قیمت مرغ در بازار چقدر است؟

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران- قیمت مرغ به شکل رسمی افزایش پیدا کرد و حالا آرام آرام تاثیر این اتفاق در خرده فروشی های سطح شهر دیده می گردد. بعد افزایش نرخ مصوب مرغ به کیلویی 63 هزار تومان، در خرده فروشی ها یک کیلو سینه مرغ را بیشتر از کیلویی 130 هزار تومان می فروشند درحالی که تا یک ماه قبل سینه مرغ را کیلویی 123 هزار تومان می فروختند.

قیمت مرغ در بازار چقدر است؟

به گزارش خبرنگاران؛ افزایش قیمت مصوب مرغ بعد از چند هفته کش وقوس به درخواست فراوری نماینده ها و با تایید وزارت جهاد کشاورزی کلید خورد.

قیمت مرغ مصوب؛ کیلویی 63 هزار

قیمت مصوب مرغ بعد از کش وقوس های فراوان به کیلویی 63 هزار تومان افزایش پیدا کرد. به این ترتیب خرید یک مرغ کامل با فرض اینکه وزن آن معادل دو کیلوگرم باشد، الان 126 هزار تومان آب می خورد. این افزایش قیمت درپی درخواست فراوری نماینده ها و با تایید وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت و نرخ مصوب مرغ که از اردیبهشت سال جاری 59 هزار و 800 تومان بود به 63 هزار تومان ارتقا پیدا کرد.

آنالیز بازار نشان می دهد الان در میادین میوه و تره بار، مرغ با نرخ کیلویی 63 هزار تومان فروخته می گردد، اما در سطح شهر شاهد عرضه آن با قیمت بیشتری هستیم. 65 هزار تومان، 68 هزار تومان و 69 هزار تومان، رقم هایی است که در خرده فروشی های سطح شهر بابت یک کیلو مرغ گرم رد و بدل می گردد و در بعضی از محله های تهران قیمت مرغ از 70 هزار تومان عبور نموده است. البته دولت برای تنظیم شرایط بازار از چند هفته پیش سراغ عرضه مرغ منجد با نرخ 43 هزار و 500 تومان رفته که هنوز تاثیر این سیاست در عقب نشینی قیمت ها دیده نمی گردد.

قیمت مرغ قطعه بندی؛ سینه کیلویی 132 هزار!

قیمت مصوب مرغ افزایش پیدا کرد و همزمان در خرده فروشی ها شاهد افزایش نرخ مرغ قطعه بندی نسبت به هفته های قبل هستیم. درحالی که آنالیز های خبرنگاران نشان می دهد یک ماه قبل یک کیلو سینه مرغ را 123 هزار تومان می فروختند، الان خرید آن 132 هزار تومان تمام می گردد. یا مثلا قیمت مغز ران مرغ که اواخر شهریور کیلویی 90 هزار تومان بود الان به 93 هزار تومان رسیده است.

قیمت ران مرغ بعد از افزایش نرخ مصوب، از کیلویی 76 هزار تومان به 81 هزار تومان ارتقا پیدا نموده است. ران مرغ با پوست که قیمت کمتری دارد، الان کیلویی 58 هزار تومان فروخته می گردد. ران مرغ سوخاری را هم کیلویی 97 هزار تومان می فروشند. یک کیلو بال مرغ را درحالی 75 هزار تومان می فروشند که یک ماه پیش می شد آن را از خرده فروشی ها هفت هزار تومان کمتر خرید. قیمت ساق مرغ به کیلویی 92 هزار تومان رسیده است. در خرده فروشی ها بابت یک کیلو کتف مرغ تقریبا 59 هزار تومان دریافت می نمایند. قیمت یک کیلو فیله مرغ 139 هزار تومان است. مرغ مزه دارشده را هم کیلویی 62 هزار تومان می فروشند.

تغییر قیمت مرغ بعد از افزایش رسمی نرخ مصوب

انواع گوشت مرغ

اواخر شهریور

الان

مرغ گرم

59 هزار و 800 تومان

63 هزار تومان (نرخ مصوب)

فیله مرغ

139 هزار تومان

139 هزار تومان

سینه مرغ

123 هزار تومان

132 هزار تومان

مغز ران مرغ

90 هزار تومان

93 هزار تومان

ران مرغ

76 هزار تومان

81 هزار تومان

بال مرغ

68 هزار تومان

75 هزار تومان

منبع: فرارو
انتشار: 7 آبان 1401 بروزرسانی: 7 آبان 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2167

به "قیمت مرغ در بازار چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مرغ در بازار چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید