ماه عسل در ونیز: راهنمای سفر و آب و هوا

به گزارش بهترین مقاله، ونیز (Venice) یکی از رمانتیک ترین شهر های دنیا و یک مکان عالی و زیبا است که گردشگران در آن می توانند از مناظر مختلف لذت برده و روزهای رویایی را در آن سپری نمایند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا راهنمای کوتاهی برای سفر به ونیز را بخوانید.

ماه عسل در ونیز: راهنمای سفر و آب و هوا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

گذراندن ماه عسل در ونیز مانند باز کردن هدیه ای برای حواس پنجگانه است: طنین زنگ های کلیسا، قایقران هایی که کلاه هایشان با روبان تزئین شده و پاروهایشان را به سرعت حرکت می دهند، عطر و بوی تند و تیز قهوه، لوسترهای شیشه ای چشمک زن، و خیابان های باریک و پیچ در پیچ که ناگهان تبدیل به میدان های روشن از نور خورشید می شوند. پیازاهای زیبا (میدان شهری) و آبراه های درخشان این شهر در شمال ایتالیا، عظمت شهری باستانی و عاشقانه را به نمایش می گذارد.

اطلاعات مورد احتیاج پیش از سفر

ملزومات ورود: گذرنامه با سه ماه اعتبار از تاریخ خروج

زبان رسمی: ایتالیایی

پول رایج: یورو

مدت زمان پرواز: (از تهران به ونیز) 4 ساعت و 47 دقیقه

حمل و نقل دورن شهری: کشتی های کوچک، فرابر (نوعی قایق که ایستگاه های ثابتی دارد)، گاندولا و تاکسی دریایی

بهترین زمان برای سفر به ونیز

بهترین شرایط آب و هوایی: از ماه آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا نوامبر. ماه های جولای و آگوست گرم ترین زمان های ونیز هستند که ممکن است باعث کوچک شدن کانال ها و آبراه ها گردد. ورود گردشگران در ماه های ژوئن تا آگوست افزایش چشمگیری دارد.

بهترین قیمت ها: زمستان (به استثنای تعطیلات کریسمس و و هفته کارناوال)، اوایل بهار و اواخر پاییز

کارهایی که می توان انجام داد

یک تور کانال انتخاب کنید

سفر به ونیز هرگز بدون گاندولا سواری کامل نخواهد شد پس به راحتی در گاندولا بنشینید و به آرامی از میان کانال های دلربای ونیزی عبور کنید. (با پرداخت حداقل 60 دلار (266,511 تومان)، سواری یک ساعته ای خواهید داشت).

از پیازا سان مارکو بازدید کنید

کبوترها، گردشگران و میزبانان خیابانی در این میدان پرجنب وجوش جمع می شوند. کلیسای جامع سن مارکو (Basilica di San Marco) با بخش های طلایی درخشان و سلسله موزائیک های زیبا و همچنین قصر دوک (Palazzo Ducale) در این مکان قرار دارند. اطراف قصر را بگردید و سپس از پل افسوس ها یا پل آه (Bridge of Sighs) عبور کنید. این پل آخرین تصویری بوده که زندانیان ونیزی پیش از روبرو شدن با سرنوشت شان می دیدند و علت نامگذاری آن نیز همین بوده است.

جهتتان را گم کنید

برنامه تان این است که در ونیز بگردید اما اینکه جهتتان را گم کنید هرگز انقدر جذاب نخواهد بود! با هر بار چرخیدن در خیابان های پرپیچ وخم، اکتشافات جدیدی خواهید داشت. حواستان باشد مغازه را که خارج از جهت آبنبات، ماسک های کارناوال یا کاغذهای ابر و بادی می فروشد، جا نگذارید.

با کشتی های کوچک (vaporetto) سفر کنید

این قایق ها یا کشتی های کوچک وسیله حمل و نقل برای ونیزی ها است؛ درست مانند اتوبوس های شهری که مسافران را در مناطقی که آب کمتر است، جا به جا می نمایند. بهترین راه برای دیدن کانال بزرگ (Grand Canal) این است که با آن ها سفر کنید.

غذاهای ایتالیایی خوب میل کنید

آب؛ وجود آب در هر مکانی بهترین غذاهای دریایی در اروپا را تامین می نماید و ذائقه ایتالیایی ها است که ریزوتو (نوعی غذای ایتالیایی که با برنج و خامه پخته می گردد) را فراتر از مقایسه طبخ می نمایند. بهترین انتخاب ها شامل رستوران Trattoria Madonna، رستوران نزدیک کانال به نام Raffaele و رستوران Harrys Bar، جایی که بلینی ابداع شد و هنوز هم عالی حکومت می نماید، خواهد بود.

از پل Rialto دیدن کنید

این پل قدیمی که روی کانال بزرگ ساخته شده و به عنوان بازار نیز عمل می نماید، می تواند مکان فوق العاده ای برای خرید کلاه مخصوص گاندولا سواری و یا سوغاتی های مناسب باشد.

سفر یک روزه بروید

گردش و سفر کوتاه یک روزه با کشتی (vaporetto) را جز برنامه هایتان قرار دهید و از این جزایر دیدن کنید: جزیره مورانو، زادگاه هنر شیشه سازی؛ جزیره بورانو، که شهرتش بخاطر خانه های رنگارنگ و تورهای ظریفی است که هنر مردم این منطقه است؛ و در آخر، جزیره تورسلو که کلیسای دوست داشتنی مربوط به سده 7 میلادی و مکان های زیادی برای پیک نیکی ماندگار در آنجا قرار دارند.

منبع: The Knot

منبع: کجارو
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 481

به "ماه عسل در ونیز: راهنمای سفر و آب و هوا" امتیاز دهید

1 کاربر به "ماه عسل در ونیز: راهنمای سفر و آب و هوا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماه عسل در ونیز: راهنمای سفر و آب و هوا"

1 دیدگاه

Aya 5 دی 1400

برا ماه عسل فوق العادس

پاسخ به Aya
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید