معرفی فرودگاه بین المللی زوارتنوتس ایروان

به گزارش بهترین مقاله، فرودگاه زوارتنوتس ایروان

فرودگاه زوارتنوتس ایروان (Zvartnots International Airport) در شهر زوارتنوتس نزدیک به پایتخت ارمنستان؛ ایروان قرار گرفته است. این فرودگاه که به فرودگاه ایروان نیز معروف است، مقر اصلی شرکت هواپیمایی ارمنستان است که سال 1961 در 12 کیلومتری غرب این شهر ساخته شد. مسئولین برای اینکه فرودگاه زوارتنوتس مطابق با استانداردهای بین المللی باشد خدمات و امکانات بسیاری از قبیل مرمت باند فرودگاهی، نصب سیستم های جدید برای اطلاعات و چک-این، تاسیس سالن های مسافربری جدید، پارکینگ وسیع، انواع رستوران و کافه، فروشگاه و بسیاری خدمات دیگر را به آن اضافه کردند.

معرفی فرودگاه بین المللی زوارتنوتس ایروان

بهترین نرخ بلیط هواپیما به مقصد ایروان

ترمینال ها و امکانات فرودگاه بین المللی زوارتنوتس

فرودگاه بین المللی زوارتنوتس سه ترمینال دارد. ترمینال 1 کار خود را همزمان با تاسیس فرودگاه در سال 1971 آغاز کرد اما سال 2011 فعالیت آن متوقف شد. ترمینال 2 دارای دو ساختمان مجزا برای پروازهای داخلی و خارجی است و از ترمینال 3 فقط برای پروازهای VIP استفاده می شود.

در فرودگاه بین المللی ایروان شعبه های بانکی و دستگاه های ATM برای انجام کارهای ارزی آماده خدمت رسانی به مسافرین هستند. رستوران ها و کافه های بسیاری در تمام قسمت های فرودگاه شبانه روز در حال فعالیت هستند. همچنین ترمینال جدید فرودگاه با خدماتی مثل یک اداره پست و یک مرکز تجاری که امکاناتی نظیر تلفن، فکس و اینترنت دارد نیز مجهز شده است.

حمل و نقل فرودگاه بین المللی زوارتنوتس

برای رفت و آمد از فرودگاه بین المللی زوارتنوتس به مرکز شهر ایروان می توان از وسایل حمل و نقلی که در این فرودگاه آماده خدمت رسانی به مسافرین هستند استفاده کرد. در بیرون از ساختمان اصلی فرودگاه ایروان، تاکسی های مخصوص فرودگاه آماده انتقال مسافران به مرکز شهر هستند. همچنین سال 2017 یک سرویس جدید اتوبوسرانی به سیستم حمل و نقل فرودگاه ایروان اضافه شد که مسافران را از فرودگاه تا مرکز شهر جابه جا می کنند.

از فرودگاه زوارتنوتس سالانه میلیون ها مسافر با ایرلاین های معروف دنیا مثل ایژین ایرلاینز، فلای دبی، قطر ایرلاینز، اطلس گلوبال، ماهان ایر، ایرفرانس، ایرفلوت، آسمان ایرلاینز، اس7 ایرلاینز و … از شهرهای مختلفی مثل تهران، آتن، شارجه، پاریس، استانبول، وین، مینسک، تفلیس، سئول، اهواز، مسکو، پراگ و بسیاری شهر دیگر از سراسر دنیا برای سفر به ایروان وارد این فرودگاه می شوند.

بهترین هتل های ایروان ؛ پایتخت صورتی ارمنستان

راهنمای سفر به ایروان

منبع: فلای تودی
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 317

به "معرفی فرودگاه بین المللی زوارتنوتس ایروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی زوارتنوتس ایروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید