مردم کمک یکی دیگر از رسالت های نیروهای مسلح است

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران/گیلان فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت با اشاره به اقدمات انجام گرفته ارتش در راستای مهار ویروس کرونا، گفت: یکی دیگر از رسالت های نیروهای مسلح علاوه بر ارتقای توان رزم برای ایجاد امنیت، مردم کمک است.

مردم کمک یکی دیگر از رسالت های نیروهای مسلح است

امیردریادار آریا شفقت رودسری در برنامه تلوزیونی گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، با تبریک فرارسیدن روز ارتش و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، اظهار کرد: فرمانده معظم کل قوا در راستای ارتقای توان رزم تاکیداتی را مبنی بر عدم غافلگیری نیروهای مسلح ابلاغ فرمودند.

فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت اضافه نمود: تکلیف بزرگی بر عهده نیروهای مسلح است که باید در راستای آن علاوه بر شناسایی تهدیدات، دشمن را نیز شناسایی کنیم، باید بدانیم تحرکات دشمن چیست و چه برنامه ای دارد لذا برای ارتقای توان رزم که از بخش های مختلف محسوس و نامحسوس تشکیل شده، اقدامات موثری انجام گرفته است.

وی گفت: در بخش محسوس سازمان های مختلف تحقیقاتی، سازمان جهاد و خودکفایی ارتش، نیروی دریایی راهبردی توانستیم به توانمندی های بسکمک خوبی علاوه بر ساخت ناوشکن ها و زیردریایی ها دست یابیم، همچنین به سایر تجهیزات دفاعی قابل ارزش به صورت بومی دست یافتیم؛ در حوزه عوامل نامحسوس ارتقای توان رزم که بسیار هم مورد تاکید فرماندهی معظم کل قوا است علاوه بر تجهیزات بایستی نیروی انسانی بابصیرت، با انگیزه، شهادت طلب و با روحیه بالا را پرورش دهیم تا بتوانند از تجهیزات در زمان مناسب به نحو مطلوب استفاده نماید.

امیردریادار شفقت رودسری توضیح داد: اولویت های ما با توجه به ماموریت ها و تهدیدات روز تهیه و ابلاغ می گردد، به همین دلیل برای اینکه بتوانیم به عنوان نیروی دریایی راهبردی در عرصه های بین المللی نقش اصلی خودمان را که یک دیپلماسی دفاعی است، به خوبی ایفا کنیم بایستی پرچم پرافتخارمان را به اهتزاز در بیاوریم، برای اینکه این ماموریت را به نحو مطلوب انجام دهیم باید یک تعامل خوب با کشورهای دوست داشته باشیم. در سال گذشته توانستیم با یک تعامل خوب رزمایش کمربند امنیتی با کشورهای ابر قدرت روسیه و هند در سواحل مان برگزار کنیم.

فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت آموزش و پرورش نیروی انسانی را مهم ترین اولویت نیروی دریایی راهبردی عنوان و اظهار داشت: علاوه بر اینکه توانستیم آموزش ها را در سطح بین المللی ارتقا دهیم، در کنار آن کوشش شد روحیه سلحشوری نیروی انسانی را تقویت نموده تا بتوانند در دورترین نقاط عملکرد خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از رسالت های نیروهای مسلح علاوه بر ارتقای توان رزم برای ایجاد امنیت، مردم کمک است؛ در استان گیلان پیش از کرونا، بحران برف را داشتیم که ارتش و نیروی دریایی با تمام توان و امکانات خود برای خدمت به مردم عزیز وارد میدان شدند؛ در راستای مقابله با کرونا هم در سطح ارتش تدابیر ارزشمندی اندیشیده شد.

دریادار شفقت رودسری اعلام کرد: جهت خدمت به مردم بیمارستان ولیعصر(عج) نیروی دریایی به عنوان سومین بیمارستان تعیین برای درمان بیماران مبتلا به کرونا انتخاب شد و با تمام توان در خدمت همشهریان بود. علاوه بر این اعزام تعدادی از همکاران پزشک به بیمارستان رازی و دیگر مراکز درمانی شهرستان ها از جمله اقداماتی است که در این مدت انجام گرفته است.

فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) اضافه نمود: خدمات پشتیبانی و خودرویی برای ستاد پشتیبانی مقابله با کرونا در استان، گندزدایی محیط داخلی پادگان ها و شهرک، ضدعفونی خیابان ها و معابر شهری از دیگر اقدامات انجام گرفته نیروی دریایی ارتش در راستای مهار و مقابله با کرونا بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 958

به "مردم کمک یکی دیگر از رسالت های نیروهای مسلح است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم کمک یکی دیگر از رسالت های نیروهای مسلح است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید