زیباترین دریاچه های دنیا

به گزارش بهترین مقاله، بعضی از این آثار زیبا، بر اثر فعالیت های طبیعی و جغرافیایی در زمین ایجادشده اند و بعضی دیگر به دست انسان ساخته شده اند اما همگی آن­ها به گونه ای هستند که به آب های آزاد دسترسی ندارند. جذابیت این پهنه های آبی بر هیچ کس پوشیده نیست و آرامش را می توان در بین آب های زلال، رنگ آسمانی و شفافیت بلورگون آن­ها پیدا کرد. با آنکه همه این دریاچه ها زیبا و دل انگیز هستند و انتخاب از میان هزاران دریاچه کوچک و بزرگ سخت است.

زیباترین دریاچه های دنیا

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام کی سفر، وب سایت کی سفر بزرگ ترین مرجع برگزارنماینده تور ارزان قشم ، تور ارزان بدروم و تورهای ترکیبی اروپا میخواهد یکی از زیباترین جاذبه ­های طبیعی دنیا را که دریاچه ها می باشند به شما معرفی کند. اما اگر قصد دارید با زیباترین دریاچه های دنیا آشنا شوید همراه ما باشید.

دریاچه مورین

یکی از زیباترین دریاچه های دنیا، دریاچه مورین (Moraine Lake) است که در کانادا و در پارک ملی بنف، در ایالت آلبرتا قرار گرفته است. این دریاچه زیبا با ارتفاع 1883 متر بالاتر از سطح دریا در دره زیبای ده قله قرارگرفته و وسعت آن 50 هکتار است. آب این دریاچه با ذوب شدن یخچال های طبیعی اطراف آن تأمین می شود و به همین دلیل در نیمه دوم ماه ژوئن بسیار پر آب است. هم­چنین در این زمان آب دریاچه به رنگ آبی بسیار دل انگیزی درمی آید و تصویر آن با پس زمینه آسمان و قله های برفی برای عکاسان یک سوژه زیبا محسوب می شود. جالب است بدانید تصویر این دریاچه زیبا، روی اسکناس های 20 دلاری کانادا به چاپ رسیده و این دریاچه همان دریاچه ای ست که در صفحه لاگین ویندوز 10 نقش بسته است.

دریاچه کومو

دریاچه کومو یکی از زیباترین دریاچه های دنیا است که در ایتالیا و در بین استان های کومو و لکو (Lecco)، در 50 کیلومتری شهر میلان قرارگرفته است. این دریاچه سومین دریاچه بزرگ ایتالیاست و همچنین عمیق ترین و معروف ترین دریاچه ایتالیا محسوب می شود. اهمیت این دریاچه به دوره روم باستان برمی­ شود و ویلاهای باشکوه و مجللی که از آن دوران در کنار این دریاچه به یادگار مانده اند این مهم را تائید می­ نمایند. جنگل های سرسبز، آب وهوای مدیترانه ای و چشم اندازهای زیبای دریاچه کومو ازجمله دلایلی است که گردشگران دنیا را به این نقطه از ایتالیا می کشاند و همین موضوع موجب شده است بسیاری از ثروتمندان و افراد مشهور دنیا در کنار این دریاچه ویلاهای زیبایی بسازند. قایق سواری روی دریاچه، شرکت در ورزش ­های آبی و توقف کوتاه در روستاهای اطراف این دریاچه ، یک سفر دل انگیز را برای گردشگران رقم می­ زند.

دریاچه بایکال

یکی دیگر از زیباترین دریاچه های دنیا، دریاچه بایکال است که عمیق ترین و قدیمی ترین دریاچه دنیا نیز محسوب می شود و در جنوب روسیه قرارگرفته است. این دریاچه بزرگ ترین دریاچه­ آب شیرین دنیاست و نام آن در فهرست میراث دنیای قرارگرفته است. این دریاچه، زلال ترین آب را در میان دریاچه های دنیا دارد و به همین دلیل به آن لقب مروارید سیبری داده­ اند. همچنین تنوع زیستی جانوری و گیاهی در این دریاچه بسیار زیاد است. مناظر دیدنی این دریاچه در تابستان و زمستان یکی از جذابیت های روسیه ست که هرساله میلیون ­ها گردشگر دارد.

دریاچه پنج گل

یکی دیگر از زیباترین دریاچه های دنیا دریاچه پنج گل است که در جنوب غربی چین قرارگرفته است و آن قدر زیباست که می توان آن ها بهشتی در میان کوه­ها دانست. این دریاچه در ارتفاع 2472 متر بالاتر از سطح دریا و در میان دره ای در پارک ملی Jiuzhaigou چین قرارگرفته که نام این دره را می توان در فهرست دنیای یونسکو مشاهده کرد. آب این دریاچه آن قدر زلال است که تصویر درختان اطراف بارنگ های متنوع در آن منعکس می شود و تصاویری رنگارنگ و زیبا خلق می شود. همچنین کف دریاچه با تنه درختان قدیمی پوشیده شده و از سطح آب می توان آن­ها را مشاهده کرد.

دریاچه پلیتویک

دریاچه پلیتویک یکی از زیباترین دریاچه های دنیا و از مشهورترین جاذبه های توریستی کشور کرواسی ست که نام آن در لیست میراث دنیای یونسکو دیده می شود. این دریاچه درواقع مجموعه ای از 16 دریاچه است که در اعماق جنگلی سرسبز توسط یک سری آبشار به یکدیگر متصل شده اند و باعث به وجود آمدن یک پارک ملی شده اند که امروزه به پارک ملی دریاچه پلیتوایس معروف است. راهروی چوبی که در میان این دریاچه ها وجود دارد به شما اجازه می­ دهد تا بین دریاچه ها راه بروید و از طبیعت زیبای این پارک ملی لذت ببرید. همچنین این پارک ملی پر از درختان سر به فلک کشیده ای است که در اطراف این دریاچه ها پراکنده شده اند.

دریاچه ماتسون

یکی دیگر از زیباترین دریاچه های دنیا، دریاچه ماتسون است که در جنوب نیوزلند قرارگرفته است. دو قله بلند نیوزلند با نام های کوه کوک و کوه تاسمان در پس زمینه این دریاچه، منظره زیبایی خلق نموده اند و باعث شهرت این دریاچه زیبا شده اند. همچنین به خاطر این کوه ها، آب این دریاچه به رنگ قهوه ای دیده می شود که این نیز به دلیل انعکاس تصاویر کوه ها در آب زلال دریاچه است. آب این دریاچه در اثر آب شدن یخ رودی در نزدیکی محل کنونی دریاچه حدود 14،000 سال قبل به وجود آمده و به همین دلیل این دریاچه از قدیمی ترین دریاچه های نیوزلند محسوب می شود.

دریاچه Pehoe در شیلی، دریاچه مونو در کالیفرنیا، دریاچه شئوسار در پاکستان، دریاچه پیتو در کانادا، دریاچه امرالد در کانادا، دریاچه مالاوی در تانزانیا و دریاچه غار ملیسانی در یونان از دیگر دریاچه های زیبایی هستند که در دنیا وجود دارند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 227

به "زیباترین دریاچه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین دریاچه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید