روغن آرگان برای درمان آکنه

به گزارش بهترین مقاله، استفاده منظم از روغن آرگان که منبع عالی از ویتامین E و آنتی اکسیدان هاست به حفظ سلامت پوست یاری می نماید. به علاوه، روغن آرگان فراوری سبوم را کنترل می نماید و مانع بروز آکنه می گردد.

روغن آرگان برای درمان آکنه

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

استفاده منظم از روغن آرگان که منبع عالی از ویتامین E و آنتی اکسیدان هاست به حفظ سلامت پوست یاری می نماید. به علاوه، روغن آرگان فراوری سبوم را کنترل می نماید و مانع بروز آکنه می گردد.

امروزه میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا مبتلا به آکنه هستند. آکنه اگر چه مسئله ای نگران نماینده نیست ولی، می تواند باعث از دست دادن اعتماد به نفس و خجالت کشیدن افراد گردد. چرا؟ این بدان خاطر است که آکنه لایه بالایی پوست را مورد حمله قرار می دهد و باعث ایجاد جوش های سر سیاه و سر سفید می گردد که ظاهر پوست را خراب می نمایند. بعضی افراد ترجیح می دهند از روش های طبیعی مانند روغن آرگان برای درمان آکنه استفاده نمایند. آکنه به درمان با روغن آرگان به خوبی پاسخ می دهد.

آکنه چرا تشکیل می گردد؟

غدد سبابه موجود در زیر پوست سبوم فراوری می نمایند به حفظ رطوبت پوست یاری می نماید. سبوم مانند یک روان نماینده عمل می نماید و مانع از دست رفتن رطوبت پوست می گردد. غدد سبابه به فولیکول های مو متصل هستند. سبوم به وسیله منافذ فولیکول ها برای رسیدن به سطح پوست استفاده می نماید. مشکل زمانی آغاز می گردد که این غدد بیش از حد احتیاج سبوم فراوری می نمایند. فراوری بیش از حد سبوم منجر به مسدود شدن منافذ پوست می گردد. منافذ بسته شده زمینه رشد باکتری ها را فراهم می نمایند که در نهایت، منجر به ایجاد آکنه می گردد.

روغن آرگان

روغن آرگان از میوه درخت آرگان فراوری می گردد. مصرف روغن آرگان اغلب برای مراقبت از پوست توصیه می گردد. روغن آرگان غنی از ویتامین E است که به حفظ سلامت پوست یاری می نماید. روغن آرگان علاوه بر ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتن است که اثرات مضر رادیکال های آزاد را خنثی می نماید. روغن آرگان بعلاوه منبع خوبی از اسید های چرب امگا 3 و امگا 9 است. همه این ترکیبات موجود در روغن آرگان نقش حیاتی در حفظ نرمی و جوانی پوست ایفا می نمایند. از اینرو، استفاده از روغن آرگان اغلب برای درمان اختلالاتی مانند آکنه توصیه می گردد. با روغن آرگان می توان حتی مسائل پوستی مانند اگزما را هم درمان کرد.

روغن آرگان برای آکنه

آیا روغن آرگان برای آکنه خوب است؟ بله، البته. روغن آرگان روش طبیعی برای خاتمه دادن به این مشکل پوستی است. روغن آرگان فواید زیادی دارد و یکی از آن ها درمان بیماری هایی مانند آکنه است. با استفاده از روغن آرگان می توان به آسانی آکنه را درمان کرد.

همانطور که همه ما می دانیم، فراوری بیش از حد سبوم باعث تشکیل آکنه می گردد. استفاده از روغن آرگان فراوری بیش از حد سبوم را متوقف می نماید که به کاهش آکنه یاری می نماید. روغن آرگان مانع فراوری بیش از حد سبوم می گردد. این مانع بسته شدن منافذ پوست می گردد که به نوبه خود احتمال تشکیل آکنه را کاهش می دهد. استفاده روزانه از روغن آرگان فراوری را سبوم را به حد تعادل می رساند و به این ترتیب به خلاص شدن از دست آکنه یاری می نماید.

روغن آرگان برای اسکار های آکنه

در بعضی موارد اگر چه آکنه از بین می رود ولی، باعث به جا ماندن اسکار می گردد. تحقیقات نشان می دهند که استفاده روزانه از روغن آرگان به کاهش ظاهر اسکار ها یاری می نماید. مصرف روزانه روغن آرگان با توجه به اینکه غنی از ویتامین E و اسید چرب امگا 3 است به نرمی پوست و از بین بردن اسکارها یاری می نماید.

برای درمان آکنه دو بار در روز از روغن آرگان بهره ببرید. قبل از استفاده از روغن آرگان صورت خود را بشویید. سپس، 2 قطره روغن آرگان را روی کف دست خود بریزید و صورت خود را ماساژ دهید. روغن آرگان به سرعت به وسیله پوست جذب می گردد. معمولاً 3 هفته زمان می برد تا آکنه ها از بین بروند. البته، در بعضی موارد ممکن است این زمان تا 2 ماه طول بکشد.

منبع: راسخون
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1843

به "روغن آرگان برای درمان آکنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن آرگان برای درمان آکنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید