هوک: مردم ایران دیگر مرگ بر آمریکا نمی گویند، به آینده روابط تهران و واشنگتن امیدوارم

به گزارش بهترین مقاله، ایرنا نوشت: برایان هوک نماینده برکنار شده آمریکا در امور ایران که به دلیل شکست سیاست فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران وادار به استعفا شد، گفت: به آینده روابط ایران و آمریکا امیدوارم.

هوک: مردم ایران دیگر مرگ بر آمریکا نمی گویند، به آینده روابط تهران و واشنگتن امیدوارم

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

برایان هوک که به مدت دو سال نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بوده و اکنون در پی برکناری اش قصد خداحافظی از دنیای سیاست و بازگشت به بخش خصوصی را دارد، این مطلب را در مصاحبه با شبکه تلویزیونی نیوزمکس بیان نموده است.

تارنمای نیوزمکس نوشته است: هوک می گوید مردمان ایران و آمریکا وجوه مشترک بسیاری دارند.

نماینده برکنار شده آمریکا از امور ایران مدعی شده است ایرانیان دیگر شعار مرگ بر آمریکا نمی دهند.

هوک در این مصاحبه بار دیگر مدعی موفقیت سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ علیه تهران شد و در عین حال اذعان کرد ترامپ در حوزه رویارویی با جمهوری اسلاامی ایران به گونه ای عمل نموده که ایرانیان اکنون با شدیدترین تحریم ها در تاریخ 41 ساله خود روبه رو هستند.

هوک که کشورش از بزرگترین حامیان تروریسم در دنیا به شمار می رود، ادعاهای کاخ سفید علیه ایران را در واپسین روزهای حضورش در وزارت خارجه آمریکا همچنان تکرار کرد.

به نوشته نیوزمکس، او در عین حال پیش بینی کرد آینده روابط تهران - واشنگتن توسط مردم ایران تصمیم گیری خواهد شد نه ایالات متحده.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه 16 مرداد گفت که هوک نماینده ویژه این وزارتخانه در امور ایران، از مقام خود کناره گیری می نماید و الیوت آبرامز نماینده فعلی وزارت امور خارجه آمریکا در امور ونزوئلا، در دوره انتقالی مسوولیت امور ایران را نیز به عهده خواهد داشت.

از سال 2018 که هوک در وزارت امور خارجه آمریکا نقشی کلیدی با هدف فشار بر ایران را بر عهده گرفت، در کنار خروج آمریکا از برجام، تهران را زیر شدیدترین تحریم های کاخ سفید قرار داد؛ فشارهایی که برای کشاندن تهران پای میز مذاکره و انعقاد توافقی که ترامپ از آن برای انتخابات پیش رو بهره گیرد، اعمال می شد.

پس از دو سال کوشش و تکاپوی هوک برای ازسرگیری مذاکرات با تهران، اینک در چند قدمی انتخابات 2020 (13 آبان / 3 نوامبر)، دونالد ترامپ به این نتیجه رسیده که هوک در انجام این ماموریت شکست خورده است.

تا همین روزهای آخر نیز هوک همزمان با اعمال فشار تحریم، بر باز بودن درهای دیپلماتیک و مذاکره با تهران تاکید می ورزید. وی بر این خیال بود که به مرور زمان، اقتصاد ایران به حدی از تحریم ها آسیب خواهد دید که مقامات کشور را مجبور به آمدن به پای میز مذاکره خواهد نمود.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1177

به "هوک: مردم ایران دیگر مرگ بر آمریکا نمی گویند، به آینده روابط تهران و واشنگتن امیدوارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوک: مردم ایران دیگر مرگ بر آمریکا نمی گویند، به آینده روابط تهران و واشنگتن امیدوارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید