نامیبیا بدون توجه به تبلیغات رسانه های غربی همواره دوست و همراه ایران است

به گزارش بهترین مقاله، استاندار اموساتی نامبیا گفت: هدف از سفر به ایران آشنایی با ظرفیت ها و پتانسیل های این کشور بود، چراکه تبلیغات رسانه ای غربی ها این مسئله را القا می نماید که ایران کشور خوبی برای همکاری های تجاری و مالی نیست.

نامیبیا بدون توجه به تبلیغات رسانه های غربی همواره دوست و همراه ایران است

به گزارش خبرنگاران از تبریز، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، ارگینس انجالا در ملاقات با استاندار آذربایجان شرقی، ضمن قدردانی از میهمان نوازی ایرانیان، گفت: اگرچه از سال های دوری با کشور ایران دوست داریم، اما هدف از این سفر ما آشنایی بیشتر با این کشور است.

استاندار اموساتی نامبیا اضافه نمود: در زمان مبارزات استقلال طلبانه نامیبیا، کشور ایران دوست و همراه ما بود و از لحاظ دیپلماتیک خیلی به ما یاری کرد، بر همین اساس اهداف سفر ما برای بسط و گسترش روابط دیپلماتیک و مالی منظور شده است.

وی با اشاره به ملاقات خود با رئیس جمهور نامیبیا قبل از سفر به ایران و ابراز رضایت او از این سفر و اظهار محبت به مردم ایران، گفت: هدف از سفر به ایران آشنایی با ظرفیت ها و پتانسیل های این کشور بود، چراکه تبلیغات رسانه ای غربی ها این مسأله را القا می نماید که ایران کشور خوبی برای همکاری های تجاری و مالی نیست.

انجالا اضافه نمود: ما آگاه هستیم که ایران از بحث تحریم ها صدمات زیادی دیده و تحریم ها باعث شده نتوانند همکاری های خوبی با دیگر کشورها داشته باشند، اما دولت نامیبیا بدون توجه به تبلیغات رسانه های غربی همواره دوست و همراه کشور ایران بوده است.

استاندار اموساتی اعلام کرد: هدف سفر ما پیدا کردن مشترکات بین منطقه اموساتی و استان آذربایجان شرقی بوده و با توجه به ظرفیت های مختلف از جمله ظرفیت های فرهنگی استان آذربایجان شرقی خیلی مسرور هستیم که این استان را برای همکاری انتخاب نموده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود اشتراکات فرهنگی و مشابه بین دو استان می توانیم این دو شهر را به هم نزدیک نموده و حتی خواهرخوانده کنیم.

انجالا بابیان اینکه پس از استقلال نامیبیا، دومین جنگ ما برای رسیدن به پیشرفت مالی است، گفت: کشور نامیبیا دارای معادن بسیاری از جمله اورانیوم، مس و الماس است و کشاورزی و دامداری مهم ترین فعالیت های مالی در این کشور به شمار می رود.

وی اضافه نمود: با توجه به تجربیات خوب استان آذربایجان شرقی در بحث مکانیزاسیون کشاورزی، این استان را برای همکاری انتخاب کردیم تا در این زمینه به ما یاری نمایند و در ادامه این سفر یکی از اهداف ما آشنایی با کارخانه تراکتورسازی است چراکه برند و نام تراکتورسازی در نامیبیا یک برند شناخته شده است.

استاندار اموساتی با بیان اینکه دو استان درزمینه ساخت واگن نیز می توانند همکاری داشته باشند، اضافه نمود: دو استان درزمینه کشاورزی و تجارت محصولات کشاورزی و حوزه آموزش فنی و حرفه ای و توسعه زیرساخت ها و مدیریت آب و حفاظت از منابع آب می توانند همکاری های خوبی داشته باشند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به توسعه فعالیت های مالی دو استان، از بخش خصوصی و فعالان مالی استان آذربایجان شرقی دعوت کرد تا از ظرفیت ها و توانمندی های استان اموساتی بازدید نمایند.

انجالا با بیان اینکه در مدت حضور در ایران به این نتیجه رسیدیم که می توانیم روی این کشور حساب باز کنیم، اضافه نمود: هیچ وقت میهمان نوازی ایرانی ها را فراموش نخواهم کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 795

به "نامیبیا بدون توجه به تبلیغات رسانه های غربی همواره دوست و همراه ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامیبیا بدون توجه به تبلیغات رسانه های غربی همواره دوست و همراه ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید