تور یونان ارزان: سیدی بو سعید تونس؛ همزاد سانتورینی

به گزارش بهترین مقاله، شهر سیدی بو سعید در تونس واقع شده است که به واسطه محیط آرام بخش، معماری فوق العاده زیبا، رنگ سفید و آبی دیوارهای شهر، ساحل چشم نواز و... مورد استقبال گردشگران زیادی قرار گرفته است.

تور یونان ارزان: سیدی بو سعید تونس؛ همزاد سانتورینی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

تونس جواهری مخفی در آفریقا است که باعث حیرت و شگفتی گردشگران می گردد. در حدود 20 کیلومتری شمال مرکز، سیدی بو سعید (Sidi Bou Said)، شهری سفید و آبی رنگ است که در بالای صخره ای شیب دار و مشرف به خلیج تونس واقع شده و بر فراز مدیترانه می درخشد. همه کسانی که حساب شبکه اجتماعی دارند، می دانند که نمونه این شهر دو رنگ را می توانند در سانتورینی مشهور پیدا نمایند، با این حال معماری سفید و آبی سیدی بو سعید نیز می تواند هر گردشگری را شیفته خود کند.

فقدان شبکه های اجتماعی در این شهر قطعاً برای گردشگران فهیم مجذوب کننده است و تلفیق تاثیرات آفریقای شمالی، مهمان نوازی عربی و منطقهمدیترانه ای که خاص شهر مراکش است، مجذوب کنندهیت آن را دو چندان می نماید. این شهر در مجاورت دریا واقع شده است و از تاثیرات فراوان گردشگری، تقریباً مصون مانده است به طوری که باعث شگفتی است در عصر جهانی سازی دیجیتال، هنوز بخشی از این کره خاکی در نقشه وبسایت ها و... قرار نگرفته باشد.

این محل فوق العاده برای عکس گرفتن، سال های زیادی است که یک سکونتگاه بوهمیایی بوده است. در اوایل قرن بیستم، تونس به جایگزین پاریس برای هنرمندان نسل گمشده تبدیل شد و شهر سیدی بو سعید، به منزله مونمارتر در پاریس بود به طوری که محلی الهام بخش برای نویسندگان و نقاشان فرانسوی به شمار می رفت. هنرمندان بسیاری مثل پل کی (Paul Klee) و آندره ژید (André Gide) با رفتن به این شهر چنان تحت تاثیر سادگی، مجذوب کنندهیت، محیط آرام، معماری خلاقانه و چشم اندازهای فوق العاده شهر قرار می گرفتند که ناخودآگاه دست به قلم می شدند و اثراتی فاخر خلق می کردند.

پل کلی هنرمندی بود که هنگام بازدید از این شهر گفت: رنگ، اختیار را از من گرفته است. دیگر من در پی آن نیستم، می دانم که برای همواره مرا مسحور خود نموده است. به هر حال نیازی نیست که نقاشی مشهور باشید تا شیفته این محل رویایی شوید. این شهر رنگارنگ مطمئناً مورد استقبال عاشقان اینستاگرام قرار می گیرد. این رنگ ها بازتابی از محیط طبیعی شهر هستند و آسمان سفید آفریقای شمالی و دریای آبی مدیترانه را به تصویر می کشند. نورپردازی در آفریقای شمالی متمایز از سایر نقاط جهان است و تقریباً به رنگ های رنگین کمان هستند به طوری که جایی به زیبایی سیدی بو سعید را در هیچ کجای جهان نخواهید دید.

آندره ژید، زندگی در این شهر را به این ترتیب توصیف نموده است: حمام کردن در یک آرام بخش شناور و مرواریدی. بهتر است در فاصله ماه های جولای تا نوامبر به این شهر رویایی سفر کنید چراکه گل های زینتی رونده در این بازه زمانی شکوفه می دهند و فضای آرامش بخش و تسکین دهنده ای دارد که نباید از دست بدهید. بسیاری از شهرهای مدیترانه ای در اروپا، تفرجگاهی عالی برای زوج های جوان محسوب می شوند که می توانند در ساحل فوق العاده آنها آفتاب بگیرند و اوقات خوشی داشته باشند؛ اما ساحل بارباری این شهر بر خلاف آنها حس اصالت خود را حفظ نموده است. بیشتر خیابان ها سنگ فرش هستند و گل های قرمز از دیوارها آویزان شده که طراوت خاصی به این محل بخشیده اند.

جالب است که در اینجا می توانید زبان فرانسه خود را به بوته آزمایش بگذارید. از آنجا که حدود 100 سال قبل، تونس مستعمره فرانسه بوده و در سال 1956 به استقلال رسید، زبان فرانسوی به عنوان زبان دوم مردم محسوب می گردد به طوری که 60 درصد مردم به این زبان صحبت می نمایند. انگلیسی هم زبان چهارم مردم است که با لهجه عربی همراه است.

از آن جا که این شهر در نزدیکی مرکز قرار گرفته تفریحات زیادی برای تفریح و ماجراجویی دارد؛ با این حال قدم زدن در خیابان های سنگ فرش شده و استراحت در کافه ها و رستوران ها را از قلم نیاندازید. در کافه des Nattes می توانید قهوه سنتی ترکی را میل کنید، ضمن اینکه محل آغاز بسیاری از تورهای پیاده روی از این کافه آغاز می گردد. وقتی در این شهر عمودی به گشت و گذار می پردازید، شاهد مناظری چشم نواز از تفرجگاه ساحلی با تعداد زیادی کشتی تفریحی خواهید بود که شهر موناکو را در فکر تداعی می نماید.

خیابان های شهر مملو از خودرو و عابر پیاده است و به همین علت برترین راه برای بازدید از جاذبه ها و تماشای شهر، قدم زدن و پیاده روی است. حتی می توانید دوچرخه و موتور گازی کرایه کنید و به گشت و گذار در شهر بپردازید. بازدید از بازارها و مساجدی که در امتداد خیابان های پر پیچ و خم شهر هستند را از دست ندهید و از قصر نجمه الزهرا (Dar Nejma Ezzahra) به معنای ستاره ای در ونوس نیز تماشا کنید. این قصر نمونه ای از معماری نئو موریش به شمار می رود که هنر مدرن اروپایی و عربی را در هم آمیخته است.

منبع: کجارو
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1974

به "تور یونان ارزان: سیدی بو سعید تونس؛ همزاد سانتورینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: سیدی بو سعید تونس؛ همزاد سانتورینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید