فعال آمریکایی: محدود کردن رای دهندگان در جورجیا نژادپرستانه است

به گزارش بهترین مقاله، خبرگزاری خبرنگاران- مارتین لوتر کینگ سوم فعال آمریکایی حقوق بشر از اقدام فرماندار جمهوریخواه ایالت جورجیا در محدود کردن رای دهندگان و ایجاد تغییرات گسترده در قانون انتخابات این ایالت به شدت انتقاد کرد.

فعال آمریکایی: محدود کردن رای دهندگان در جورجیا نژادپرستانه است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مارتین لوتر کینگ سوم فعال آمریکایی حقوق بشر تاکید نمود: امروز، روز غم انگیزی برای ایالت جورجیاست. به نظر می رسد قانونی که به تازگی امضا شده است ما را به دوران تاریک گذشته باز خواهد گرداند. یکی از تاثیرات این قانون بدین صورت خواهد بود که از این پس شمار رای دهندگان و به ویژه رای دهندگان رنگین پوست کاهش خواهد یافت. فکر می کنم در این قانون بخشی وجود دارد که بر اساس آن حتی نمی توان به رای دهندگان آب برای نوشیدن داد. این قانون تا این حد می تواند غیر انسانی باشد. اگرچه فرماندار شخصا به این قانون رای نداد، اما در نهایت با امضای این قانون، موافقت خود را با آن نشان داد. این عجیب نیست، بلکه به شدت مایوس نماینده است که ایالت ما به این جهت رفته است. این بدان معناست که مردم، شامل سیاهان، جوانان، افراد مسن تر و فقیران باید هشیارتر باشند. آن ها باید بیشتر مراقب باشند. این تاسف آور است که چنین روندی در سراسر آمریکا و در بیش از 40 ایالت کشورمان در حال شکل گیری است. در گذشته، دورانی وجود داشت که اگر فردی را نژادپرست خطاب می کردید، سعی می کرد عقب نشینی کند و رفتار خود را تغییر دهد. اما اکنون به نظر می رسد نژاد پرست بودن به نوعی مد تبدیل شده است و اشکالی در آن وجود ندارد. امروز روز غم انگیزی برای آمریکاست.

مارتین لوتر کینگ سوم اضافه کرد: امضای چنین قانونی هیچ دلیلی جز نژاد پرستی ندارد. ما در ماه نوامبر انتخابات بسیار خوبی برگزار کردیم که هیچ مسئله ای در آن وجود نداشت. پس چرا اکنون باید رای دهندگان را محدود کنیم. ما باید حق رای افراد را گسترش دهیم و بیشتر کنیم و شرایط را طوری فراهم کنیم که رای دادن برای افراد آسان تر کنیم، نه اینکه آن ها را محدود کنیم. این مسخره و غم انگیز است و فکر می کنم که چنین اقدامی ممکن است نتیجه عکس در پی داشته باشد. امید این است که افراد بیشتر و بیشتری به رای دادن ترغیب شوند، زیرا آن ها با این اقدام خود کوشش نموده اند، رای دادن را به کاری سخت تبدیل نمایند و این بر خلاف قوانین است. ما در دنیا در حمایت از دموکراسی پیشرو هستیم، اما در کشور خودمان، مانع دموکراسی می شویم. امروز، روزی غم انگیز برای ایالت جورجیا و کشور آمریکاست.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1565

به "فعال آمریکایی: محدود کردن رای دهندگان در جورجیا نژادپرستانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال آمریکایی: محدود کردن رای دهندگان در جورجیا نژادپرستانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید