خللی در برنامه های ایتالیا برای نمایشگاه کتاب تهران ایجاد نمی گردد

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران، مائورو کنچاتوری سفیر ایتالیا در ایران صبح امروز یکشنبه 28 آذر در جریان نشست خبری معرفی برنامه های ایتالیا به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران در سال 1396 که در محل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در تهران برگزار گردید، در پاسخ به این سوال خبرنگاران که شما در دیدار با معاون فرهنگی وزیر فرهنگ ایران از مسائل اقتصادی برای اجرای برنامه های ایتالیا به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه سخن گفته بودید و آیا این مساله موجب می گردد که بخشی از این برنامه ها با خلل رو به رو گردد، گفت: قطعا آقای فرانچسکینی وزیر فرهنگ ایتالیا در زمان پذیرش پیشنهاد مهمان ویژه شدن ایتالیا در این نمایشگاه که بهار سال جاری صورت گرفت، این مسائل و مسائل اقتصادی را هم در نظر گرفته اند.

خللی در برنامه های ایتالیا برای نمایشگاه کتاب تهران ایجاد نمی گردد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

کنچاتوری اضافه نمود: بنده هم در دیداری که با آقای صالحی (معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد) داشته ام این مساله (مسائل اقتصادی) را از این حیث مطرح کردم که ما چگونه خواهیم توانست که از بودجه ای که برای این منظور در نظر گرفته شده به بهترین شکل استفاده کنیم و بهترین و بیشترین برنامه ها را در این خصوص اجرا کنیم. در واقع این به معنای این بوده که ما با طرف ایرانی خود اولویت ها را در نظر بگیریم و آنها را معین کنیم.

وی در جواب دیگر پرسش خبرنگاران که با توجه به تغییر نخست وزیر ایتالیا در روزهای اخیر و احتمال تغییر وزیر فرهنگ این کشور در کابینه جدید، آیا ممکن است ایتالیا در اجرای برنامه های یاد شده به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب آینده تهران تجدید نظرهایی انجام دهد، گفت: تغییر و تحولی در سطح رئیس دولت ایتالیا اجرا شده اما آقای فرانچسکینی به عنوان وزیر فرهنگ در صندلی خودشان ابقا شدند.

وی اضافه نمود: همچنین برنامه ROAD MAP که میان آقایان روحانی و رنتسی روسای دو دولت ایران و ایتالیا در امسال میلادی منعقد شد و بیشترین توجه در این برنامه به ارتباطات فرهنگی اجرا شده است، همچنان معتبر و پابرجاست. وزیر فرهنگ ایتالیا آقای فرانچسکینی سابق بر این وزیر امور خارجه کشور ما بودند و در زمان مسئولیت شان در این وزارتخانه دو بار به ایران سفر کردند و با همتای خودشان آقای ظریف دیدار و تبادل نظر کردند. تمام این مساله ضامن و تضمینی است برای این راه و قطعا خللی در آن ایجاد نخواهد شد.

سفیر ایتالیا در ایران همچنین گفت: آقای فرانچسکینی پروژه حضور ایتالیا به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران را به صورت رسمی مطرح کردند و این به معنی آن است که علاقه مندی زیادی برای شکل گیری این رویداد در ایشان وجود دارد و همچنین امکان اینکه ایشان هم برای حضور در این نمایشگاه در آن ایام به ایران بیایند زیاد است. قطعا یکی از شخصیت های سیاسی ایتالیا در سطحی مناسب در نمایشگاه کتاب تهران شرکت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 497

به "خللی در برنامه های ایتالیا برای نمایشگاه کتاب تهران ایجاد نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خللی در برنامه های ایتالیا برای نمایشگاه کتاب تهران ایجاد نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید