موضوعات مرتبط با جاده ابریشم در ترکمنستان آنالیز شد

به گزارش بهترین مقاله، دو نشست و یک همایش در ارتباط با جاده ابریشم با حضور نمایندگان چندین کشور، از جمله جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار گردید.

موضوعات مرتبط با جاده ابریشم در ترکمنستان آنالیز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مرتضی رضوانفر عضو هیات علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این مطلب گفت: در نشست نخست معیارهای انتخاب عناصر و همچنین شیوه های طبقه بندی و ورود اطلاعات در اطلس تعاملی بازی ها و ورزش های راه ابریشم مورد آنالیز نهاده شد.

مسئول تهیه دو پرونده چوگان و آئینهای پهلوانی و زورخانه ای برای ثبت در فهرست جهانی یونسکو در ادامه اضافه کرد: نشست مورد اشاره تحت عنوان نشست کارشناسی اطلس تعاملات فرهنگی یونسکو با موضوع ورزش ها و بازی های سنتی با حضور کارشناسان 15 کشور در جهت جاده ابریشم برگزار گردید.

او اظهار کرد: در پنجمین نشست کمیتۀ هماهنگی میراث جهانی جاده ابریشم نیز به آنالیز انتخاب میراث جهانی جادۀ ابریشم برای ثبت در فهرست میراث جهانی پرداخته شد.

به گفته رضوانفر، در این نشست در زمینه محور دوم این جاده در کشورهای ازبکستان و تاجیکستان به نام جهت پنجیکنت ـ سمرقند ـ بیکند هم بحث و گفتگو شد.

او در ادامه به برگزاری همایش اهمیت جاده بزرگ ابریشم در توسعه حال و آینده با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سرپرست دفتر منطقه ای یونسکو در تهران اشاره نمود و گفت: در این همایش که بیش از 60 میهمان از کشورهای جهت جاده ابریشم حضور داشتند، سخنرانان در چندین کارگروه از جمله مالی، فرهنگی، اجتماعی و هنری، به گفتگو پرداختند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 271

به "موضوعات مرتبط با جاده ابریشم در ترکمنستان آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضوعات مرتبط با جاده ابریشم در ترکمنستان آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید