فیلم زنی پشت پنجره - معرفی و نقد و آنالیز - The Woman in the Window

به گزارش بهترین مقاله، چند وقتی است که لینک دانلود فیلم زنی پشت پنجره آمده و اگر اشتباه نکنم این فیلم به صورت دوبله شده وارد پلتفرم های پخش جاری داخلی هم شده است.

فیلم زنی پشت پنجره - معرفی و نقد و آنالیز - The Woman in the Window

فیلم را در دو قسمت، در دو شب متوالی دیدم. طبعا بایستی آنقدر برایم جذابیت می داشت که شب دوم، ادمه فیلم را ببینیم!

این فیلم را جو رایت کارگردانی نموده. جو رایت الان دیگر کارنامه کارگردانی بسیار درخشانی دارد و من از 15 سال پیش با فیلم های غروب و تعصب و نیز تاوان Atonement، که این دومی برای خودش شاهکاری بود، شیفته کارهایش شدم. فیلم های دیگر او هم همه مشهور هستند، فیلم هایی مثل هانا، آنار کارنینا، پن و تاریک ترین ساعت.

تازه ترین کار پخش شده جو رایت، فیلم زنی پشت پنجره یا The Woman in the Window است.

این فیلم اقتباسی است از کتاب پیروز زنی پشت پنجره نوشته نویسنده ای با نام مستعار ای.جی. فین.

این کتاب در ایران دست کم سه بار، توسط سه انتشاراتی تندیس، البرز و ایران بان، ترجمه شده است که نشان می دهد ما با چه کتاب پیروزی روبرو بوده ایم.

توضیح خلاصه این کتاب ها را اگر ببینید، مشاهده می فرمایید که نوشته شده داستان رمان، فضایی مه آلود و مرموز و هیچکاکی دارد.

اما اگر بخواهیم تعارف نکنیم و داستان را بی جهت مطول نکنیم، باید بگویم که داستان فیلم در واقع یک نوع بازنویسی Rear Window هیچکاک است!

پنجره پشتی هیچکام با هنرنمایی جیمز استیوارت و گریس کلی برای خودش شاهکاری بی بدیل و یک کلاس درس فیلمسازی بود. این فیلم در سال 1954 ساخته شده بود و حالا ما با اثر و فیلمی اقتباسی روبرو هستیم که می خواهد از داستان کلی این آثار قدیمی سترگ تقلید نمایند.

شباهت های کلی داستان ها کم نیستند. در پنجره پشتی هیچکاک ما یک عکاس خبری حرفه ای داشتیم که در یک تابستان داغ پایش می شکند و باید تا بهبود پایش در یک آپارتمان سر کند و از سر بیکاری و شاید گاهی هم بازی غریزه!، مرتب خانه ها را دید می زند و یک جورهای گاهی چشم چرانی هایی می نماید …

در فیلم زنی پشت پنجره، با بازیگری ایمی آدامز ما خبرنگاران روانپزشک اطفال داریم که به دنبال حادثه ای هولناک که برایش پیش آمده، دچار برزن هراسی یا آگورافوبیا می گردد و بی قصد و مرض، چشمش به خانه های جلویی است …

نمره فیلم جدید در کمال تعجب در imdb نمره 5.7 شده که به نظر من یک مقداری بی انصافی است و هشداری است برای من! چون من مدتی است عادت نموده ام به فیلم هایی که در imdb نمره زیر 6 دارند، توجه نکنم. اما با دیدن این فیلم که من دست کم می توانم به آن نمره 6.5 بدهم، متوجه شدم که باید بعد از این مواظب باشم، مبادا فیلم های خوبی را از دست بدهم.

مخاطب این سال ها کرونازده که دیگر سینما هم نمی رود، بسیار شتاب زده تر از پیش شده و نمره های Imdb را کم اعتبارتر از پیش هم نموده.

خوبی فیلم زنی پشت پنجره این است که ما با علم به اینکه احتمالا فیلم از نظر داستان کلی شباهت قابل توجهی با پنجره پشتی هیچکاک دارد باز هم مردد هستیم که با قضاوت قهرمان فیلم همراه شویم یا خیر.

ایمی آدامز بازی بسیار خوبی در فیلمی دارد و نقش زنی آشفته، دچار اضطراب و فقدان و افسردگی را به خوبی بازی می نماید. او که از اول تا آخر فیلم ها در لباس های گل و گشاد ظاهر می گردد با میمیک صورت و زبان بدن و صدای خود، یک بازیگری قابل قبول را به نمایش می گذارد.

فیلمبرداری و حرکات دوربین و نورپردازش اثر هم قابل ستایش است.

جولیان مور و گری اولدمن و دیگر بازیگران، آنقدر بازی شان محدود است که نمی گردد نمره خاصی به بازی شان داد.

بیشتر از 90 درصد حوادث فیلم در محدوده تنگ یک آپارتمان می گذرد، پس انتظار یک فیلم با لوکیشن های متنوع و زیبا را نداشته باشید. فیلم به جز در دقایقی، ریتمی سبتا آرام دارد، اما حس تعلیق و انتظار را توانسته به خوبی ایجاد کند.

اما در عین اینکه شخصیت آنا فاکس (ایمی آدامز) را خیلی خوب درآورده، شخصیت پردازی بقیه ناقص و گنگ می ماند. البته شاید اقتصای داستان این بوده باشد.

کلا با این توضیحات، حتی اگر قانع نشده باشید که وقت برای فیلم زنی پشت پنجره کنار بگذارید، دست کم کلاسیک پنجره پشتی هیچکاک را ببینید. چون اگر این دومی را ندیده باشید، قطعه ای گم شده از تاریخ سینما خواهید داشت!

منبع: یک پزشک
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1691

به "فیلم زنی پشت پنجره - معرفی و نقد و آنالیز - The Woman in the Window" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم زنی پشت پنجره - معرفی و نقد و آنالیز - The Woman in the Window"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید