خبرنگاران ارتقای گفت وگوی خانواده راهکاری برای پر کردن خلاء بین نسلی است

به گزارش بهترین مقاله، تهران - خبرنگاران - رئیس آیسسکو جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه گفت وگوی ملی خانواده راهکار بسیاری از معضلات امروز خانواده ها و روشی مطمئن برای پر کردن خلاء بین نسلی است، گفت: با ارتقای گفت و گوی خانواده نه تنها صداقت و صمیمت در میان اعضای خانواده نهادینه می گردد بلکه خانواده پویا شکل می گیرد.

خبرنگاران ارتقای گفت وگوی خانواده راهکاری برای پر کردن خلاء بین نسلی است

به گزارش خبرنگاران، عبدالکریم صادق دوست روز یکشنبه در نشست بین المللی گفت وگوی خانواده با عنوان نقش گفت وگوی تعاملی در تحکیم خانواده که با حضور میهمانانی از کشورهای افغانستان، عراق، لبنان و سوریه برگزار گردید، گفت: خانواده اولین هسته و اجتماع بشری و به مثابه یک مجموعه به هم پیوسته است که زن و مادر دارای نقش قابل توجهی در آن هستند.

وی با بیان اینکه امروز ملت های مسلمان در مقایسه با دیگر تمدن های غربی در حوزه خانواده پیشگام هستند تا الگوی مناسب از خود بجا بگذارند، ادامه داد: سازمان آموزشی علمی و فرهنگی دنیا اسلام (آیسسکو) با عضویت 54 کشور اسلامی یک بخش تخصصی است و در توسعه فرهنگ و علوم توجه خاصی دارد و با کوشش هایی که داشته سال 2021 را به نام سال زن نامگذاری نموده که این موضوع اهمیت نقش زنان و خانواده را بیش از پیش نشان می دهد.

رئیس آیسسکو جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران بنا به اصالتی که بر عهده دارد کوشش نموده تا برنامه های مربوط به خانواده را به عنوان اساس فرهنگ در جامعه در اولویت برنامه های خود قرار دهد و اعتقاد ما بر این است که اگر می خواهیم تغییرات مثبتی را در جوامع اسلامی خود ببینیم باید این تحولات مثبت را از خانواده شروع کنیم زیرا نخستین گام های تربیتی و شکل گیری شخصیت فرزندان در خانواده اتفاق می افتد.

صادق دوست با تاکید بر اینکه توجه به تربیت در خانواده مقدم بر توجه به این امر در مدرسه است، اعلام نمود: کوشش برای راه اندازی و ایجاد مرکزی برای اعتلا و گفت وگوی خانواده با همین نگاه در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری شروع و گام های محکم و موثری در این زمینه برداشته شد. در کمیسیون ملی آیسسکو با پیشنهاد این معاونت و هماهنگی و همکاری وزارت امور خارجه کوشش کردیم این تجربه پیروز را با دیگر کشورهای عضو آیسسکو به اشتراک بگذاریم زیرا معتقدیم خانواده ها در جوامع اسلامی دارای اشتراکات زیادی در حوزه خانواده هستند. از این جهت پیشنهاد مرکز بین المللی تعالی گفت وگوی خانواده در کمیته تخصصی فرهنگ آیسسکو مطرح و تصویب شد که امروز میهمانان ما از کشورهای عراق، افغانستان، لبنان و سوریه نخستین میهمانانی هستند که مرکز بین المللی اعتلای گفت وگوی خانواده به آنان معرفی می گردد.

وی توضیح داد: آنچه مسلم است اینکه موضوع گفت وگوی خانواده راه چاره بسیاری از معضلات امروز خانواده ها و روشی مطمئن برای پر کردن خلاء بین نسلی است زیرا علاوه بر اینکه صداقت و صمیمت را در میان اعضای خانواده نهادینه می نماید به هریک از اعضا این فرصت را می دهد تا با طرح نقطه نظرات و ایده های خود نقشی پویا و فعال در خانواده داشته باشند.

صادق دوست با تاکید بر اینکه فعالیت چنین مرکزی برای خانواده های مسلمان مخصوصا در زمان شیوع کرونا اهمیت بسیاری دارد و معتقدیم انتقال چنین تجربه هایی به تقویت نهاد خانواده و همبستگی کشورهای مسلمان می انجامد، اعلام نمود: ضمن اینکه کمیسیون ملی آیسسکو از هرگونه نقطه نظرات برای بهبودی و اثربخشی این طرح در دنیا اسلام استقبال می نماید.

به گزارش خبرنگاران، و به گفته سوسن باستانی معاون آنالیز های راهبردی معاونت امور زنان وخانواده ریاست جمهوری طرح گفت وگوی ملی خانواده با هدف ارتقا، تقویت و تحکیم بنیاد خانواده از سال 96 در 58 شهر در 31 استان و آموزش 1827 تسهیلگر در کشور شروع شد و همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1502

به "خبرنگاران ارتقای گفت وگوی خانواده راهکاری برای پر کردن خلاء بین نسلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارتقای گفت وگوی خانواده راهکاری برای پر کردن خلاء بین نسلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید