تور دبی ارزان: طولانی ترین زیپ لاین جهان در راس الخیمه امارات به ثبت گینس رسید

به گزارش بهترین مقاله، افراد عاشق ماجراجویی و هیجان از این به بعد می توانند آدرنالین خون خود را در تجربه زیپ لاین راس الخیمه دو چندان نمایند که طولانی ترین زیپ لاین جهان محسوب می گردد.

تور دبی ارزان: طولانی ترین زیپ لاین جهان در راس الخیمه امارات به ثبت گینس رسید

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

راس الخیمه (Ras Al Khaimah) در امارات به تازگی پیروز شده آخرین محصول جهانگردی ماجراجویانه خود به نام پروزا جبل جیس (Jebel Jais Flight) را در رکوردهای گینس ثبت کند که طولانی ترین زیپ لاین جهان به شمار می رود.

هدی خاکاب (Hoda Khachab) به عنوان داور رسمی رکوردهای جهانی گینس، مدرک رسمی این رویداد را به شیخ سعود بن صقر القاسمی، حاکم راس الخیمه تقدیم کرد. احمد بن سعود بن صقر القاسمی خود اولین شخصی بود که بعد از دریافت مدرک گینس، این زیپ لاین نو را امتحان کرد.

هیثم متار، مدیر اجرایی سازمان توسعه جهانگردی راس الخیمه گفت:

این پیروزیت بزرگی برای اهداف جهانگردی بین المللی راس الخیمه به شمار میرود. در حال حاضر بیشترین تعداد جهانگرد را داریم و مطمئن هستیم با این زیپ لاین که طولانی ترین در نوع خود در جهان است، راس الخیمه در بین مردم محلی، منطقه ای و جهانی معروفیت قابل توجهی پیدا خواهد نمود و این محل را به سمت لیگ های اصلی جهانگردی جهانی ماجراجویی سوق خواهد داد.

پرواز جبل جیس، به یکی از تفریحات اصلی جهانگردی راس الخیمه تبدیل خواهد شد و جبل جیس را به عنوان قطب جهانگردی ماجراجویانه در خاورمیانه مطرح خواهد نمود. انتظار داریم تعداد زیادی از جهانگردان ماجراجو از سراسر جهان به این منطقه سفر نموده و این تجربه نو را امتحان نمایند.

این زیپ لاین که امروز به روی عموم باز شد، 2.83 کیلومتر طول دارد که معادل 28 زمین فوتبال است و از روی پرتگاه جبل جیس عبور می نماید؛ ارتفاع این کوه نیز بیش از 1.680 متر از سطح دریا است که بلندترین کوه امارات محسوب می گردد.

انتظار می رود افراد ماجراجو و عشق هیجان از سراسر جهان، به این تفریح علاقه مند شوند. مسئولیت این زیپ لاین بر عهده Toroverde Ras Al Khaimah است که با تجربه ترین شرکت جهان در زمینه زیپ لاین به شمار می رود.

ریکاردو لیزانو، مدیر ارشد اجرایی Toro Verde بیان کرد:

این شرکت، از پروژه های پیشین خود در آمریکای مرکزی و جنوبی از جمله پترو ریکو تورو وردو به نام مانستر (هیولا) که با 2.2 کیلومتر طول، بلندترین زیپ لاین محسوب می شد؛ تجربه های مدیریتی فوق العاده ای در زمینه زیپ لاین کسب نموده و آن را به راس الخیمه آورده که گوی سبقت را از سایر زیپ لاین ها ربوده است.

شیخ سعود بن صقر القاسمی، حاکم راس الخیمه، امروز با تشریفات زیاد در این محل حضور پیدا کرد. تحویل این زیپ لاین بیش از یک سال در فاز برنامه ریزی قرار داشت، یک کابل فولادی که بیش از 6 تن وزن داشته و در اتفاع 1680 متری از سطح دریا به صورت معلق قرار گرفته است. این فرایند شامل مطالعات گسترده در خصوص عملی بودن این ماجرا، برنامه ریزی مستر، آنالیز جامع، تست خاک و شبیه سازی ساخت و ساز بود. حفظ روش های زیست محیطی پایدار در تمام اقدامات ساخت و ساز و ایجاد سوراخ های لنگری در کوه هاجر به تنهایی بیش از 6 ماه طول کشید.

افراد عاشق هیجان، وقتی که می خواهند برای پرواز با سر به سبک سوپرمن آماده شوند، بالای کوه معلق خواهند بود. شرکت نمایندگان باید یک لباس خاص بپوشند و به تجهیزات این ماجراجویی مجهز شوند، چراکه این پرواز طولانی حدود 2 تا 3 دقیقه زمان می برد. در پایان نیز روی یک پلتفرم معلق فرود می آیند که در جهان منحصربه فرد است، در آنجا به خط دوم منتقل می شوند که یک کیلومتر است و به این ترتیب سفر خود را تا روی زمین ادامه می دهند.

جرج جرج، مدیرعامل تورو ورد راک شرح داد:

این زیپ لاین در واقع شامل 2 کابل اصلی زیپ لاین می گردد که به خانواده ها و دوستان اجازه می دهد این ماجراجویی را با هم تجربه نموده و با هم مسابقه بدهند، همین به هیجان و حس رقابت این وسیله می افزاید. هر فردی تجربه پروازی کم نظیری را خواهد داشت که در عین حال ایمن و بی خطر هستند.

زمان و سرعت تکمیل این پرواز به وزن و شرایط آب و هوایی بستگی دارد، کل این تجربه حدود 2 تا 3 دقیقه طول می کشد و بیشترین سرعت بین 120 تا 150 کیلومتر در ساعت می رسد. تعداد شرکت نمایندگان را در هر 5 دقیقه برای هر دو زیپ لاین پیش بینی نموده ایم که حدود 200 نفر در روز و 100 هزار نفر در طی سال می گردد.

بعلاوه بر این باوریم که با توجه به موقعیت این زیپ لاین در کوه جبل جیس که اساسا 10 درجه خنک تر از دمای میانه هوا در امارات است، می توانیم در طول ماه های تابستان فعالیت کنیم.

راه اندازی این زیپ لاین یکی دیگر از نقاط عطف کمپین راس الخیمه است تا این محل را به قطب جهانگردی ماجراجویانه منطقه تبدیل کند. با توجه به اینکه این منطقه از چشم اندازهای متنوعی نظیر کوه هاجر و جبل جیس برخوردار است، هم اکنون نیز هواداران زیادی بین کوهنوردان و دوچرخه سوارها دارد چرا که این کمپین با شروع به کار خیلی پیروزِ جهت آهنی جبل جیس، پیاده روی، کوهنوردی و زیپ لاین در سال 2016 گامی مهم در این زمینه برداشته است.

سال جاری نیز این منطقه در حال توسعه، میزبان مراسم جوایز جهانی سفر در خاورمیانه 2018 خواهد بود. این رویداد که در کنار کنفرانس سرمایه گذاری هتل عربی برگزار می گردد، در تاریخ 19 آوریل در والدورف آستوریا راس الخیمه برگزار خواهد شد. انتظار می رود صدها نفر از روسای صنایع در این مراسم حضور پیدا نمایند.

منبع: کجارو / breakingtravelnews.com
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2031

به "تور دبی ارزان: طولانی ترین زیپ لاین جهان در راس الخیمه امارات به ثبت گینس رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی ارزان: طولانی ترین زیپ لاین جهان در راس الخیمه امارات به ثبت گینس رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید