زنی با حساسیت شدید به آب؛ فقط 40 نفر در جهان به این بیماری مبتلا هستند، عکس

به گزارش بهترین مقاله، زنی اهل کالیفرنیا به علت حساسیت شدید به آب مجبور است از این مایع حیات دوری کند. او می گوید، بدن من همواره دچار کم آبی است.

زنی با حساسیت شدید به آب؛ فقط 40 نفر در جهان به این بیماری مبتلا هستند، عکس

نادیا زکالوند: افرادی که به کهیر مزمن مبتلا هستند تا جایی که می توانند از محرک های حساسیت زا دوری می نمایند. اما اگر به آب حساسیت داشته باشید، چه می کنید؟

تسا هانسن-اسمیت، زنی 25 ساله اهل کالیفرنیا، این سوال را هر روز از خود می پرسد. او به نادرترین نوع حساسیت، آکواژنیک اورتیکاریا (حساسیت به آب) مبتلاست و به محض تماس با آب، کهیر می زند.

هانسن-اسمیت می گوید، به علت دوری از آب، بدنش همواره کم آب است تا جایی که مستعد بیهوشی است. او وقتی 8 ساله بوده متوجه کهیرهایی روی دست ها و پوست سرش می گردد و پس از 2 سال آزمایش های مکرر پایان معلوم می گردد او به آب حساسیت دارد. هرچه هانسن-اسمیت بزرگتر می شد، حساسیتش به آب هم بیشتر می شد. حتی چشم ها و زبان او دچار خارش ناشی از حساسیت به آب می شوند. گاهی زبان او کهیر هم می زند.

هانسن- اسمیت می گوید، او به هر نوع آب، حتی آب ناشی از عرق، اشک و بزاق خود نیز حساسیت دارد. درضمن او نمی تواند آن دسته از مواد خوراکی که محتوای آب فراوان دارند، مانند هندوانه یا شیرهای غیرلبنی مصرف کند.

خوشبختانه شیر لبنی به علت دارا بودن محتوای چربی و پروتئین و متعادل شدن میزان آب درون آن، موجب کهیر زدن هانسن-اسمیت نمی گردد.

هانسن-اسمیت از مواد غذایی خشک و با حداقل آب مصرف می نماید تا حساسیت او عود نکند و به همین علت بیشتر مواقع با کم آبی روبرو است. او حتی نمی تواند به راحتی حمام کند و معمولا نباید بیشتر از 5 دقیقه در حمام بماند یا برای شستشوی خود از دوش حمام استفاده کند.

تعداد مبتلایان به این بیماری در دنیا، کمتر از 40 نفر است.

منبع:

foxnews

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 آبان 1402 بروزرسانی: 1 آبان 1402 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2305

به "زنی با حساسیت شدید به آب؛ فقط 40 نفر در جهان به این بیماری مبتلا هستند، عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "زنی با حساسیت شدید به آب؛ فقط 40 نفر در جهان به این بیماری مبتلا هستند، عکس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنی با حساسیت شدید به آب؛ فقط 40 نفر در جهان به این بیماری مبتلا هستند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید