خطر ورود سیستان و بلوچستان به موج سوم همه گیری کرونا جدیست

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از برگزاری دورهمی های خانوادگی به ویژه در 13 فروردین و روز طبیعت گفت: خطر ورود سیستان و بلوچستان به موج سوم همه گیری کرونا جدیست.

خطر ورود سیستان و بلوچستان به موج سوم همه گیری کرونا جدیست

به گزارش خبرنگاران دکتر سیدمحمد هاشمی شهری اضافه نمود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی به کمتر از 60 درصد رسیده و شاهد برگزاری بی محابای مراسم عزا، عروسی و دورهمی های خانوادگی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان داشت: با اضافه نموده شدن 46 مورد جدید شمار مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان به 28 هزار و 497 نفر رسید.

وی اظهار کرد: همچنین در شبانه روز گذشته با فوت چهار نفر براثر ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان شمار فوتی های این بیماری به 1192 نفر رسید.

دکتر هاشمی با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از برگزاری دورهمی های خانوادگی به ویژه در 13 فروردین و روز طبیعت گفت: خطر ورود سیستان و بلوچستان به موج سوم همه گیری کرونا جدیست.

وی ادامه داد: فرایند بیماری در استان نشان دهنده افزایش آرام موارد مثبت، موارد بستری و موارد فوت ناشی از بیماری کرونا است.

وی تاکید نمود: ویروس جهش یافته تقریبا در حال جایگزینی با ویروس قبلی است، این نوع از ویروس به دلیل قدرت سرایت و بیماری زائی بالا خطرناک تر از نوع قبلی است و به همین دلیل موج بعد همه گیری نیز در مقایسه با موج قبلی خطرناک تر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سابقه مثبت خانوادگی همچنان نقطه مشترک اصلی در بین بیشتر مبتلایان به کروناست که این موضوع نشان دهنده نقش دورهمی های خانوادگی و یا عدم جداسازی موارد مثبت از سایر افراد در منزل است.

وی ضمن درخواست مجدد از عموم مردم و مسوولان برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تامین شرایط لازم برای رعایت این دستورالعمل ها گفت: از هموطنان می خواهیم تا همانند سال قبل در روز طبیعت و 13 فروردین از برگزاری تجمعات انسانی خودداری نمایند.

هاشمی اضافه نمود: به طور سنتی و همه ساله در روزهای ابتدائی سال، برنامه های دید و بازدید اداری نیز در بسیاری از سازمان ها و ادارت دولتی برگزار می گردد اما سال جاری هم برگزاری این قبیل مراسم به صورت متمرکز ممنوع است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1567

به "خطر ورود سیستان و بلوچستان به موج سوم همه گیری کرونا جدیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر ورود سیستان و بلوچستان به موج سوم همه گیری کرونا جدیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید