عقب نشینی عربستان از خرید سامانه روسی

به گزارش بهترین مقاله، رئیس بخش همکاری بین المللی و سیاست منطقه ای در گروه دولتی روسی روستک فاش کرد که عربستان دیگر در فکر خرید سامانه های دفاع موشکی اس-400 نیست.

عقب نشینی عربستان از خرید سامانه روسی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ویکتور کلادوف رئیس بخش همکاری های بین المللی و سیاست منطقه ای گروه دولتی روسیه روستک گفت که عربستان سعودی دیگر به خرید سامانه دفاع هوایی اس-400 روسیه فکر نمی کند.

پایگاه الخلیج الجدید نوشت: این مقام در بزرگترین شرکت دفاعی روسیه در بیانیه مطبوعاتی که وب سایت آمریکایی دفنس نیوز منتشر کرد، گفت که ریاض این قرارداد را رد کرده است.

سفیر عربستان در روسیه در فوریه 2018 گفت که مذاکرات برای تامین سامانه اس-400 وارد مرحله نهایی شده و دو طرف در مورد مسائل فنی و لجستیکی مصاحبه کردند.

با این حال، کلادوف تاکید کرد: عقب نشینی سعودی ها از قرارداد اس-400 پس از آن صورت گرفت که ریاض یک جایگزین آمریکایی به نام سامانه دفاع موشکی تاد، ساخت شرکت لاکهید مارتین در قراردادی به ارزش 15 میلیارد دلار پیدا کرد.

این وب سایت به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نوشت که مقامات آمریکایی و سعودی در 26 نوامبر 2018 نامه های پیشنهاد و پذیرش را در مورد شرایط فروش امضا کردند.

این معامله بخشی از بسته معاملات تسلیحاتی به عربستان سعودی به ارزش 110 میلیارد دلار در دوران دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بود که شخصاً در تماسی تلفنی با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، درباره فروش این کشور صحبت کرد.

دیفنس نیوز در ادامه گزارش خود آورده است، لاکهید مارتین انتظار دارد اولین سری از این سامانه ها را در سال 2023 تحویل دهد و فرایند تحویل در سال 2027 تکمیل شود.

آمریکا تاد را در کشورهایی نظیر عربستان مستقر کرده بود؛ اما تا به امروز اقدام به فروش آنها نکرده بود.

در ژوئن وزارت دفاع آمریکا گفت این کشور سامانه های تاد را از عربستان خارج کرده در حالیکه در پی حمله هوایی به دو نقطه نفتی استراتژیک در عربستان در سال 2019 آنها را آنجا مستقر کرده بود.

مسئول بزرگترین شرکت دفاعی روسیه به سایت دیفنس نیوز آمریکا گفت: فروش سامانه های اس-400 به ترکیه ادامه خواهد یافت و سری دوم شامل انتقال تکنولوژی به ترکیه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1905

به "عقب نشینی عربستان از خرید سامانه روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی عربستان از خرید سامانه روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید