صندوق های پژوهش و فناوری نقطه عطف حمایت از ایده های نو می شوند

به گزارش بهترین مقاله، وزیر علوم گفت: صندوق های پژوهش و فناوری می توانند با برنامه های جدید خود نقطه عطفی برای حمایت از ایده های فناورانه ایجاد نمایند.

صندوق های پژوهش و فناوری نقطه عطف حمایت از ایده های نو می شوند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق های پژوهش و فناوری، گفت: رویکرد جدید و جدی در رابطه با حمایت از حرکت های دانش بنیان شکل گرفته که این خود حرکتی ارزشمند است و احتیاج به کوشش مستمر دارد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط خاصی هستیم، گفت: در حال حاضر حساسیت های زیادی در کشور وجود دارد و احتیاجمند مدیریت بیشتری هستیم.

وزیر علوم با بیان اینکه صندوق های پژوهش و فناوری برنامه های جدیدی برای تأثیرگذاری بیشتر باید داشته باشند تا به هدف برسند، گفت: در بحث فعال تر کردن و تحرک بیشتر صندوق های پژوهش و فناوری، اقداماتی اجرا شده و همه کوشش این بوده که پیروز تر از گذشته عمل نمایند. قطعاً برنامه هایی که صندوق نوآوری و شکوفایی برای صندوق های پژوهش و فناوری در نظر گرفته با دیدگاه آینده نگرانه بوده است.

به گفته غلامی، صندوق های پژوهش و فناوری تاکنون قدم های خوبی برداشته اند، ولی این برنامه جدید می تواند نقطه عطفی برای حمایت از ایده های فناورانه باشد. حمایت از ایده های دانش بنیان و فعالیت های استارت آپی احتیاج به سرمایه گذاری ریسک پذیر دارد که این به پشتوانه جدی صندوق ها احتیاجمند است و امیدواریم شاهد حرکت های خوب صندوق های پژوهش و فناوری باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 136

به "صندوق های پژوهش و فناوری نقطه عطف حمایت از ایده های نو می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق های پژوهش و فناوری نقطه عطف حمایت از ایده های نو می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید