موزه ای جالب با کتاب های مینیاتوری

به گزارش بهترین مقاله، از زمان چاپ و انتشار اولین کتاب تا به امروز کتاب های بی شماری در مقدار های متفاوت چاپ و منتشر شده اند. این کتاب ها در زمان خود ارزشمند بوده اند، اما بعضی از آنها گاهی به علت محتوا و گاهی به علت ویژگی ظاهریشان در طول تاریخ ماندگار شده اند و در موزه های دنیا جای خود را پیدا نموده اند.

موزه ای جالب با کتاب های مینیاتوری

ما در این گزارش کوشش می کنیم که یکی از موزه هایی که برای افراد علاقمند به کتاب و کتابخوانی جذابیت دارد را به شما معرفی کنیم.

زریفه صلاح اوا بیش از 20 سال از زندگی اش را به گردآوری کتاب های مینیاتوری دنیا اختصاص داد. وی در این مدت تعداد زیادی از کتاب های مینیاتوری دنیا را در قالب یک کلکسیون جمع آوری کرد و این کار او بستر مناسبی را برای شکل گیری و تأسیس موزه کتاب های مینیاتوری باکو فراهم کرد.

موزه کتاب های مینیاتوری باکو در 2 آوریل سال 2002میلادی در شهر باکو و در نزدیکی کاخ شروان شاهان تأسیس شد. کاخ شروان شاهان بزرگترین بنای شروانشاهان (سلسلهٔ پادشاهی محلی در شروان و حوالی آن از اواخر سده دوم تا اوایل سده دهم خورشیدی) است. امروزه این عمارت در زمرهٔ میراث دنیای سازمان یونسکو قرار گرفته است.

موزه کتاب های مینیاتوری دنیا، مکان مناسبی برای نگهداری از3750 کتاب منتشر شده در 73 کشور دنیا است. این موزه 27 ویترین دارد البته 5300 کتاب مینیاتوری هم در مخزن کتاب آن قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است بازدیدکنندگان موزه مینیاتوری باکو در میان کتاب های قرار گرفته در این موزه کتاب هایی را می بینند که نام شعرا و نویسندگان نام آشنایی چون نظامی گنجوی روی آن ها حک شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1768

به "موزه ای جالب با کتاب های مینیاتوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ای جالب با کتاب های مینیاتوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید