رئیس جمهوری مکزیک خواهان محدودیت های بیشتر علیه عاملان خارجی شد

به گزارش بهترین مقاله، رئیس جمهوری مکزیک محدودیت های سختگیرانه ای را علیه عاملان خارجی فعال در این کشور پیشنهاد نموده است؛ اقدامی که در پی افزایش تنش ها با واشنگتن اجرا شده و هدفش مقام های مقابله با مواد مخدر ایالات متحده است.

رئیس جمهوری مکزیک خواهان محدودیت های بیشتر علیه عاملان خارجی شد

به نقل از خبرگزاری رویترز، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک در پیش نویس پیشنهاد خود به سنا اعلام نموده، عاملان خارجی باید اطلاعاتی را که به دست می آورند، با مقام های مکزیک به اشتراک بگذارند و اگر مرتکب جرایم شدند یا قوانین را نقض کردند، مصونیت دیپلماتیکشان لغو می گردد.

در این پیش نویس اشاره ای به ایالات متحده نشده اما رئیس جمهوری مکزیک به شدت منتقد اداره مقابله با مواد مخدر آمریکا از زمان دستگیری رئیس سابق ارتش مکزیک به دست نیروهای این اداره در اکتبر است که باعث شوک عظیم به نهاد سیاسی این کشور شد.

سالوادور سینفوئگوس، وزیر دفاع سابق مکزیک ماه گذشته میلادی و پس از آن آزاد شد که دولت واشنگتن در فرایند دادرسی وی مداخله کرد و از دادگاه های ایالات متحده خواست تا پفراینده وی را لغو نمایند و وی را به مکزیک منتقل کرد.

در بخشی از توافق برای آزادی سینفوئگوس، دولت مکزیک با ویلیام بار، دادستان کل آمریکا توافق کرد تا یک رهبر عالی رتبه کارتل مواد مخدر را دستگیر کند. رئیس جمهوری مکزیک همچنین با تهدید آنالیز همکاری امنیتی با واشنگتن، به ایالات متحده فشار وارد آورد.

الزام عاملان خارجی برای اشتراک تمامی اطلاعات با مقام های همرتبه مکزیکی هشداری برای واشنگتن است چون می گویند، کارتل های مواد مخدر در بسیاری از نهادهای مکزیک نفوذی دارند.

پیشنهاد رئیس جمهوری مکزیک یک الزام برای بسیاری از مقام های این کشور برای ارائه گزارش های مکتوب ظرف سه روز در صورت همکاری با یک عامل خارجی است.

این پیش نویس قرار است در کمیته دفاع ملی و امنیت عموی سنای مکزیک به بحث گذاشته گردد.

یکی از سخنگوهای سفارت ایالات متحده در مکزیکوسیتی درباره سوالی مربوط به این پیشنهاد گفت: ما به همکاری امنیتی با مکزیک ارج می نهیم و به ادامه همکاری با مقام های این کشور برای حل چالش های مشترک امنیتی متعهدیم.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1374

به "رئیس جمهوری مکزیک خواهان محدودیت های بیشتر علیه عاملان خارجی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری مکزیک خواهان محدودیت های بیشتر علیه عاملان خارجی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید