شمسایی: روز اول به تاج و انصاری فرد گفتم دنبال میز و جایگاه نیستم، جلسات برای چای و شیرینی خوردن نیست

به گزارش بهترین مقاله، وحید شمسایی، عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی گفت: از روز اول به تاج و انصاری فرد گفتم که به دنبال میز و جایگاه نیستم.

شمسایی: روز اول به تاج و انصاری فرد گفتم دنبال میز و جایگاه نیستم، جلسات برای چای و شیرینی خوردن نیست

وحید شمسایی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره جلسات کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی گفت: روز اول به تاج و محمدحسن انصاری فرد (رئیس کمیته فنی فوتسال) گفتم، اگر قرار است بیاییم و اینجا فقط دور هم بشینیم، من نه دنبال میز و جایگاه هستم، نه اسم و رسم. همواره گفته ام، این رشته به حدی ما را بزرگ نموده که باید همه برای رسیدن به اهداف آن کوشش کنیم. متأسفانه فصل گذشته مسائل اقتصادی لیگ ما را تحت الشعاع قرار داد. هر چقدر نظم و انضباط مسابقات خوب بود، از لحاظ کیفیت فنی هیچ کس راضی نبود. نشانه آن هم این است که از روز اول تعیین بود فینال مسابقات بین گیتی پسند و مس سونگون برگزار خواهد شد.

وی اضافه نمود: اگر سال های قبل را آنالیز کنید هیچ وقت لیگ ما به این شکل نبوده است. حتی در فصل هایی پنج تیم شانس قهرمانی داشتند، اما فصل گذشته فاصله تیم اول و سوم جدول بالای 20 امتیاز بود. فقط کمی در این فصل به خاطر برگزاری پلی آف تعداد بازی ها بیشتر شده بود، وگرنه همه از کیفیت توپ ها و مسائل دیگر ناراضی بودند. رفتن بازیکنان خیلی خوب مان به لیگ های دیگر هم عامل دیگری بود تا کیفیت لیگ پایین بیاید.

شمسایی گفت: سه نفر از چهار بازیکن اول تیم ملی ما که به نظرم چهار بازیکن اول دنیا در سال 2012 بودند، به چین رفتند. بازیکنان دیگر لیگ هم به قرقیزستان و آذربایجان و سایر کشورها رفتند. این نشان می دهد مسائل اقتصادی آنقدر لیگ ما را تحت تأثیر قرار داده که بازیکنان خیلی راحت کشور را ترک کردند و تعیین بود با این وضعیت کیفیت لیگ هم پایین خواهد آمد. در کمیته فنی بعد از سرانجام لیگ به ناظم الشریعه گفتم که هیچ وقت فراموش نکنیم سال 2012 تیم پُر قدرتی در جام دنیای داشتیم، اما به خاطر عملکرد لیگ و به خاطر اینکه مسائل اقتصادی ما شفاف نبود و بچه ها دل چرکین بودند، جام دنیای را از دست دادیم ولی سال 2016 که نتایج خوبی در جام دنیای گرفتیم، به خاطر عملکرد خوب باشگاه ها بود. این هم زنگ خطری است که الان به صدا درآمده است. اگر قرار باشد سال جاری و فصل بعد هم این اتفاقات در لیگ تکرار گردد، زنگ خطر برای ما قبل از جام دنیای به صدا در خواهد آمد.

عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی یادآور شد: یکی از حُسن های کمیته فنی این است که همه با هم بحث می نمایند و هیچ کس به عنوان مسئول حرفش را به کرسی نمی نشاند. تک تک اعضای کمیته فنی حق رأی دارند و همه به خاطر رأی خود می جنگند. این نیست که بیاییم، بنشینیم و شیرینی و چای بخوریم و برویم! البته ما رژیم داریم شیرینی هم نمی خوریم (باخنده)! در کمیته فنی در همه زمینه ها بحث می گردد. مباحث فنی یک به یک مطرح می گردد و بعد رأی گیری می کنیم.

شمسایی در خصوص بازی های تدارکاتی تیم ملی نیز توضیح داد: من معتقدم انتخاب بازی های تدارکاتی را باید سرمربی تیم ملی انجام دهد و برنامه را تعیین کند. بعد از آن هم کمیته فنی این برنامه را در دستور کار قرار می دهد. چند سال پیش بنا به دلایلی بازی با اسپانیا را از دست دادیم و دیگر هم سخت است با این تیم بازی کنیم. سال گذشته هم این اتفاق برای برزیل افتاد و ما بازی با این تیم را از دست دادیم. حالا هم برای بازی های محبت آمیز چند کشور دیگر را پیش رو داریم که مذاکره با آرژانتین شروع شده است. برنامه یک ساله این تیم بسته شده بود و الان هماهنگی این بازی برای فروردین ماه سال 99 اجرا شده است. علاوه بر آن مذاکرات با پرتغال و ژاپن نیز نهایی شده است.

وی ادامه داد: این نکته را هم باید در نظر بگیریم که سال جاری مسابقات مقدماتی جام دنیای را پیش رو داریم و باید برنامه ریزی به نحوی باشد که تداخلی بین برنامه تیم ملی و لیگ برتر پیش نیاید. ضمن اینکه یک تورنمنت خیلی خوب هم با حضور روسیه، آذربایجان و قزاقستان خواهیم داشت که می تواند یاری زیادی به ما کند. کمی محدودیت منابع اقتصادی کار را سخت نموده است، ولی دلیل نمی گردد از برنامه های تیم ملی بزنیم. نه تیم ملی آقایان، بلکه برای تیم ملی بانوان هم کوشش مان همین است. خیلی راحت مسابقات فوتبال ساحلی و جام دنیای را از دست دادیم و این اتفاق بسیار تلخی بود. فوتسال و فوتبال ساحلی ما از تیم های قدرتمند هستند، اما اتفاقات را نمی گردد رقم زد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 154

به "شمسایی: روز اول به تاج و انصاری فرد گفتم دنبال میز و جایگاه نیستم، جلسات برای چای و شیرینی خوردن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمسایی: روز اول به تاج و انصاری فرد گفتم دنبال میز و جایگاه نیستم، جلسات برای چای و شیرینی خوردن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید