه ها این مهلت تمدید شد. این اقدام با توجه به استقبال در همین مدت کم و درخواست زمان بیشتر انجام شد.

شایسته یادآوری است؛ جشنواره اولین دوره مسابقات ملی انتها نامه های سه دقیقه ای پاناسه با حمایت معاونت علمی و فناوری و توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1010

به "پاناسه راهکاری برای کاربردی شدن سرانجام نامه های دانشجویی ، 5 اثر خلاقانه حمایت ویژه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاناسه راهکاری برای کاربردی شدن سرانجام نامه های دانشجویی ، 5 اثر خلاقانه حمایت ویژه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید